voiko joku selventää??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miksi???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miksi???

Vieras
miksi täällä on ihmisiä joilla on pakonomainen tarve pahoittaa jonkun mieli typerillä kommenteilla.. miksi te edes viitsitte vastata jos kysymys on teidän mielestänne tyhmä tai teillä ei ole mitään hyvää sanottavaa.. mun mielestä tämä palsta ei ole oikea paikka purkaa patoutumia..!! kukaan ei varmaan pysty laskemaan kuinka monen mielen on täällä joku paihoittanut.. vai oonko mä ainoa joka on tälläisen asian huomannut..??

.. EI OLE OLEMASSA TYHMIÄ KYSYMYKSIÄ, VAIN TYHMIÄ VASTAUKSIA..!!!

kuten huomaat, me olemma kaikki naisia täällä. siinäpä se vastaus. menepä katsomaan jotain palstaa jota miehet hallitsee. on nääs vähän eri meininki. SIIS YLEISESTI OTTAEN. (ettei kenellekään tule hinkua takertua pilkun viilailuun..)

Olen huomannut, että vaikka täällä ei aina suoraan haukuta toista dorkaksi tai idiootiksi (sitäkin valitettavasti tapahtuu), niin kommentit saattavat silti olla alentavia, ivallisia, ylimielisiä jne. Tosi ikävää luettavaa, kun miettii, että alkuperäinen kysyjä on saattanut ihan viattomasti kysynyt jotain. Ja välillä kysymyksestä paistaa selvä hätä läpi, ketä silloin auttaa se, että vastaukset ovat epäasiallisia tai ilkeitä?! Tuleeko vastaajalle hyvä olo? Mitään hyvää tuollaisella ilkeilyllä ei ainakaan saa aikaan!!!

Pitäisikö muistaa, että JOSKUS meistä JOKAINEN saattaa olla avun tarpeessa...

Täällä ihan samaa olen miettinyt. Palstalle kirjoittaminen on kuitenkin hyvä keino nimimerkin takaa ""huudella"" kaikki sellaisetkin asiat, joita ei suoraan toiselle ehkä pystyisi sanomaan. Lähinnä se taitaa olla vaan oman pahan olon purkamista..

Jotenkin tuntuu, että ne jotka täällä yrittävät olla niitä parempia ihmisiä, yleensä äitejä, eivät niin kummallisia oikeasti olekaan. Pidetään moraalisaarnaa ja ollaan ylimielisiä, täälllä se on niin helppoa. Helppoa saada toinen ihminen tuntemaan olevansa jotenkin huonompi.

Mä en ottaisi kovin tosissaan juuri tälläisten henkilöiden kommentteja. Enkä ainakaan pahoittaisi mieltäni. Täällä on vaan niin helppo haukkua toisia dorkiksi tai idiooteiksi. Kuinka moni tällaisista ihmisistä oikeasti sanoo suoraan toista dorkaksi olematta itse sellainen? Harmi vaan, että ne hyvät keskustelut ja arvokkaat neuvot jäävät tämän jauhannan varjoon.

Niinpä! Sen kun tietäisi, miksi on pakonomainen tarve pahoittaa toisen mieltä...puhutaan hyvästä lapsen kasvatuksesta ja hoidosta ja ollaan niiiiiiiiiiiin esimerkillisiä vanhempia, mutta sitten toisia aikuisia/äitejä kohtaan käyttäydytään asiattomasti. Minkälaisia arvoja nämä ihmiset sitten täydellisyydessään opettavatkaan omille lapsilleen? Suvaitsevaisuutta? Miten toisia ihmisiä kohdellaan? En usko...

Tai sitten nämä ivaajat ovat vain niin kyllästyneet omaan elämäänsä, väsyneitä ja huutavat sitten anonyymisti täällä pahaa oloaan, kun ei ole ketään muutakaan jolle kiukutella. Harmi, että asia on näin....

Ja ap:lle, et todellakaan ole ainoa joka asian on huomannut! Juuri luin noita ketjuja ja huomasin kuinka viattomat kysymykset saavat aikaan hirveän myrskyn ja paisuvat ihan ihmeellisiksi asioiksi ja monesti alkuperäinen kysymys on kokonaan unohtunut. Mutta tämä taitaa olla niitä asioita jotka ei koskaan muutu...

Eikä tämä kysymyksiin kommentointi kaikille riitä vaan usein ne jotka haluavat niljailla toisille ja muuta kettuilunaihetta ei löydy, niin voi alkaa kommentoimaan toisten kirjoitustyyliä, mainitaan kirjoitusvirheet ja takerrutaan johonkin pikkuseikkaan.

Ja se mikä inhottaa eniten on, että niinsanotusti ulkopuoliset (todellisuudessa kaikillehan nämä on avoimia foorumeita) tulevat joillekkin suunnattuihin keskusteluketjuihin kommentoimaan ja pilamaan leppoisan tunnelman ja tekemään pahaaoloa muille.

ihmiset ovat aioista eri mieltä. Eivätkä osaa kunnioittaa toisen, omasta mielipiteestään eriävää mielipidettä.
Ja tarpeeksi pitkään kun kinastelee, hermostuu ja yrittää saada kaikki näkemään että ""tämä minun mielipiteeni on ainoa oikea""!

Sitten sanotaan että ""kukin tavallaan"", paskat sanon minä. Jos nämä ""kukin tavallaan-tyypit"" olisivat oikeasti sitä mieltä, miksi edes tuoda oma mielipide esiin sellaisessa keskustelussa missä sitä ei kaivata?

Hyvä esimerkki on nyt meneillään oleva keskustelu ""1 vee hoitoon viikoksi"". Alkuperäinen uskoakseni toivoi hyviä kommentteja ja nyt siellä on porukka moralisoimassa ja nälvimässä uusavuttomiksi ja lapsenhylkääjiksi. Miksei voisi vaan hyväksyä sitä, että toinen tapa toimii toisilla ja toinen toisilla...

Mukava lukea ketjua, joissa ei eripuraa ja toisen mielen pahoittamista näy. :)

Kyseinen asia on muakin vaivannut pitkään ja lopetan heti asiattoman viestin luettuani koko ketjun lukemisen, etten pahoittaisi mieltäni. Omasta mielestänikin joskus kysellään hölmöjä ja typeriäkin kysymyksiä, mutta jätän vastaamatta kyseisiin kysymyksiin, enkä taatusti ala nälvimään kysyjää, vaikka miten hassulta ja hysteeriseltä tuntuisi. Tai vastaan lyhyesti, mutta asiallisesti.

Toivon, että ilmapiiri täällä Elleissä paranisi, niin olisi kaikilla lukijoilla ja kirjoittelijoilla parempi mieli! =)

Moi Jii,
Käy nyt silti lukemassa esim. suomi24 rakennus-keskusteluita, joissa varmaan on enemmän miehiä. Taso on ihan samaa kuin täällä: osa täysin rakentavaa ja asiallista ja osa aivan käsittämätöntä bullshittiä.