Voiko käydä äänestämässä muualla kuin siellä mikä paikka lukee tossa äänestyslapussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sss"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sss"

Vieras
esim voinko käydä tällä paikkakunnalla muualla, kun täällä on 4 pistettä,,jos mun lapussa lukee et tuolla koululla pitäs käydä mut voinko käydä esim kirjatossa?

Ennakkoon voi äänestää kaikissa ennakkoäänestyspaikoissa. Jos jätät viralliseen äänestyspäivään, sitten pitää käydä siinä mikä on merkitty sihen lappuun

ok,eli siis voin huomenna käydä vaikka tuossa prismassa äänestään? en oo ikinä käyny vaikka äänioikeus on ollut jo 9vuotta:D mut otanko tuon äänestyslapun mukaan sinne vai miten?

[QUOTE="vieras";25435124]Jospa lukisit ne ohjeet siitä äänestyslapusta. Ei niitä huvikseen ihmisille lähetellä.[/QUOTE]

No siinä lapussa lukee ohjeena, että lappu kannattaa ottaa mukaan, mutta sitä EI tarvitse. HENKKARIN tarttee. Ja kauppakeskuksissa kannattaa varautua siihen, että on ruuhkaa.

ok,eli siis voin huomenna käydä vaikka tuossa prismassa äänestään? en oo ikinä käyny vaikka äänioikeus on ollut jo 9vuotta:D mut otanko tuon äänestyslapun mukaan sinne vai miten?
Okei. Nyt mä ymmärrän miksi mulle tuli 27-vuotiaana osoitepostina äänestysohjeet missä luki jotakuinkin "aikuisten oikeesti, älä piirrä lappuun kirkkovenettä".

Väärään osoitteeseen menivät, minä olin aina äänestänyt.

Ootko koskaan kuullut "ennakkoäänestämisestä"?

(uskomaton suoritus muuten, että joku on elänyt monta vuotta aikuisikää niin pimennossa, vaikka erilaisia vaaleja on suunnilleen joka toinen vuosi!!!)

[QUOTE="just";25435240]Okei. Nyt mä ymmärrän miksi mulle tuli 27-vuotiaana osoitepostina äänestysohjeet missä luki jotakuinkin "aikuisten oikeesti, älä piirrä lappuun kirkkovenettä".

Väärään osoitteeseen menivät, minä olin aina äänestänyt.[/QUOTE]

Höpö, höpö. Ei se ikää kysy. Moni kysyy ihan samaa kuin ap.

[QUOTE="vieras";25435267](uskomaton suoritus muuten, että joku on elänyt monta vuotta aikuisikää niin pimennossa, vaikka erilaisia vaaleja on suunnilleen joka toinen vuosi!!!)[/QUOTE]
Useammin on vaaleja. Presidenttiä äänestetään 6 v välein ja kunnallisvaaleissa, eduskuntavaaleissa ja eurovaaleissa 4 vuoden välein.

Eli 10 vuoteen mahtuu 7 vaalit.

Yhteistyössä