Voiko kahvikermaa käyttää (hätätapauksessa) ruuanlaittoon? Teen kaalilaatikkoa ja kerma puuttuu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "essi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"essi"

Vieras
Vai eikö se sovellu? Kyllähän siinä pakkauksessakin lukee, että "ruuanlaittoon SUOSITTELEMME käytettäväksi ruokakermaa" mutta tuo kahvikerma oli ainoa mitä jääkaapista nyt löytyi... :/

Teinköhän (ja olen tehnyt ennenkin) väärin kun tosiaan laitoin kahvikermat kaalilaatikkoon...

Tein laatikon niin, että silppusin kaalit ja haudutin ne lihaliemessä. Paistoin jauhelihat ja sipulit ja maustoin ne musta- ja valkopippurilla sekä meiramilla. Yhdistin kaalit ja jauheliha-sipulin ja lisäsin riisiä sekaan. Vuokaan laitoin ja kaadoin päälle desin kahvikermaa, mutta yleensä oon käyttäny kuohukermaa.

[QUOTE="vieras";27177983]lopputulos ei välttämättä ole kovin esteettinen[/QUOTE]

Harva kai kaalilaatikkoa ulkonäön takia syö. ;)

Tulos on varmasti herkullinen, mullekin kelpaisi :p

Täällä, missä minä asun, kaupassa myydään tasan yhtä tai kahta kermaa ja sitä käytetään kaikkeen. Vastaa varmaan suomalaista kuohukermaa. Oikeaa rasvaista kermaa (niin kuin varmaan se kahvikermakin) eikä mitään kasvirasvasekotteita, ja ruoka maistuu hyvältä!!

Yhteistyössä