Voiko jauhelihakeittoa syödä vielä kun seissyt pöydällä seitsemän tuntia?

  • Viestiketjun aloittaja hyvää
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
haista sitä, jos ei haise pahalta, syö vaan.
Vaikka hygieniapassikoulutuksessa kielletään jättämästä pöydälle niin kyllä usein monessakin avintolassa jäähdytetään pöydällä, kun ruokaa ei saa kuumanakaan laitaa jääkaappiin. Jos keittomäärä on iso eihän se ole ehtinyt kunnolla edes jäähtyä vielä
Et ole tainnut olla paljon ravintoloiden keittiössä töissä. Olen itse ollut kymmenissä ravintoloiden keittiöissä, ja niissä kaikissa on kyllä jäähdytyskaapit jonne ruoka voidaan laittaa tulikuumana.
Ei kai nyt missään ravintolassa ruokaa pidetä ensin 7 h pöydällä ja sitten siirretä jääkaappiin..?
No toivottavasti ei :x Kyllä on osalla hygieniakoulutus mennyt ihan hukkaan...
voi kuule kun tietäisit mitä kaikkea ravintoloiden keittiöissä tapahtuu niin et kävis syömässä laainkaan. Ei ole tavatonta se, että pihvi tipahtaa lattialle niin huuhtelematta laitetan pannulle. Hävikki on kova jos KAIKKI pihvit laitettais roskiin
Lattialle tipahtanut pihvi on ihan eri asia kuin tuntikausia lämpimässä muhinut soppa tai muu ruoka.
ja se lattia ei ole likanien vai?
 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
haista sitä, jos ei haise pahalta, syö vaan.
Vaikka hygieniapassikoulutuksessa kielletään jättämästä pöydälle niin kyllä usein monessakin avintolassa jäähdytetään pöydällä, kun ruokaa ei saa kuumanakaan laitaa jääkaappiin. Jos keittomäärä on iso eihän se ole ehtinyt kunnolla edes jäähtyä vielä
Et ole tainnut olla paljon ravintoloiden keittiössä töissä. Olen itse ollut kymmenissä ravintoloiden keittiöissä, ja niissä kaikissa on kyllä jäähdytyskaapit jonne ruoka voidaan laittaa tulikuumana.
Ei kai nyt missään ravintolassa ruokaa pidetä ensin 7 h pöydällä ja sitten siirretä jääkaappiin..?
eipä ole kaikssa pienissä. Ruoka laitetaan jääkaappii kun se on jäähtynyt, usein se seisoo päivän siinä, jos se on aamulla tehtyä.

Useassakin keittiössä olen ollut töissä, mutta vain yhdessä on ollut jäähdytyskaappi.
Tuota, nämä paikathan on toivottavasti kaikki siellä Roissa? Meinaan ettei vahingossakaan käy syömässä missään siellä päin liikkuessa. :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
haista sitä, jos ei haise pahalta, syö vaan.
Vaikka hygieniapassikoulutuksessa kielletään jättämästä pöydälle niin kyllä usein monessakin avintolassa jäähdytetään pöydällä, kun ruokaa ei saa kuumanakaan laitaa jääkaappiin. Jos keittomäärä on iso eihän se ole ehtinyt kunnolla edes jäähtyä vielä
Et ole tainnut olla paljon ravintoloiden keittiössä töissä. Olen itse ollut kymmenissä ravintoloiden keittiöissä, ja niissä kaikissa on kyllä jäähdytyskaapit jonne ruoka voidaan laittaa tulikuumana.
Ei kai nyt missään ravintolassa ruokaa pidetä ensin 7 h pöydällä ja sitten siirretä jääkaappiin..?
No toivottavasti ei :x Kyllä on osalla hygieniakoulutus mennyt ihan hukkaan...
voi kuule kun tietäisit mitä kaikkea ravintoloiden keittiöissä tapahtuu niin et kävis syömässä laainkaan. Ei ole tavatonta se, että pihvi tipahtaa lattialle niin huuhtelematta laitetan pannulle. Hävikki on kova jos KAIKKI pihvit laitettais roskiin
Lattialle tipahtanut pihvi on ihan eri asia kuin tuntikausia lämpimässä muhinut soppa tai muu ruoka.
ja se lattia ei ole likanien vai?
No taatusti on. Mutta siinä ei luultavimmin kasva ruokamyrkytysbakteereja?

 

Yhteistyössä