Voiko kummilapseni äiti muka päättää, etten saa enää tavata kummilastani?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kummitäti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja Kummitäti:
Riitaannuin kummilapseni äidin kanssa ja nyt se ämmä ei anna minun tavata enää lasta!!! Suutuspäissään tuli sanottua yhtä sun toista, mutta ei kai meidän aikuisten väliset riidat saisi sotkea suhdettani kummilapseen?! Olen kuulemma huonoa seuraa KAIKILLE, eritoten kummilapselleni. Tuo ämmä on olevinaan niin pyhä, niin pyhä... Jos mulla on ollut elämässä vaikeuksia niin ei kai se musta sen huonompaa ihmistä tee -vai kelpaako kummiksi vain synnittömät?? Ei oikeastaan ois ees kiinnostanut alkaa kummiksi, mutta kun on sentään sukulaislapsi kyseessä... Tämä ämmä vetoaa siihen, kun suutuspäissäni sanoin, etten halua enää olla kummi.

Ämmittelet kummilapsesi äitiä ja toteat että et alunperin edes halunnut lapsen kummiksi.
Miksi sitten haluaisit tavata sen ämmän lasta josta et edes ollut kiinnoistunut? :snotty:
Miksi ihmeessä ihmiset ei osaa sanoa ei, silloin jos ei kiinnosta? Ja miksi sitten seläntakana täytyy ämmitellä?
Ettei sun ylpeydelles nyt vaan kolahtais että sua ei pidetä soveliaana kummiksi? Ja haluaisit vain kummilapsesi pelinappulaksi?

en minä selän takana ämmittele, olen sanonut suoraankin. muta eihän se hienohelma kestä suoraa puhetta päin naamaa! ja mun mielestä mulla sukulaisena ois oikeus tavata lasta. kummius vaan ei kiinnostanut, kun tiesin, ettei mun ostamat lahjat kelpaa sille ämmälle!

Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Ei kummius ole vain lahjojen ostamista..

joo, tiedän. mutta tää ämmä kyllä havitteli kummilahjaksi kummilusikkaa. ja nehän on tuhottoman kalliita! en meinannu mennä koko kastajaisiin... lopulta menin kortin kanssa ja sille ämmä nyrpisteli!

haluisin nimenomaan viettää aikaa lapsen kanssa! mut oon kuulemma niin huonoo seuraa. kai siitä veti herneet nenään kun vitsailin, että kun lapsi on vanhempi mä näytän sille kaupungin parhaat baarit ja yöelämän. en oo mikään uskovainen ja sanoinkin sen tälle ämmälle, kun se sanoi, että haluaa kummin olevan lapsen uskonnollinen kasvattaja!

Kyllä minäkin ostin kastelahjaksi kummipojalleni kummilusikan vaikka se olikin melko hinnakas..mun mielestä se kuuluu jotenkin sylikummille:D
Mutta mä tarkoitan tolla et kummius ei oo vaan lahjojen ostamista sitä,et ei aina tartte olla paketti kourassa,kun lasta menee katsomaan jne..

Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Kyllä minäkin ostin kastelahjaksi kummipojalleni kummilusikan vaikka se olikin melko hinnakas..mun mielestä se kuuluu jotenkin sylikummille:D
Mutta mä tarkoitan tolla et kummius ei oo vaan lahjojen ostamista sitä,et ei aina tartte olla paketti kourassa,kun lasta menee katsomaan jne..

joo, ja mua eivät edes sylikummiksi huolineet, vaikka pyysin. silloin oisin voinu harkita lahjan ostamista...

hö.... mikäs tässä nyt on ongelma? et halunnut alunperin kummiksi, mutta tarjouduit...??? olisit siis kuitenki halunnu sylikummiksi... hmmmm. mutta kaduttaa kun aloit kummiksi. et taida tietää mitä ite haluat.

Mahtaakohan tämä nyt olla sellainen surullisen kuuluisa "provo". Ensinnäkin... kummiksi pyydetään, siihen ei itse tuppauduta. Toisekseen, sylikummiksikaan EI tuppauduta vaan siihenkin vanhemmat pyytävät sen kenet haluavat. Jos olet ensin tuppautunut kummiksi ja saapunut sitten paikalle kortin kanssa nyrpeänä kun et päässyt sylikummiksi ja vielä päivitellyt lahjojen hintaa ja ämmitellyt lapsen äitiä ja käyttäytynyt muutenkin törkeästi...niin vaikka kuinka olisit sukulainen niin sulla ei ole mitään erityistä oikeutta tavata lasta jos lapsen vanhemmat näin päättävät. Ja kolmanneksi, jos sua ei koko kummihomma edes kiinnostanut niin täytyy sanoa, että aika tyhmä olet ihmiseksi kun hommaan edes tuppauduit ja vielä kuvittelit sylikummiksi pääseväsi. Kyllä minäkin tuollaiselle sanoisin jo, että ei kiitos tartte meidän elämään tuppautua.

Kyllä meillä ainakin sylikummiksi valittiin ihminen jonka tiedetään pysyvän elämässämme mukana..jonka kanssa tiedämme,ettei tule turhia kinoja ja ennen kaikkea ihminen joka lapsen syntymästä asti oli mukana lapsen elämässä:)
Ja me pyysimme ja kummi vastasi myöntävästi..
Jos joku mun tyttären kummeista ikinä kehtaisi sanoo mulle,ettei kummiksi olis halunnutkaa tai ettei enää haluu olla ni antasin paskan olla ja unohtaisin koko ihmise..pyyhkisin elämästämme..

On melko sekavaa kyllä tuo..ensin ei haluu kummiks..sit kuitenkin itseään on esiin tuonut..oliskin halunnut yht äkkiä sylikummiksi ja sitten lapsen äidille vielä sanonut ettei kummi haluu ollakkaa..

Mä en mun kummilasten äideille ikinä sanois mitään tollasta jos,JOS meille kinaa tulisi..
Ap oli huolissaan siitä ettei lasta vedettäisi riitaan mukaan mutta eikö hän itse sen juuri tehnyt kun otti puheeksi ettei kummi haluis ollakkaan tälle lapselle...

Kaiketi sen jokainen ymmärtää, ettei kyseessä ole juridinen suhde millään tavalla. Kummilapsia ei saa tavata, jos vanhemmat eivät anna. Kummeja ei peritä. Kummien ei ole pakko tavata kummilapsia, kummilapsille ei tarvitse ostaa lahjoja.Kummit eivät ole lastesi vahteja. Sama pätee toisinpäin, kummilapsilla ei ole velvollisuuksia kummeja kohtaan. Jos vierailut vanhainkodissa tulevaisuudessa eivät kiinnosta, ne voi jättää väliin.

Voivat vanhemmat estää isovanhempia ja kummeja tapaamasta lasta, mutta onko se moraallisesti oikein lasta kohtaan. Kyllä tälläisesta asiasta voi ottaa yhteyttä lastenvalvojaan. Lapsilla on oikeus pysyviin sukulais ja ystäväsuhteisiin. Meillä sama juttu, lapset olivat isovanhempien luona, iloisia ja rauhallisia. Tuli soitto, että lapset pitää viedä pois, Vaikka lapsille luvattu, että saavat olla pitkään ja kaäydään isovanhempien kanssa linnamäki, korkeasari ja muita kesätapahtumia.
Lupasivat lapsille, että ovat vain pari yötä ja sitten pääsevät takaisin. Eivät päässeet. Tidän, että lasten sydän itkee kovasti, mutta eiväthän he uskalla sanoa sitä vanhemmilleen. Olemme kuljetelleet lapsia joka kesä ympäri lasten juttuja ja nytkin vanhemmat lupasivat lapsille sen, mutta lupaus oli valhetta. Tällaisia vanhempia pitäisi kyllä lastensuojelun käydä katsomassa, valehtelu ei ole tasapainoisen kasvattajan hyve. Lapset olleet luonani pienestäpitäen hyvin paljon. Eivät lapset olisi nytkään halunneet lähteä. Voi surku lapsia!

Yhteistyössä