voiko korviketta antaa lämmittämättä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtiva

Vieras
Meidän tyttö on 8 kk, eikä ole koskaan vielä saanut korviketta, eli olen aika tumpelo näissä korvikeasioissa. Kysynkin siis, voiko korvikemaitoa antaa sellaisenaan lämmittämättä, eli siis huoneenlämpöisenä? (sikäli mikäli tyttö suostuu sitä juomaan)

Kiitos jos joku viitsii vastata!:)

Toki voi antaa huoneenlämpöisenä. Tuo lämmitys on sitä varten, että pienenä vauvat pitävät enemmän lämpimmästä maidosta ja nukahtavat (ehkä) paremmin. Eri asia on jos on todella pieni vauva niin vauvan ei tarvitse "lämmittää" maitoa mahassa vaan kaikki energia voi käyttää kasvamiseen. Myös jääkaappikylmä maito aivan pienillä voi aiheuttaa vatsaväänteitä.

Mutta "normaalin" kokoisille vauvoille voi huoletta antaa huoneenlämpöistä maitoa. Itse lopetin lämmittämisen turhana 3kk iässä. Kun hyvin maistui huoneenlämpöinenkin.

Minäkin annan huoneenlämpöisenä, tai jos on jäänyt jämä jääkaappin, niin jääkaappikylmänä. Kaikki kelpaavat 8kk pojalle, joka aloitti korvikkeen juomisen viikko sitten.

hyvin voi. ja sehän on säästeliäämpääkin kun ei lämmitä. siis jos jää juomatta, sen voi laittaa kylmään odottamaan seuraavaa kertaa, kun taas lämmitettyä ei enää suositella annettavaksi.
ja vielä yks hyvä puoli,jos oppii juomaan huoneenlämpöistä,niin matkalla on todella kätevää, eikä tarvii juuri sen takia pysähtyä etsimään mikroa..

Niinkuin joku tuolla aiemmin jo kommentoikin, ihan kylmä ei ole hyväksi vastasyntyneelle, koska energiaa ei saisi mennä maidon lämmittämiseen, vaan kaikki kasvamiseen!

Kyllä tässä tuntee itsensä ihan uusavuttomaksi, mutta meillä on 3 kk ikäinen vauva ja menemme pian Helsinkiin, jossa minulla on työjuttuja hoidettavana iltapäivän ajan. Mies jää vauvan kanssa, joka on ollut rintamaidolla koko ajan. Eli voin jättää heidät hotellihuoneeseen korvikepullon kanssa, sitä ei tarvitse lämmittää...? Kauhea kun olen suunnitellut kaiken valmiiksi, miten he pärjää jne. Tämä on helpotus, kun kuulen, että maitopulloa ei tarvitsekaan lämmittää!!! Ja onko tosi kans ;)

Ninnu, miehesi saa tarvittaessa lämmitettyä maidon nopeasti hotellihuoneessa kuuman juoksevan vesihanan alla, jollei vauvanne huolikkaan huoneenlämpöistä maitoa. Kokeile ennen matkaa kotona miten hän suhtautuu maitoon lämmittämättömänä, niin sinun ei tarvitse huolehtia miehesi ja lapsen pärjäämisestä töissä ollessasi:)

Olen antanut joskus huoneenlämpöistä ja pari kertaa viileämpääkin, kun ei ole ollut lämmitysmahdollisuutta (automatka). Meillä käynyt myös niin että viileämmästä meni pakki pojalla sekaisin, eli yökkäili reilusti maitoa ylös. Huolii paljon paremmin lämmitetyn korvikkeen ja johtunee siitä että tisumaitokin on ruumiinlämpöistä. Viileää maitoa ei pienelle tulisi antaa sillä kuten jo aikaisemmin tuli esille pikkuinen tarvitsee energiat muuhun kuin maidon lämmittämiseen..ja pahimmassa tapauksessa kylmä maito laskee vaavin ruumiinlämpöä.

Yhteistyössä