Miksi tällä palstalla aina tapellaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miksi

Vieras
Mikä ihme vaivaa taaperoiden äitejä, kun täällä tapellaan joka asiasta. Joku laittaa potalle yksivuotiaan ja toinen kommentoi siihen, et väärin teit. Joku syöttää lapselleen pelkkää purkkiruokaa ja heti on toiset paasaamassa, et huono ja laiska äiti. Kuka on oikea henkilö määrittelemään kuinka lasta pitää hoitaa ja miksi pitää pahoittaa toisten mieli haukkumalla muiden valintoja? Tämä palsta tuntuu olevan erityisesti sellainen paikka, jossa riidellään. Yli 160 viestiä siitäkin milloin pitäisi potalla käydä ja milloin ei. Pienet on murheet äideillä, jos sitä jaksaa surra miten toiset tekee. :laugh: :laugh:

Onko kukaan muu ihmetellyt samaa? Ja pitäiskö nyt jo avata valmiiksi sateenvarjo, jos tulee tästäkin viestistä #&%?$!* niskaan...

Olenpa joskus tosiaan ihmetelly. Vaikka yrittäs viesiin laittaa, että tää on meille sopiva tapa ja muut tehköön niin kuin lystää. meitä on moneksi ja niin kauan kuin lapsi saa rakkautta ja asiallista hoivaa, ei siihen pitäis olla sanomista.

se on kuule sama juttu joka palstalla. Minun mielipide on se, että täällä saa jokainen kirjoittaa omia mielipiteitään, olivatpa ne sitten negatiivisia tai positiivisia. Jos ei kestä kritiikkiä niin sitten voi jättää palstalla käymisen ja keskittyä siihen omaan piiri-pieni-pyörii-leikkiin siellä kotona.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.07.2006 klo 15:35 Hay-D kirjoitti:
se on kuule sama juttu joka palstalla. Minun mielipide on se, että täällä saa jokainen kirjoittaa omia mielipiteitään, olivatpa ne sitten negatiivisia tai positiivisia. Jos ei kestä kritiikkiä niin sitten voi jättää palstalla käymisen ja keskittyä siihen omaan piiri-pieni-pyörii-leikkiin siellä kotona.

No niin tulihan se eka ilkeä kommentti sieltä, hyvä hyvä. Mitä mielipiteiden vaihtoa sellainen on, että teilataan täysin toisen tapa tehdä joku asia, jos itse tekee eri tavoin oman lapsensa kanssa. Eriävän mielipiteenkin voi esittää fiksusti ilman, et alkuperäiselle kysyjälle tulee tunne että hän on täysin kelvoton äiti omien valintojensa takia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.07.2006 klo 15:46 miksi kirjoitti:
\

No niin tulihan se eka ilkeä kommentti sieltä, hyvä hyvä. Mitä mielipiteiden vaihtoa sellainen on, että teilataan täysin toisen tapa tehdä joku asia, jos itse tekee eri tavoin oman lapsensa kanssa. Eriävän mielipiteenkin voi esittää fiksusti ilman, et alkuperäiselle kysyjälle tulee tunne että hän on täysin kelvoton äiti omien valintojensa takia.

No oliko tuo nyt niin ilkeästi sanottu...? Olen oikeastaan samaa mieltä että kritiikkiä pitää kyllä kestää. Ja eikä kaikkea nyt tarvi oottaa niin vakavasti.

Eiköhän se ole vaan tää äitiys, joka on arka paikka, jos sitä arvostellaan. Pitäisihän jokaisen tietää et siitä herne nenuun tärähtää ja sit ei sivistyneinkään ole enää kovin fiksu. Yrittää vaan muistaa et jokainen äiti ja jokainen lapsi on erilainen yksilö ja antaa itselleen mahdollisuus kasvaa omien ja toisten "virheiden" kautta. Siks tää palstailu on niin mukavaa, vaikka aina ei ymmärrys riitä niitä täysin asiattomia "huuteluita" kohtaan.

Ongelma on siinä, että kaikki äitiyteen liittyvä otetaan niin helkutin henkilökohtaisesti! =) Ollaanhan me äidit vähän herkkiä oli se arvostelija tuttu tai tuntematon.
Mutta joo, voishan sitä mielipiteistään kertoa ilman, että tarvii tyrkyttää niitä muille ainoina mahdollisina vaihtoehtoina... :/ Siitähän se sota aina syttyy kun ei ole avarakatseisuutta!

\
\

ilkeitä kommentteja en mielestäni jakele, suoria kylläkin. ja varsinkaan täällä en yritä olla erityisen hienotunteinen, koska ollaan periaatteessa anonyymejä ja kaikkien ei ole pakko lukea kaikkia kommentteja. Sinä esim. voit jättää minun kommentit väliin kun tiedät nikkini.

Ja jos jollekin tulee kelvoton-äiti-olo täällä lauotuista kommenteista, niin sit kantsis ehkä mennä terapiaan ja hoitaa itsetuntonsa kohdilleen.<br><br>

\

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.07.2006 klo 18:52 Hay-D kirjoitti:
\
\

ilkeitä kommentteja en mielestäni jakele, suoria kylläkin. ja varsinkaan täällä en yritä olla erityisen hienotunteinen, koska ollaan periaatteessa anonyymejä ja kaikkien ei ole pakko lukea kaikkia kommentteja. Sinä esim. voit jättää minun kommentit väliin kun tiedät nikkini.

Ja jos jollekin tulee kelvoton-äiti-olo täällä lauotuista kommenteista, niin sit kantsis ehkä mennä terapiaan ja hoitaa itsetuntonsa kohdilleen.
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

joo olen samaa mieltä, äitien pitäisi pitää yhtä ja tukea toisiaan, eikä haukkua ja arvostella joka asiasta, jokainen tekee asiat tavallaan,esim. jos ei osaa kokata niin parempihan se on purkkeja antaa kun palanutta ruokaa. ollaan ymmärtäväisempiä, joohan?!

No mun mielestä on outoa, että jos kunkin viestin aloittaja pyytää mielipiteitä, mutta niitä ei sitten kuitenkaan saa esittää (tai ainakin pitäisi olla ap:n kanssa samalla linjalla monasti), niin mitä järkeä tässä koko touhussa on?! Eihän mielipiteitten vaihto tarkoita jokaisen mielistelyä, vai :whistle: ? Kyllä aikuisen ihmisen pitää kestää myös kritiikkiä ja asiat on parempi sanoa suoraan, mitäpä niitä nyt suotta kaunistelemaan!

Jep ollaan ymmärtäväisiä :'( purkkiruoat eivät ole terveellisiä Jep ollaan ymmärtäväisiä :'( purkkiruoat ovat terveellisiä

Niin että keskustelu on keskustelua ja sitä ei synny hyvää päivää enempää ellei ole mielipide eroja!!!!!!!!!!!!!!

Kyllä minä ainakin kritiikkiä kestän, täällä ja kasvotusten! ;) Sitä en siis ymmärrä, että teilataan toisten jutut tyyliin "hullu, ku noin teet, meillä tehään näin ja se on AINUT OIKEA TAPA".

Eli keskusteluja nimenomaan erilaisia kokemuksia kiva "kuulla". Mut onhan se aika hullua täällä alkaa kinastelemaan ja yrittää toisia väkipakolla omalle kannalle.

Sekavasti kirjoitin, mut toivottavasti pointti valkeni: Kukin tyylillän ja perheelleen sopivalla tavalla. Ketä se haittaa, jos joku tekee eri lailla? Ja miks se pitää sitten täällä lyttyyn haukkua?

Vaiks pikku haukut sillon tällön ei meikäläisen paksua nahkaa läpäise... :kieh: :laugh:

niin niin, en anna purkkiruokaa, en ole koskaan antanut, olen tehnyt aina ruoat lapselleni alusta lähtien, annoin vaan esimerkin kun olen niin usein nähnyt että toiset ovat morkanneet äitejä jotka antavat valmisruokia :'(

Yhteistyössä