voiko juoda yhden siiderin ja imettää yöllä normaalisti ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sidukka hammasta kolottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sidukka hammasta kolottaa

Vieras
jos siis laitan lapsen nyt nukkumaan ja juon siiderin, niin voinko jo yöllä yhden aikoihin esim. imettää, kun laps heräilee ?
vai pitääkö olla koko yö imettämättä ?

en tosiaan tiiä :D

Käsittääkseni imettämiseen pätee aikalailla samat säännöt kun ajamiseen. Yksi sidukka = voit imettää. Siitä eteenpäin menee 2h per alkoholiannos, eli jos juot 4 sidukkaa, olet 6 tuntia imetyskelvoton :)
Voin olla väärässäkin mutta tän mukaan mä olen toiminut. Olen siis tietysti myös lypsänyt pois sen maidon mitä on kertynyt tuona aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ihan maalaisjärjellä vois näitä joskus ajatella.
Jos nainen on 60kg, niin pullollisesta kaljaa saatu alkoholi palaa pois n. 2 tunnissa :)

ok, mä ajattelin maalaisjärjellä että voin juoda, äiti puhelimessa sano että älä vaan juo ettei tuu mitään lapselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Lenore:
Käsittääkseni imettämiseen pätee aikalailla samat säännöt kun ajamiseen. Yksi sidukka = voit imettää. Siitä eteenpäin menee 2h per alkoholiannos, eli jos juot 4 sidukkaa, olet 6 tuntia imetyskelvoton :)
Voin olla väärässäkin mutta tän mukaan mä olen toiminut. Olen siis tietysti myös lypsänyt pois sen maidon mitä on kertynyt tuona aikana.
Miksi olet lypsänyt maidon pois? alkoholi haihtuu tasaisesti koko elimistöstä. se siis haihtuu siitä maidosta samaa vauhtia, kun verestäkin.

Jostain luin, että äidinmaidossa on saman verran promilleja kuin veressä... eli yhdestä saattaahan ne promillet hetkellisesti nousta mut nopeesti hipuu poies... eli imetä vain hyvällä omalla tunnolla!

:o

Voit imettää. Jos sun veressä on esim. 0.1 promillea alkoholia, on äidinmaidossa se sama, mikä tarkoittaa sitä että siitä EI VOI olla mitään haittaa lapselle. Enemmän alkoholia on esim. d-vitamiinitipoissa....

Äidinmaidossa on alkoholia saman verran kuin veressäkin. Eli jos äiti on 1 promillen humalassa, maidossa sitä alkoholia on 1 promille, eli todella vähän, eikä vaikuta vauvaan mitenkään. Tietysti muuten vauvan käsittely kännissä on epäilyttävää, mutta periaatteessa imettää voi.

No jos nyt yhden juo, niin voi imettää ja jos siis nyt pistät nukkumaan ja vauva herää vasta 5h päästä, niin...sanon vain huoh, että ihmiset ei nykyään osaa ajatella itsenäisesti. Enemmän olisi haittaa, jos polttaisit tupakan ja imettäisit muutaman tunnin päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja hmh:
No jos nyt yhden juo, niin voi imettää ja jos siis nyt pistät nukkumaan ja vauva herää vasta 5h päästä, niin...sanon vain huoh, että ihmiset ei nykyään osaa ajatella itsenäisesti. Enemmän olisi haittaa, jos polttaisit tupakan ja imettäisit muutaman tunnin päästä.

mähän kirjotin just, että itse ajattelin että voin, äitinä puhelimessa sanoi näillä sanoilla
"älä nyt juo, ettei sun tartte syyttää itseäsi jos sitten vauvalle tulee jotain joskus" :D

että joo. sori, jos vaivasin erittäin tyhmällä kysymyksellä, oisko pitäny soittaa sitten 10023 ja kysyä ?

en tienny, että täällä on jotain sääntöjä, mitä saa ja mitä ei saa kysyä.

Juu, todellakin olet väärässä.Mistähän keksit nuo. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:

Juu, todellakin olet väärässä.Mistähän keksit nuo. :D

Mulla tuli painovirhepaholainen. Siis 4 sidua = 8 tuntia.

Ai mistä keksin? Isäni poliisina opasti mua noudattamaan tota autoilua ajatellen.
Elimistöllä menee se kaksi tuntia polttaa se yksi alkoholiannos kokonaan.
Jos juot yhden sidukan ja imetät heti, ei maitoon ole kerennyt imeytyä lainkaan alkoholia ja vauva syö seuraavan kerran yleensä vasta jonkun tunnin kuluttua, jolloin se sidukka on jo poissa elimistöstä.

Kuten sanoin, voin olla väärässä mutta meillä tää on toiminut neljän muksun ajan paremmin kun hyvin.
Mielelläni kuulisin miten sä asian olet ajatellut? Argumenttia, kiitos :)

Joku aiemmin kysyi, miksi olen lypsänyt maidon pois. Ihan siitä syystä, että voin olla varma ettei maidossa alkoholia enää ole ja voin imettää vauvan rauhallisin mielin.

Yhteistyössä