Voiko jännitysniska oireilla näin?

Eli mulla on nyt jo kauhee nukkumis pelko mun kiputilojen takia.
Oon viime yöt herännyt (n.kk) siihen, että korvaan sattuu, ihan kuin olisin nukkunu käsi pään alla ja se sitten painanu korvaa, mutta kun tää tapahtuu vaikka ei olisikaan käsi sielä alla.

Ja se niskakipu on lamaannuttavaa. Siis en tosiaan pysty ensimmäiseen varttiin liikkumaan (herään yöllä siis siihen kun koitan kääntää kylkeä, enkä pysty liikkumaan enkä puhumaan) ja sitten siitä pikkuhiljaa käännyn jalat ensin ja sitten loppu kroppa mukaan.

Ensin tätä tapahtui pari kertaa viikossa ja sitten muutaman kerran ja nyt kolmena yönä olen herännyt joka yö tähän ongelmaan. Lihaksiarentouttavat ei auta, särkylääke ei auta. Fysioterapeuttikaan ei osannut puhelimessa vielä sanoa, mitä se voi olla. Torstaina menen sinne, mutta sinne asti valvominen voi olla aika onneton ajatus. Silti nukkumaan meno pelottaa, mitä jos käy joku yö niin että herään, enkä voi enää ollenkaan liikkua :(

onko kohtalotovereita? Päivisin venyttelen niskan ja hartian aluetta pariin otteeseen päivän aikana..
 
Monenlaisia ja tosi pahoja niskavaivoja mulla on ollut, mutta tuollaista en ole vielä kokenut.
No mulla on 10 vuotta ollut alaselkäsärkyä paljon/päivittäin ja vieläkin voi vihlonta viedä melkein jalat alta, mutta tää niska ja hartiaseudunsärky on mulle ihan uus juttu. Siks kai se on pelottavaa ja vielä kun ei toi fysiokaan tiennyt mitä se edes voi olla :ashamed:
 
pohjantähdenalla
Mulla itsellä on silleen,etten pysty nukkumaan kylkiasennossa,enkä mahallaankaan,kun kädet muuten puutuvat ja särkevät.Monesti herään siihen kun käsi on olkapäästä alaspäin puutunut silleen etten saa sitä liikuteltua ollenkaan ja sen perään tuleva särky on sitten kanssa jotain kamalaa.

Mulle ei olla vielä tarkalleen osattu sanoa mikä noitä vaivaisi,mutta heikkoa positiivisuutta löytyi inpingement testissä. Eli olisi liian ahtaat olkapäät jotka aiheuttavat nuo lukuisat oireet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pohjantähdenalla;25896861:
Mulla itsellä on silleen,etten pysty nukkumaan kylkiasennossa,enkä mahallaankaan,kun kädet muuten puutuvat ja särkevät.Monesti herään siihen kun käsi on olkapäästä alaspäin puutunut silleen etten saa sitä liikuteltua ollenkaan ja sen perään tuleva särky on sitten kanssa jotain kamalaa.

Mulle ei olla vielä tarkalleen osattu sanoa mikä noitä vaivaisi,mutta heikkoa positiivisuutta löytyi inpingement testissä. Eli olisi liian ahtaat olkapäät jotka aiheuttavat nuo lukuisat oireet.
Mulla ei taas särje kädet vaan pelkkä korva ja niska. Pakko koittaa rentouttavia vielä ja särkylääkettä jos edes jotain auttaa, ei vaan taida tänäkään yönä uni ihan herkästi tulla... :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja pohjantähdenalla;25896942:
Ootko käynyt hierojalla? Itsellä nuo hartia seudut lukkiutuvat herkästi,ja hieronnat auttaneet.
Muutamia kertoja mutta ei tunnu auttavan kun tunneiksi. Sitten taas kajahtaa jumiin. Hierojaa vaihdettu pariin kertaan mutta ei se muuta mitään. : /
 
miehellä auttoi kun kävi hierojalla, kiropraktikolla ja vielä akupunktioo kokeili.. akupunktio vei kivut, mut ilman kiropraktikkoa ei sekään ois auttanu. nyt sit kokeilee viimesiäkin oireita (naaman ja kielen puutumista) saada pois fysioterapiassa.
 
miehellä auttoi kun kävi hierojalla, kiropraktikolla ja vielä akupunktioo kokeili.. akupunktio vei kivut, mut ilman kiropraktikkoa ei sekään ois auttanu. nyt sit kokeilee viimesiäkin oireita (naaman ja kielen puutumista) saada pois fysioterapiassa.
Toivottavasti mä saan jotain hyvää neuvoa fysiossa kuhan sinne asti pääsen. Kamalinta täs on se pelko jos ei yöllä enää tosiaan voi liikkua eikä pysty apuakaan pyytämään.. :(
 
Pakko nostella jos jollakulla olis vielä neuvoa.

Viime yönä heräsin taas tähän stanan "halvaannus"tilaan, mikä onneksi kesti vaan parisen minuuttia. Lääkärille soitin, mutta käski ootella torstaihin.. (yllätys) Nyt toinen päivä kun särkee pää eikä mene särkylääkkeillä tämäkään vaiva ohi..
Kuumakäärettä koitin (siis kauratyynyä) mutta ei se mitään helpottanu, kävin saunassa ja kuumassa suihkussa. No help...

Tää on ihan hiton syvältä olla tämmönen rapakuntonen parikymppisenä.. :ashamed:
 
"vieras"
Mulla tuli tuollainen totaalinen niskajumi muutama kuukausi sitten. Aina ollut huonossa kunnossa niska-hartiaseutu, eikä siihen oikein mikään ole auttanut. Nyt sitten ilmeisesti vauvan kanniskelu oli viimeinen niitti ja yhtenä yönä heräsin siihen, että en pysty liikkumaan. Lääkärireissu tuli, mutta imetyksen vuoksi en saanut mitään muita lääkkeitä kuin jotain vähän vahvempaa tulehduskipulääkettä. Se kyllä auttoi muutamassa päivässä sen verran että edes vähän alkoi pää kääntyä . Toki tuon muutaman päivän olin täysin levossa, en nostellut enkä kanniskellut mitään, en ollut tietokoneella, pidin niskanseudun lämpimänä... Sitten kun olo oli suht normaali, aloitin kevyen jumpan ja VENYTTELYN. Toi venyttely on kyllä tosi tärkeä juttu. Aeimmin selkävaivoihin olen saanut hyvää apua jäsenkorjaajalta.
 
[QUOTE="vieras";25900986]Mulla tuli tuollainen totaalinen niskajumi muutama kuukausi sitten. Aina ollut huonossa kunnossa niska-hartiaseutu, eikä siihen oikein mikään ole auttanut. Nyt sitten ilmeisesti vauvan kanniskelu oli viimeinen niitti ja yhtenä yönä heräsin siihen, että en pysty liikkumaan. Lääkärireissu tuli, mutta imetyksen vuoksi en saanut mitään muita lääkkeitä kuin jotain vähän vahvempaa tulehduskipulääkettä. Se kyllä auttoi muutamassa päivässä sen verran että edes vähän alkoi pää kääntyä . Toki tuon muutaman päivän olin täysin levossa, en nostellut enkä kanniskellut mitään, en ollut tietokoneella, pidin niskanseudun lämpimänä... Sitten kun olo oli suht normaali, aloitin kevyen jumpan ja VENYTTELYN. Toi venyttely on kyllä tosi tärkeä juttu. Aeimmin selkävaivoihin olen saanut hyvää apua jäsenkorjaajalta.[/QUOTE]

Mulla on panacodia määrätty selkäsärkyihin (ja kuulemma sopii näihinkin) mutta mä olen kai jo niin immuuni niille, ettei mistään tule mitään. Vaihtelen 800 buranan ja 500 panadolin välillä ja sit otan panacodin kaveriks. Tulee vaan niin vaikeet katarrit buranasta ettei voi syödä ihan mielinmäärin enää.(eikä siis muutenkaan mitään yliannostuksia)

Mulla on se huonopuoli, etten voi olla kanniskelematta mitään ja koko päivä menee kyykistellen ja nostellen plus muutenkin hääräten. :(

Särkikö sulla korva? Tähän kipuun siis itse havahdun yöllä aina.
 
[QUOTE="vieras";25900992]Tuosta tyynykommentista tuli mieleen, että miten muuten nukut, siis missä asennossa??[/QUOTE]

Mä kokeilin ilman tyynyä nukkumista mutta mä en vaan osaa. Vatsallaan se onnistuisi, mutta vedän joka tapauksessa kädet pään alle ja se vasta kamalaa tekeekin ja sen lisäksi en osaa nukkua vatsallaan..
 
"vieras"
Mulla on panacodia määrätty selkäsärkyihin (ja kuulemma sopii näihinkin) mutta mä olen kai jo niin immuuni niille, ettei mistään tule mitään. Vaihtelen 800 buranan ja 500 panadolin välillä ja sit otan panacodin kaveriks. Tulee vaan niin vaikeet katarrit buranasta ettei voi syödä ihan mielinmäärin enää.(eikä siis muutenkaan mitään yliannostuksia)

Mulla on se huonopuoli, etten voi olla kanniskelematta mitään ja koko päivä menee kyykistellen ja nostellen plus muutenkin hääräten. :(

Särkikö sulla korva? Tähän kipuun siis itse havahdun yöllä aina.

Mä en muista että olisi ollut korvasärkyä. Tuli muutenkin vähän puun takaa koko juttu, vaikka olihan ne niskat jäykät ja kipeät olleet jo kuukausia.

Jos vaan mitenkään pystyt, niin olisi hyvä jonkun aikaa antaa niskojen olla rasittumatta. Vaikeaahan se on ja meilläkin onnistui vaan niin, että mies oli sen muutaman päivän kotona huushollaamassa mun puolestani.
 
"vieras"
Mä kokeilin ilman tyynyä nukkumista mutta mä en vaan osaa. Vatsallaan se onnistuisi, mutta vedän joka tapauksessa kädet pään alle ja se vasta kamalaa tekeekin ja sen lisäksi en osaa nukkua vatsallaan..

Vatsallaan nukkuminen on ilmeisesti pahin asento niille, joilla jännitysniska. Mä olin aiemmin vatsallanukkuja, mutta opettelin pois siitä tavasta Tempurin tyynyn avulla. Se on muotoiltu niin, että ei oikein edes voi nukkua vatsallaan sen kanssa. Mikähän nyt olikaan...millennium-malli...muistaakseni.
 
[QUOTE="vieras";25901071]Vatsallaan nukkuminen on ilmeisesti pahin asento niille, joilla jännitysniska. Mä olin aiemmin vatsallanukkuja, mutta opettelin pois siitä tavasta Tempurin tyynyn avulla. Se on muotoiltu niin, että ei oikein edes voi nukkua vatsallaan sen kanssa. Mikähän nyt olikaan...millennium-malli...muistaakseni.[/QUOTE]

Mä ostin joulunalla uuden tyynyn unikulmasta, juuri sellanen muotoutuva ja luulinkin että nää säryt johtu juuri siitä, mutta ei se muuttunu parempaan, vaikka vaihdoin tyynyn uudelleen.

Jos vaan mitenkään pystyt, niin olisi hyvä jonkun aikaa antaa niskojen olla rasittumatta. Vaikeaahan se on ja meilläkin onnistui vaan niin, että mies oli sen muutaman päivän kotona huushollaamassa mun puolestani.
Ei oikein onnaa kun tuo mies on tähän aikaan vuodesta melkein kiireisimmillään yrityksensä kanssa. Mutta tosin voisihan se mun taakkaa sitten keventää illalla kun tulee.. (säästää siis kaikki kantoa vaativat hommat hänelle)
 

Yhteistyössä