Alkuperäinen kirjoittaja Qaz:
Tiukemmat kriteerit näkyvät vain tavalliselta ihmiseltä vaadittavana kärsivällisyytenä ja pidempänä matkustusaikana. Israel tekee kenttätoiminnan turvallisesti, vaikka siellä uhat ovat aivan eri tasolla. Ja heillä kentällä menee maksimissaan 25 minuuttia.
Mutta Israelissa myös palestiinalaiset pommimiehet tietävät, että jos tekevät iskun, Israel lähettää pari ohjusta Palestiinaan ja asia on sillä taas vähäksi aikaa kuitattu.
Ja hei...mä en ole sen paremmin Jenkeissä kuin Euroopassakaan joutunut olemaan turvatarkastuksessa 10 minuuttia kauempaa. Itse asiassa vain kerran edes tuon 10 min ja senkin omaa syytäni, muut tarkastukset ovat menneet alle 2 minuutissa. Mutta enpä ole alkanut pommeista enkä muista vitsailemaankaan. Jos joku on sitä mieltä, että häntä ei säännöt koske, niin se toki vaikuttaa muihinkin matkustajiin, mikä on ikävää. Toisaalta se ehkä pistää mietityttämään itse kutakin, missä määrin huumoria on tarpeen turvatarkastuksessa viljellä. On siis ikäänkuin varoittavana esimerkkinä muille vitsinikkareille.