?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja välikausihaalari:Niissä on yleensä työparit (ehkä vaihtelee eri paikoissa) perushoitaja-sairaanhoitaja eli tota perushoitajaa tekee käytännössä nykyään yleensä lähihoitaja =)
Alkuperäinen kirjoittaja ...:aivan, olen ajattellu lähteä lähihoitaja kouluun ja lähinnä juuri kotisairaanhoito kiinnostaisi! olenkin menossa kuukauden päästä työharjoitteluun kyseiseen paikkaan. kotihoito ei pidä niin paljoa hoitotoimenpiteitä sisällä kuin kotisairaanhoito, korjaa jos olen väärässä ?
Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:Alkuperäinen kirjoittaja välikausihaalari:Niissä on yleensä työparit (ehkä vaihtelee eri paikoissa) perushoitaja-sairaanhoitaja eli tota perushoitajaa tekee käytännössä nykyään yleensä lähihoitaja =)
ai niinkö? ei mun duunissa ianakaan ole työparia. Ihan yksin teen sairaanhoitajana ja mun työkaveri perushoitajana ihan samoja töitä kuin minäkin. On näköjään ihan työpaikkakohtaista. Lähihoitajalla on ihan hyvä koulutus, mutta hieman saisi olla työkokemusta ennen kotihoitoon kotisairaanhoitajan tehtäviä kylmiltään tekemään. Meillä ainakin ne päätökset sairastapauksissa on aika haasteellisa jo yksistään sairaanhoitajallekin, miksei siin lähihoitajalle, jolla opiskelu sisältää vähemmän sairaanhoidon ammattiaineita.
Alkuperäinen kirjoittaja välikausihaalari:Alkuperäinen kirjoittaja ...:aivan, olen ajattellu lähteä lähihoitaja kouluun ja lähinnä juuri kotisairaanhoito kiinnostaisi! olenkin menossa kuukauden päästä työharjoitteluun kyseiseen paikkaan. kotihoito ei pidä niin paljoa hoitotoimenpiteitä sisällä kuin kotisairaanhoito, korjaa jos olen väärässä ?
Tällä paikkakunnalla on kotisairaalatoimintaa jossa voi olla melko hoidollisia toimenpiteitä. sitte kotisairaanhoidossa on lääkkeenjakoa, haavanhoitoa jne.
Alkuperäinen kirjoittaja välikausihaalari:Alkuperäinen kirjoittaja ...:aivan, olen ajattellu lähteä lähihoitaja kouluun ja lähinnä juuri kotisairaanhoito kiinnostaisi! olenkin menossa kuukauden päästä työharjoitteluun kyseiseen paikkaan. kotihoito ei pidä niin paljoa hoitotoimenpiteitä sisällä kuin kotisairaanhoito, korjaa jos olen väärässä ?
Tällä paikkakunnalla on kotisairaalatoimintaa jossa voi olla melko hoidollisia toimenpiteitä. sitte kotisairaanhoidossa on lääkkeenjakoa, haavanhoitoa jne.
Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:Alkuperäinen kirjoittaja välikausihaalari:Alkuperäinen kirjoittaja ...:aivan, olen ajattellu lähteä lähihoitaja kouluun ja lähinnä juuri kotisairaanhoito kiinnostaisi! olenkin menossa kuukauden päästä työharjoitteluun kyseiseen paikkaan. kotihoito ei pidä niin paljoa hoitotoimenpiteitä sisällä kuin kotisairaanhoito, korjaa jos olen väärässä ?
Nyt täytyy osata erottaa sairaalatasoinen sairaanhoitotyö =kotisairaala ja avo-hoitotyö=kotisairaanhoito. Kotisairaanhoito hoitaa kyllä haavoja, jakaa lääkkeitä ja antaa injektioita kuten edellä kuvattiin kotisairaalan tehtäviin. Ero kotisairaalan ja kotisairaanhoidon työhön on selvä: kotisairaala antaa kotiin sairaalatason hoitoa,mm kipupumppu on hyvin yleinen ja 3 vuorotyö tai vähintään 2 vuorotyö. Lääkäri tekee tarvittaessa kotikäyntejä useinkin. Kotisairaanhoitaja taas toimittaa potilaan ambulanssilla tarvittaessa lääkäriin. Kotisairaalatyö on ehdottomasti vain hyvin kokeneille sairaanhoitajille ja kotisairaanhoito käy meille taviksille ja sulle lähihoitajaksi aikova.
Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:Kotihoidossa täällä on lähihoitajat.