Mä olin ekan kerran viikon yksin himassa kymmenen vuotiaana kun vanhukset kävi viikon reissun etelässä..
Oli faija vaan kirjoittanut AA nelosille jokaiselle päivälle toimintaohjeet.. Hyvin pärjäsin, hoidin koulut ja aamupalat ja jopa tykkäsin itsenäisyydestäni. Mutta mä olenki ysäriteini, sillon oli asiat ihan eri tavalla
.
Mä en näkis ongelmaa sinänsä jättää viikonlopuksi tuon ikäisiä mutta toisaalta vaikee sanoa kun en tunne lapsia. En iän perusteella tee tollasia ratkasuja vaan sen perusteella millainen lapsi on ja miten "kypsä".. tietää miten toimia hätätilanteessa ja mitä itse on mieltä yksinolosta; pärjäisikö ja haluaisiko.
Nykyajan lapsia pidetään liikaa pumpulissa. Ei sillon kultaisella yhekskytluvulla tainnu munka vanhemmilla käydä ees mielessä et olis jotenki LaSu-asia jättää pärjäävä kybävuotias viikoks yksin mummon puhelinnron, viikon ruokarahojen ja päiväohjeiden kanssa.
Ja vastauksena tuohon lastensuojeluasiaan. Ei ole olemassa erityistä lakia mikä määrittää minkä ikäisen SAA jättää yksin kotiin mutta suosituksia on: http://www.mll.fi/vanhempainnetti/tukivinkit/voiko_lapsi_olla_yksin_kotona/