Voiko joillain olla oikeasti jatkuva vauvakuume?

Pari kaveria saanut vauvan muutama kuukausi sitten ja taas heillä kova vauvakuume. On jo monta lasta ennestään ja jokaisen jälkeen tullut pian vauvakuume. Mistäköhän johtuu? Onko joillakin naisilla vain sellainen hormonitoiminta tms että haluaa olla usein raskaana? Itellä tuli ekan lapsen jälkeen vauvakuume ehkä silloin kun hän oli 7-8kk iässä, mutta tämän tokan jälkeen ei ole kuumeiltu pahemmin. =)

nallekarhuäiti
kyllä voi:)
Mulla on ollu vauva kuume 6vuotiaasta asti eikä mene ohi sitten millään.
Nyt taas onneksi hiukan taukoa kun on tuo 2 viikon ikäinen vauva mutta tiedän että kun vauva on 6kk ikäinen niin vauvakuume iskee.
tosin olen miettinyt että jos tämä olisi jo riittävä lapsiluku mutta vannomaan en mene.

vieras
Monilla ei tule vauvakuume vaan raskauskuume. Raskaana kun ollaan, niin silloinhan saa erityishuomiota, kysellään vointia ja ollaan nimenomaan sinusta kiinnostuneita. Huolehditaan, että ei kanneta mitään raskasta, kauppakassit tarjoudutaan viemään sisään jne. Sitten kun vauva syntyy, niin se huomio kaikkoaa täysin, silloin pääosassa on se vauva ja äiti ikäänkuin unohdetaan, niin tulee kaipuu sille raskaanaololle, jolloin ihmiset olivat hyvinkin kiinnostuneita voinnista.

Ja huomioikaa, sanoin monille en kaikille.

pepi
vauvakuume on. Itselläni kuitenkin jo 4 lasta,vanhin 13 ja nuorin kohta 2v. Tein sterilisaation,koska tässä iässä on jo pakko kuunnella järkeä(siis omaa) Nyt olen kuitenkin jo "puolimummu" siis mieheni vanhin lapsi sai vauvan,ja sitä innolla hoitelen ja nautin sitten siitä ku he lähtevät omaan kotia eikä vauva valvota minua... =) =)

Ööö, juu voi :D Olen valitettavasti elävä esimerkki sellaisesta ihmisestä :ashamed: :LOL:

No, nyt kyllä tämän kuudennen jälkeen tuntuu jo tässä vaiheessa, että eiköhän tämä ole sitten tässä :whistle: Vaikka lapset ihania ovatkin ja tekotapakin miellyttävä, niin kyllä nyt voi sanoa, että kädet on täynnä hommaa :D

Mulla on aina vauvakuume. Synnytyksen jälkeen on kummallakin kerralla menny se 3-6 viikkoa, kun tikit sulaa, silloin ei tee mieli vauvaa. Mutta sitten taas...

Eikä se ole raskauskuume, mä en millään lailla tykkää olla raskaana, kaikkein eniten siinä vihaan just sitä muiden ihmisten hössötystä vielä muiden vaivojen päälle.

En tiedä mistä se tulee, mutta mulla on vielä muutama vuosi aikaa, montahan siinä ehtis tekemään :whistle: ?

vieras
Minulla vain kaksi lasta muutaman vuoden välein, ja vauvakuume suurin kun kulloinenkin kuopus ollut vauva. Silloin kun imettää jaksaa parhaiten ja tuntuu, että näitähän menisi vaikka 10.

Noin 1 kk iästä on miettinyt jo seuraavaa. Onneksi ei ole antanut tunteelle periksi, vaan järki on ohjannut. Nimittäin kun se imetys loppuu, ja lapsi kasvaa, hänestä on iso työ ja rahanmeno.

Mulla vauva/raskauskuume iskenyt vähän sen jälkeen kun ekat menkat alkaneet synnytyksen jälkeen eli n. vuosi synnytyksestä. Joten luulen että se on mulla ainakin jotain hormonaalista, keho huutaa että nyt ois taas aika uudelle vauvalle :whistle: . Sitten sitä ollaan kärvistelty vauvantuskassa jokunen kuukausi/vuosi..

Yhteistyössä