Voiko kummilapseni äiti muka päättää, etten saa enää tavata kummilastani?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kummitäti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kummitäti

Vieras
Riitaannuin kummilapseni äidin kanssa ja nyt se ämmä ei anna minun tavata enää lasta!!! Suutuspäissään tuli sanottua yhtä sun toista, mutta ei kai meidän aikuisten väliset riidat saisi sotkea suhdettani kummilapseen?! Olen kuulemma huonoa seuraa KAIKILLE, eritoten kummilapselleni. Tuo ämmä on olevinaan niin pyhä, niin pyhä... Jos mulla on ollut elämässä vaikeuksia niin ei kai se musta sen huonompaa ihmistä tee -vai kelpaako kummiksi vain synnittömät?? Ei oikeastaan ois ees kiinnostanut alkaa kummiksi, mutta kun on sentään sukulaislapsi kyseessä... Tämä ämmä vetoaa siihen, kun suutuspäissäni sanoin, etten halua enää olla kummi.

valitettavasti kyllä lapsen äiti voi päättää ketä saa tavata lastansa,vaikka kyse olisi kummeista.Toki sitten kun lapsi on vanhempi hän itse kyllä minusta saa päättää ketä tapaa eikä hänen äitinsä.

Voi ja ehkä ihan hyväkin, että kietää tapaamiset. Tekstistäsi päätellen et todella ola parasta seuraa mitä maa päällään kantaa yhtään kenellekään. Jos lapseni kummi kutsuu minua ämmäksi, niin se ihminen kyllä poistetaan meidän kaikkien elämästä.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Voi ja ehkä ihan hyväkin, että kietää tapaamiset. Tekstistäsi päätellen et todella ola parasta seuraa mitä maa päällään kantaa yhtään kenellekään. Jos lapseni kummi kutsuu minua ämmäksi, niin se ihminen kyllä poistetaan meidän kaikkien elämästä.

Eihän me tiedetä mistä heille on riitaa tullu...Ja mitä kummilapsen äiti on ap:lle sanonu?

Voi todellakin päättää ketkä lasta tapaavat..
Kyllä minäkin antaisin olla tapaamatta ton tekstin perusteella..
varsinkin ettet oikeesti halunnut kummiks..
ja sanoit sen suutus päissäs ääneen..sähän sait mitä tahoit??
mitä nyt valitat:D

Ihan hyvin hän voi päättää niin.
En ota kantaa miten sopivaa seuraa oot kellekkäkin, kun en sua tunne,
mutta kyllä mä ainakin kieltäisin kaikkia hörhöjä tapaamasta mun lasta/lapsia vaikka olisivat kuinka läheistä sukua tahansa.

Eihän kummeilla ole oikeuksia kummilapsiin muutenkaan...

Eipä siinä paljon sinulla ole sanavaltaa, jos asia niin menee, ettet saa kummilastasi tavata. Ei sinulla kummilapsiin ole samanlaiset "oikeudet" kun esim. omiisi. Koita sopia riita, jos kerran haluat kummilastasi tavata. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:

Eihän me tiedetä mistä heille on riitaa tullu...Ja mitä kummilapsen äiti on ap:lle sanonu?

Totta, mutta puhuinkin nyt vain tuosta tekstistä, mitä ap kirjoittaa.

Olen siis sitä mieltä, että mikäli ap kutsuu kummilapsen äitiä ämmäksi joka on olevinaan niin pyhä, niin pyhä, niin en näe mitään syytä olla tekemisissä tuollaisen ihmisen kanssa. Kummilapsen äiti saattaa toki itse olla ihan samaa kastia, mutta kun en hänen tekstiään ole lukenut, niin siihen en voi mitään kommentoida.

Riita puhkesi kauan hiertäneistä väleistä, en jaksa edes kaikkea selittää. Tää ämmä vaan ei oo koskaan tykänny musta. Eipä sillä, ollaan me niin eri maailmoista, etten mäkään kauheesti hingu hänen seuraansa. Mutta sn verran voin sietää, että kummilastani käyn tapaamassa.

Meillä kävi kanssa vähän samalla lailla kuin sulla ap mutta nyt oli kyseessä oma lapseni ja syitä on monia minkä takia tää ihminen (sanon häntä ex-kummiksi) halusi ite irtisanoutua kummin tehtävistä meidän riidan takia ja tää ihminen haukkui mun lastani hulluksi sähköpostissa eli ei ole oikein mun mielestä kypsää aikuisen puhetta. Meillä oli muutenkin monet vuodet niitä yhteenottoja vähän päästä eri asioista ja mä hakkasin päätäni :headwall: monesti tän ihmisen takia seinään kun en tajunnut heti mikä ihminen oli loppujen lopuksi mutta onneksi sitten tuo juttu aukaisi silmäni ja pistin välit poikki lopullisesti. Ja kaksi kertaa on tullut tytölle kortti tältä ihmiseltä mutta neiti on repinyt kortin koska ei halua olla myöskään missään tekemisissä hänen kanssaan. En tiedä sitten teinkö väärin tuossa asiassa mutta en vaan jaksanut niitä hänen juttujaan ja muutakaan mitä hän vuosien aikana mulle teki kaikenlaista sellasta mitä aikuinen kypsä ihminen ei tekisi.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Mä en pyytäis ketään sellaista lapseni kummiksi josta en oo koskaan tykännyt..
Ja itsehän kirjoitit aloituksessa ettei sua kummin pesti edes alunperin kiinnostanut..

no ei kait tää ämmä ois kummiksi mua halunnutkaan, mutta ku miehensä mulle sukua niin sitten sen takia tarjouduin. Muuten ois ollu kaikki kummit tän ämmän tuttuja ja taas ois miehensä sukua syrjitty. Ei ois pitäny tosissaan rueta....

Alkuperäinen kirjoittaja kummitäti:

Riita puhkesi kauan hiertäneistä väleistä, en jaksa edes kaikkea selittää. Tää ämmä vaan ei oo koskaan tykänny musta. Eipä sillä, ollaan me niin eri maailmoista, etten mäkään kauheesti hingu hänen seuraansa. Mutta sn verran voin sietää, että kummilastani käyn tapaamassa.

miksi sotkit sitten riitaan kummiutesi???

sä tarjouduit?
aika outoo no joo jos mies ja nainen ei osaa kahdestaan itse päättää kummeista ja kysyä heiltä ni mikäs siinä..:D

No joo, itse tarjouduin. Pöljästi kai tehty, mutta olisivathan voineet kieltäytyä, jos eivät halua mua elämäänsä...

Alkuperäinen kirjoittaja heippa:

miksi sotkit sitten riitaan kummiutesi???

suutuspäissäni...

Mä en pyytäis ketään sellaista lapseni kummiksi josta en oo koskaan tykännyt..
Ja itsehän kirjoitit aloituksessa ettei sua kummin pesti edes alunperin kiinnostanut..

no ei kait tää ämmä ois kummiksi mua halunnutkaan, mutta ku miehensä mulle sukua niin sitten sen takia tarjouduin. Muuten ois ollu kaikki kummit tän ämmän tuttuja ja taas ois miehensä sukua syrjitty. Ei ois pitäny tosissaan rueta....

Ei oo ihme, että te riitaannuitte...
Ja toden totta, äiti saa päättää ketä lapsi tapaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kummitäti:
Riitaannuin kummilapseni äidin kanssa ja nyt se ämmä ei anna minun tavata enää lasta!!! Suutuspäissään tuli sanottua yhtä sun toista, mutta ei kai meidän aikuisten väliset riidat saisi sotkea suhdettani kummilapseen?! Olen kuulemma huonoa seuraa KAIKILLE, eritoten kummilapselleni. Tuo ämmä on olevinaan niin pyhä, niin pyhä... Jos mulla on ollut elämässä vaikeuksia niin ei kai se musta sen huonompaa ihmistä tee -vai kelpaako kummiksi vain synnittömät?? Ei oikeastaan ois ees kiinnostanut alkaa kummiksi, mutta kun on sentään sukulaislapsi kyseessä... Tämä ämmä vetoaa siihen, kun suutuspäissäni sanoin, etten halua enää olla kummi.

Ämmittelet kummilapsesi äitiä ja toteat että et alunperin edes halunnut lapsen kummiksi.
Miksi sitten haluaisit tavata sen ämmän lasta josta et edes ollut kiinnoistunut? :snotty:
Miksi ihmeessä ihmiset ei osaa sanoa ei, silloin jos ei kiinnosta? Ja miksi sitten seläntakana täytyy ämmitellä?
Ettei sun ylpeydelles nyt vaan kolahtais että sua ei pidetä soveliaana kummiksi? Ja haluaisit vain kummilapsesi pelinappulaksi?

jos joku lapseni kummeista sanoisi mulle suutuspäissään että ei hakunnutkaan kummiksi jne. niin kyllä sanosin että ei tarvi kyllä lasta sillon nähdäkkään!! ymmärrän täysin että äiti kieltää!!

Yhteistyössä