voiko kakkosvaiheessa epäonnistua????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iippuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iippuli

Vieras
Itsellä parin viikon päästä autokoulun kakkosvaihe, ja arvioiva ajo. Voiko tuosta olla pääsemättä läpi? En ole ajanut montaa kertaa sitten kortin saamisen, ja pelkään että teen jännityksen vuoksi virheitä, kuten sammuttelen autoa tai en huomaa jotakin olennaista. Haittaako, jos ajan alinopeutta? Kokemuksia, kiitos.

No jos vaikka ajat pahan kolarin ja paikalle kutsutaan poliisit niin voi kortti lähteä. Mutta noin muuten ei..

Itse olin ajanut paljonkin omalla automaattivaihteella, kun menin kakkosvaiheeseen ja siellä oli vieras manuaaliauto, oli se ensin aikamoista sähläystä. Auto sammui niin monta kertaa etten edes laskenut ja valoissakin välillä seisoskeltiin tukkeena :D hävetti hirmuisesti mutta ei se sen vakavampaa. Kehuja ajosta sain muuten paljon; liikennesääntöjen noudattamisesta, kommunikoinnista, muiden huomioonottamisesta jne. Eli auton käsittely ei todellakaan ole se ainoa arvioinnin osa-alue!

Kiitos rohkaisusta. Pakottudun menemään paikalle vaikka jännittääkin, sittenpä se on ainakin hoidettu pois päiväjärjestyksestä, enkä viitsi jättää kakkosta käymättäkään(vaikka mieli tekisi), kun menisi kortti vanhaksi ja rahat hukkaan. Jossain elämänvaiheessa kun kortille saattaa olla käyttöä (esim.muutto kaupungista ti työpaikan vaihto).

Sinänsä kannattais kyllä ajaa kun kortin kerran on hommannu.

Mutta sit itse asiaan. Ei voi tosiaan kortti lähteä joten ehdottomasti kannattaa se käydä ajamas.
Mä ajelin kakkosvaihees vaikka kuinka vaikka päivittäin olin ajanu kortin saamisen jälkeen. Jostain syystä mua vaan jännitti kauheesti ja pölötin ummet ja lammet enkä oikein kerinny keskittyä muuhun liikenteeseen kunnolla... Ajon jälkeen ope sano mulle että pikkusen enempi vois keskittyä risteyksissä liikenteeseen, et sen ois muutama kerta tehny mieli jo ite jarruttaa :D. Muuten meni kuulemma hyvin.
En tiedä miksi jännitin kakkosvaihetta niin kovaa ku inssiä enjännittäny juuri ollenkaan.

Tiedoksi edelliselle, että mulla on jo ajokortti. :D enää kakkosvaihe käymättä. Inssiajossa sain kyllä palautetta, että oon hyvin ennakoiva ja muun liikenteen/kevyen liikenteen hyvin huomioiva kuski. ;) nyt on ajotaidot tainneet ruostua, mutta ajelen sitten vähän hiljaisempaa vauhtia, että ehdin huomioda kaiken.