Voiko kahta eri ikäistä lasta pistää samaan muottiin?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Kysyn kun olen tähän ilmiöön tuttavien joukossa törmännyt.
Lapsilla ikäeroa vajaa 2v ja ovat samaa sukupuolta.
Lasten vaatteet, harrastukset ja kiinnostuksen kohteet ovat samat? Voiko näin olla ? Että nuorempi "vedetään" isomman mukana isommaksi koska lapsi itse haluaa?? Kyse siis alle kouluikäisistä.
Kyselen nyt muilta joilla lapset pienellä ikäerolla ja samaa sukupuolta kuinka teillä toimitaan?
Minusta nuorempi ei saa olla pieni tarpeeksi kauan, mielipiteitä?
 
Mulla on tyttö ja poika, mutta vastaan silti.

Nuorempi on ihan itsekseen kiinnostunut samoista asioista kuin isompi. Lelut, leikit, musiikki, vaatteet...Ihan ymmärrettävää sinänsä, viettäväthän he paljon aikaa yhdessä, ja pienemmät ovat aina ihailleet isompiaan =)

Isompikin on kyllä kiinnostunut pienemmän jutuista, mm. leijonaleikistä, duploista jne. Eli toimii kyllä toisinkin päin :)
 
lapsia kolmella vuosikymmenellä
Siinäpä taitoa kun on isot ikäerot lapsilla, on lapsia joka lähtöön. Ei voi oikein samaan muottiin laittaa, säilyy hyvin yksilöllisyys ja jokainen on mikä on.
 
Asia on varmasti eri kun lapset ovat isompia, mutta tällä hetkellä 3v tyttö haluaa kyllä tehdä juuri niitä samoja asioita kuin suuresti ihailemansa isosisko. Ei häntä ole mitenkään "vedetty" samoihin asioihin eikä ihan kaikkea samaa tietenkään saakaan tehdä, mutta kyllä se prinsessakausi vain alkoi aiemmin ja Barbie-elokuvia on rakastanut 2,5-vuotiaasta asti.
 
Meillä on pojilla 1v4kk ikäeroa ja varsinkin pienempänä tuli usein parittain puettua ja harrastuksetkin on aina olleet samat, mutta ihan jo siitäkin syystä, ettei kumpikaan ole yksin uskaltanut mihinkään harrastukseen mukaan. Toisaalta liikunallisilla pojilla on aikapaljon samansuuntaiset toiveetkin. Muutoin ovat luonteeltaan aika erilaiset ja yksilöllisesti olen heitä hoitanut, vaikka paljon kimpassa kulkevatkin.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mulla on tyttö ja poika, mutta vastaan silti.

Nuorempi on ihan itsekseen kiinnostunut samoista asioista kuin isompi. Lelut, leikit, musiikki, vaatteet...Ihan ymmärrettävää sinänsä, viettäväthän he paljon aikaa yhdessä, ja pienemmät ovat aina ihailleet isompiaan =)

Isompikin on kyllä kiinnostunut pienemmän jutuista, mm. leijonaleikistä, duploista jne. Eli toimii kyllä toisinkin päin :)
Mulla on kanssa näin tai oli, nyt kun ovat molemmat koululaisia niin on tullut myös "omia juttuja" lähinnä kavereiden myötä.
Isompi on tyttö ja pienempi poika mulla ja ns "tyttöjen leikkejä" leikkivät pienempinä paljon tosin kyllä kun juniori kasvoi mukaan tulivat myös "poikien leikit"
 

Yhteistyössä