Voiko kova yskä aiheuttaa muutoksia kohdunsuulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja A.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

A.

Vieras
Olen raskaana rv 22+5. Tämän viikkoa kärsinyt kovasta yskästä, yötä päivää. Varsinaisia supistuksia ei ole ollut (mitä nyt pientä kovottelua vaan) mutta eilisestä lähtien tuntunut aina silloin tällöin kohdunsuulla (tai näin ainakin paikallistin) vihlomista, ikään kuin jollain terävällä tuikattaisiin.
Voiko näin kova yskiminen aiheuttaa tuon? Vauva tuntuu liikkuvan ihan normaalisti.

mä väittäsin et on ihan liitoskipuja.. yskiminnen voi varmasti laukasta niitä mut mulla oli kyl ihan muutenkin välillä sellasia päiviä kun sängystä nous ja pääs aamupalapöytään asti niin alko se "puukolla tökkiminen" eli tuntu niinku joku ois survassut puukon tonne haaruksiin... löhöily autto ja sit jos oli sellasia päiviä ja tarvi liikkua niin tukivyö päälle ja hissuksiin kulkemista... olin onneks jo äippälomaa edeltävällä kesälomalla kun noi alko...

Ja yskä minulla oli siis kauhea ja kesti kauan. Se ei aiheuttanut mitään kohdunsuulle, mutta jossain vaiheessa lääkäri määräsi minulle yskään Panacodia, jotta saan välillä nukuttua. Panacodissa on siis kodeiinia, mikä vie yskimisen.. Tämä oli ainoa keino ja todella auttoi!

Ja yskä minulla oli siis kauhea ja kesti kauan. Se ei aiheuttanut mitään kohdunsuulle, mutta jossain vaiheessa lääkäri määräsi minulle yskään Panacodia, jotta saan välillä nukuttua. Panacodissa on siis kodeiinia, mikä vie yskimisen.. Tämä oli ainoa keino ja todella auttoi!

Mulla on Panacodia lääkekaapissa (määrätty ennen raskautta) mutta uskaltaiskohan sitä ottaa yhden tabletin ensi yötä vasten ilman eri määräystä? Jos olis pienikin toivo että sais nukkua niin helpottais kummasti.

Yhteistyössä