Lähihoitaja vai Sairaanhoitaja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammlei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos ensihoito kiinnostaa niin sitten sairaanhoitajaksi ehdottomasti. Ja sitten erikoistut akuuttiin hoitotyöhön vai mikä se nykyisin onkaan. Ja eikö nykyisin ole sellainen ammattinimi kuin ensihoitaja. Ei siis sh tai lh joka toimii ensihoidossa/ambulanssissa, vaan ihan oikeasti ammatinimike on ensihoitaja.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Tuppaan nyt tähän ketjuun, mutta kun te niin hyvin tiedätte tästä...

Kumpi ammatti kannattaa hankkia, jos haluaa töihin mielenterveyspotilaiden kanssa?

Kumpi vaan, mutta paremmin saat töitä ja parempi palkka, kun luet sairaanhoitajaksi ja erikoistut mieluriin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ensihoito kiinnostaa niin sitten sairaanhoitajaksi ehdottomasti. Ja sitten erikoistut akuuttiin hoitotyöhön vai mikä se nykyisin onkaan. Ja eikö nykyisin ole sellainen ammattinimi kuin ensihoitaja. Ei siis sh tai lh joka toimii ensihoidossa/ambulanssissa, vaan ihan oikeasti ammatinimike on ensihoitaja.

Ensihoitokoulutus antaa mun käsityksen mukaan nykyisin myös sh:n pätevyyden.

kyllä toi viimeinen "ammattien" kuvaus on sellainen että kyllä se on edelleen toi sairaanhoitaja. Ambulanssiin voisin kysyä, suhteilla, lähihoitajaksi, mutta voi olla että ei onnnistu.

Jos nimenomaan akuuttihoitotyö ja työ esim sairaankuljetuksessa kiinnostaa, on järkevin reitti ehdottomasti Ensihoitaja AMK. Lähihoitajan tulevaisuudennäkymät ensihoidossa ovat aika heikot.

http://haku.koulutusnetti.fi/koulutusnetti/supplySearch.do?language=fi&year=2008&useSession=false&searchItems=year%3DALL&searchItems=year%3D2008&searchItems=eduName%3DALL&searchItems=eduName%3Densihoidon&studyEduBranch=&province=&eduBranchYo=&municipality=&degreeEduType=&eduForm=&baseStudy=&eduLanguage=&degreeProgram=&schoolNameText=&eduName=&limit=150&command=K%E4ynnist%E4+haku#list
Tuossa pitäisi jotain näkyä noista ensihoitajan tutkintoa.

Alkuperäinen kirjoittaja mammeli:
missä koulussa on toi ensihoitajan puoli, amk vai mikä?
( tyhmänä kyselen ;) )

Juups - amk.
http://www.stadia.fi/Opiskelu/sote/ensihoito/koulutusohjelma.asp

Ja googlella lisää tuosta koulutuksesta, jota annetaan parissa muussakin kaupungissa, mutta kai sisällöltään aika samanlaiset ;)

Alkuperäinen kirjoittaja mammeli:
kävin meidän oman amk:n sivuilla ja siellä ei ollu tollasta ensihoitaja(amk) puolta vain sh, mutta pitää soittaa ihan koululle ja kysästä

Se ei välttämättä ala joka vuosi kaikissa kouluissa. Todennäköisempää kuitenkin, että teidän Amk:ssa ei järjestetä ensihoidon koulutusohjelmaa.

oishan tuo ensihoito sit hyvä ja mulle sopiva, mutta miten täältä lähen esim. helsinkiin lopiskelemaan ( jos täällä ei järjestetä) kun mies ja lapset jäisivät tänne.

Minäkin ole miettinyt josko lukisin itseni lh:ksi... Sh:n työtä en välttämättä edes halua tehdä. Kaveri on kertonut siitä vähemmän ruusuisia kuvia, on töissä eräällä yliopistollisella.
Mä haluaisin tehdä mielummin töitä vaikka kotipalvelussa :)

Itse oon helmikuussa aloittanut lh oppisopimus koulutuksen ja oon vanhusten kanssa koko 2,5 vuotta, "näytöt" tietenkin, sitten lastenpäiväkodissa ja erityisapua tarvitsevien hoitokodissa ja omassa työpaikassa pari... Kuitenkin, jo nyt tiedän, että vanhustyö, ei ole se lopullinen alani, ja hauaisin myös ensihoitoon,...sh:kin kiinnostaa, mutta koulutus, kun ei ilmeisesti onnistu, muuta kuin koko päiväisenä opiskelijana ? Ja kun on kuusi henkinen perhe, niin en voi heittäytyä koko aikaiseksi opiskelijaksi... toivottavasti järjestettäisiin vaikka iltakoulua alalle, niin voisin lähteä sitä kautta sitten opiskelemaan sitäkin. Ambulanssi-työ kiinnostaa myös itseäni valtavasti, mutta kuten olettekin jo useat, täällä todenneet, että vaikea saada työpaikkoja.. mutta katsellaan mitä elämä tuo tullessaan. Onnea kaikille lh, sh ja ampparityötä opiskeleville ja jo valmistuneille.

Yhteistyössä