Voiko joku sanoa jotain tähän. Koske siitä hpvtä, eli alapääasia:/

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Venakko Milanna
Tänään sitten menin Helsinkiin kun lääkäri halusi kovasti keskustella minun kanssa, koska olin huolissaan solumuutoksesta kun minulla se oli todettu raskausaikana Ja Tyksissä oli otettu koepala tämän takia. Mutta mä halusin itse selvittää mikä virus minulla on siks noin kuukaus sitten kävin Helsingissä femedaasa. Yks suositeli. Sieltä sitten sain tietä että on korkea riski HPV, mutta mikä HPV tarkkaan kukaan ei ole sanonut mitään, ne ei kuulema tietä. Ok. Sitten minulla meni hermot ja menin Mehiläiselle, koska halusin kovasti tietä mikä helvetin virus minulla on, eikä Tyksistäkään saa lääkäriä. No, lääkäri mehiläisessä sanoi että hän keskustelee ensiksi Tyksissä ja jos he eivät tietä niin tehdään koet mistä saadaan selville virustyyppi. Tulin taas Mehiläiselle viikon päästä ja lääkäri kertoi minulle hyväät uutiset että minulla on sellainen virustyyppi joka ei ainakaan aiheuttaa suu ja peräaukkosyöpä ja todella harvoin aiheuttaa kohdunksulansyöpä jos vaan muutosta ei poistetaan. Mun tapauksessa kuulema jo kaikki poistettu koepslan kanssa ja se ei oikeastaan edes uusiutu, eikä kyseinen virus enää aktivoi. Olin hirveän iloinen. Mutta tänään kävin Helsingissä vain siks kun en valunut enää peruuta ajan, kun lääkäri halusi kovasti puhua mun kaa. Hän sitten kertoi minulle asiat ihan toisinpäin että mulla virustyyppi 16 ja 18 ja että mun pitää tarkkailla koko elämää itseä ja käydä hammaslääkärillä joka vuos, tutkia peräaukkosyöpä sekä papa ota jatkuvasti. Mulle pääsi itku että miks Mehiläisen lääkäri ja tylsiä valehtelivat sitten minulle!!! Lääkäri sanoi ettei ne varma tietä. Tuli tosi paska olo, mä pakotunneli hänet että se ota selvä ja kerro mulle mitä tutkimuksia mä silloin Helsingissä sain. Se meni otamaan selvä ja pyysi anteeksi. Kun hän luuli että heillä tutkitaan pelkästään 16 ja 18 virustyyppi. Mutta tutkitaan muut virukset myös. Sitten se sanoi että se menee tammikuussa hänellä joku koulutus papilloomaviruksesta. Eli vittu mikä lääkäri. Soitin kyllä Tyksiin ja sanoin suoraan minulla on paska olo ei mun pää kestää. Jokainen lääkäri sano eri tavalla. He antoivat mulle heti huomenna ajan sinne. Olo ihan paska, en tiedä mitä jo ajatella. Syytön myös molempia miehiä jatkuvasti. Rauhoittavaa mua pliiiiiis, kun pää ei kestää huomiseen asti:'( tuntu kun se ei loppu ikinä, enkä saa mistään edes tietoa mitä oikein mulla on
 
Mep
Jos kyseessä papilloomavirus, sen aiheuttamat solumuutokset hoidetaan esim. laseroimalla pois. Itselläni oli nuoruudessa. Sen jälkeen papa-seuranta alkuun tiuhempi, näin vuosien jälkeen ihan normaalisti koska mitään ei ole enää näytteissä ilmennyt.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="akka";24941981]Ettet olis saanu siltä uudelta ihanalta äijältäs tautia.[/QUOTE]Kaikki mahdollista vaikka pakotunneli hänet ensiksi käydä ota kaikki testit ja hän oli terve, en tiennyt että HPV ei tutkitaan miehillä. Kyllä hänkin stressaa ja syytä itseä, ettei se vaan olisi hän. Mutta kaikki lääkärit eri mielellä jotkut ei voi olla uus mies ja jotkut mahdollista
 
ota nyt rauhallisesti
80% ihmisistä on joskus hpv:n saanut, vain osalle tulee muutoksia, eikä heillekään kaikille syöpää. Älä ressaa nyt. Ei se syöpä sieltä heti pomppaa. Hoidata itsesi, tarkkaile itseäsi ja käy kontrolleissa. Ja ton hpv:n olet oikeasti voinut saada vaikka mistä, sen voi saada muutenkin kuin suojaamatonta seksiä harrastaessa.
 
Venakko Milanna
Mua kiinnosta vaan tietä että onko mulla oikeasti se vaaraton versio mitä mehiläislääkäri sano vai onko mulla se pahaa HPV ja pitää pelätä suu ja peräaukkosyöpä kans niin kuin se tänään mulle sanoi ja pisti mun pää taas sekaisin, kun olin jo rauhoittanut.


Niin ja tuli mieleen, kun mua ennen mun miehellä oli joku nuori joka pettänyt siitä ja oli väkivaltainen miehen kohtaan. Mies jopa ensimäisestä pettämisestä annoi anteeksi ja se että se hakkasi miestä muuten vaan kun joi alkoholia. Tiedän että se on totta kun tunnen tapausta ja tiedän miten rauhallinen mies mulla ja kestää aika paljonkin. Kuulema se nainen vain rahaastanut hänet. Mietin jos hän tartutanut sille se HPV tai sitten mulla se oli jo aikaisemmin, kun monet lääkärit myös siitä mieltä ettei muutoksia saa noin nopeasti ja toiset taas että kaikki mahdollista
 
"vieras"
Sulla on taas kauhea paniikki asiasta jolle et oikeastaan näin akuutisti voi yhtään mitään ja joka ei akuutisti terveyteesi vaikuta mitnekään. Pidä nyt vaan itsestäsi huolta raskauden aikana ja sitten sen jälkeen käy lääkärin ohjeiden mukaan määräaikaistutkimuksissa joissa voidaan HPV:ta seurata.

Et kuole HPV:een tänään, et vuoden kuluttua, todennäköisesti et koskaan jos käyt säännöllisesti tarkistuttamassa tilanteen.

RAUHOITU HYVÄ IHMINEN.
 
ok
Mua kiinnosta vaan tietä että onko mulla oikeasti se vaaraton versio mitä mehiläislääkäri sano vai onko mulla se pahaa HPV ja pitää pelätä suu ja peräaukkosyöpä kans niin kuin se tänään mulle sanoi ja pisti mun pää taas sekaisin, kun olin jo rauhoittanut.


Niin ja tuli mieleen, kun mua ennen mun miehellä oli joku nuori joka pettänyt siitä ja oli väkivaltainen miehen kohtaan. Mies jopa ensimäisestä pettämisestä annoi anteeksi ja se että se hakkasi miestä muuten vaan kun joi alkoholia. Tiedän että se on totta kun tunnen tapausta ja tiedän miten rauhallinen mies mulla ja kestää aika paljonkin. Kuulema se nainen vain rahaastanut hänet. Mietin jos hän tartutanut sille se HPV tai sitten mulla se oli jo aikaisemmin, kun monet lääkärit myös siitä mieltä ettei muutoksia saa noin nopeasti ja toiset taas että kaikki mahdollista
No haloo, hpv:n voi saada keneltä vaan, ihan turha etsiä syyllisiä.
 
Venakko Milanna
[QUOTE="joo";24942172]etkös sä myös elä sen rahoilla, joten miks toista syytät siitä, mitä itekin teet???[/QUOTE] elään mutta en mä rahojen takia ole, mä en pystyy elää kenenkään kansaa jos en rakasta. Enkä pyytä häneltä edes mitään, itse hän mua varteen kaikkia tekee
 

Yhteistyössä