Tottakai! Kuten sanoin, tuo oli minua ja mun uskoa. Se ei muuta sitä, että muita uskontoja on. Mulle on ainoa ja oikea usko se omani. Jokainen etsii jollain lailla, myönsi tai ei. Jokainen tekee sen oman valinnan, pohti sitä tai ei.Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22719435:Sä peilaat uskoa ja uskoontuloa kuitenkin hyvin kapean neulansilmän läpi. Sinä puhut Jeesuksesta ja Pyhästä Hengestä. Mutta nuo samat "uskoon kasvamiset" tai ukonnon kautta alkoholismista/huumekierteestä/mielenterveysongelmista "pelastautumiset" kuuluvat JOKAISEEN muuhunkin uskontoon.
Mä tunnen eri uskontokuntiin kuuluvia ihmisiä ja lähes kaikkia yhdistää usko siihen että juuri se oma uskonto on oikea.
Mä en pelkää käännyttämistä koska en usko mihinkään näistä lukuisista uskonnoista joilla jokaisella on oma vankka kannattajakuntansa. Niin muslimi kun hellari kokee löytäneensä sen oikean uskon. Mä vaan kyseenalaistan nämä kaikki oikeat uskonnot.
Mua ei ole onnistuttu käännyttämään luterilaiseksi, Jehovan todistajaksi, ammalaiseksi eikä katolilaiseksi vaikka kaikkien näiden uskontokuntien edustajia tunnenkin.
Kyllä varmaankin ihminen hakee muutosta _johonkin_ asiaan. Tyypillisestihän se uskoontulo tuokin vastauksen johonkin, esim. elämän tarkoituksettomuuteen, alkoholiin, ystävyyssuhteisiin, mihin nyt sitten kenelläkin. Mutta siinä uskoontulossa tulee paketissa kaikenlaista, monet niistä varmaan juuri niitä asioita, joita sinä vierastat. Mutta ne, esimerkkinä nyt vaikka maailmankatsomuksen epäloogisuus, eivät ole niitä juttuja, joita on ensisijaisesti lähdetty hakemaan, ne ovat tulleet vaan sivutuotteena.Alkuperäinen kirjoittaja Jaska Jokunen:Tähän mäkin uskon, mutta toisaalta voiko ihminen hakea muutosta tietämättään? Siis lähinnä tarkoitan näitä ihmisiä jotka ei ole alkoholisoituneita tai narkkeja vaan ihan tavallisia ihmisiä tavallisine ongelmineen.
Olen siis eri uskis, kuin tuo harmaa .Ilman muuta voi muuttua, ja muuttuukin. Jos ihminen ei millään lailla muutu, epäilen, tuliko hän sittenkään uskoon. Kun Ihminen tulee uskoon, Pyhä Henki tulee häneen asumaan ja muuttaa ihmistä. Joko pikkuhiljaa tai sitten kerralla radikaalisti. Kuten esim että viina jää pois.
Raamatu sanoo, että lihan teot ovat viha, kateus, irstaus, panettelu jne. Hengen (Pyhä Henki) teot taas ovat pitkämielisyys, lempeys, anteeksiantamus jne.
Jos haluaa jättää nuo lihan teot elämästään pois ja saada nuo Pyhän Hengen teot tilalle, niin riittääkö, että tulee vaan uskoon. Siis tekee vaan päätöksen, että haluaa tulla uskoon. Vai joutuuko jotenkin itse koettaa muuttaa ajattelumaailmaansa? Vai miten nuo lihan teot jää pois? Miksi niihin lankeaa aina vaan uudestaan ja uudestaan? Kun itse on heikko eikä pääse niistä eroon vaikka kuinka haluaisi eikä ole omasta yrittämisestä kiinni, niin voiko uskoon tullut todella saada uskostaan niin paljon voimaa, että lihan teot vaihtuvat Pyhän Hengen tekoihin?Ilman muuta voi muuttua, ja muuttuukin. Jos ihminen ei millään lailla muutu, epäilen, tuliko hän sittenkään uskoon. Kun Ihminen tulee uskoon, Pyhä Henki tulee häneen asumaan ja muuttaa ihmistä. Joko pikkuhiljaa tai sitten kerralla radikaalisti. Kuten esim että viina jää pois.
Raamatu sanoo, että lihan teot ovat viha, kateus, irstaus, panettelu jne. Hengen (Pyhä Henki) teot taas ovat pitkämielisyys, lempeys, anteeksiantamus jne.
Hassua, meikä kysyy ettei vaan niin kuin tahtomattaan tule uskoon ja sä päinvastaista.Alkuperäinen kirjoittaja kauheesti kysyttävää;22720567:Jos haluaa jättää nuo lihan teot elämästään pois ja saada nuo Pyhän Hengen teot tilalle, niin riittääkö, että tulee vaan uskoon. Siis tekee vaan päätöksen, että haluaa tulla uskoon. Vai joutuuko jotenkin itse koettaa muuttaa ajattelumaailmaansa? Vai miten nuo lihan teot jää pois? Miksi niihin lankeaa aina vaan uudestaan ja uudestaan? Kun itse on heikko eikä pääse niistä eroon vaikka kuinka haluaisi eikä ole omasta yrittämisestä kiinni, niin voiko uskoon tullut todella saada uskostaan niin paljon voimaa, että lihan teot vaihtuvat Pyhän Hengen tekoihin?
t. kauheesti kysyttävääAlkuperäinen kirjoittaja kauheesti kysyttävää;22720567:Jos haluaa jättää nuo lihan teot elämästään pois ja saada nuo Pyhän Hengen teot tilalle, niin riittääkö, että tulee vaan uskoon. Siis tekee vaan päätöksen, että haluaa tulla uskoon. Vai joutuuko jotenkin itse koettaa muuttaa ajattelumaailmaansa? Vai miten nuo lihan teot jää pois? Miksi niihin lankeaa aina vaan uudestaan ja uudestaan? Kun itse on heikko eikä pääse niistä eroon vaikka kuinka haluaisi eikä ole omasta yrittämisestä kiinni, niin voiko uskoon tullut todella saada uskostaan niin paljon voimaa, että lihan teot vaihtuvat Pyhän Hengen tekoihin?
Valitse mielummin joku pyhitystä korostava uskonto. Kristinuskosta joku kilvoitusta korostava suuntaus tai sitten jostain ihan muusta uskonnosta. Helluntailaisten (ns. "uskovaisten") pyhitysoppi on kovin sekava.Alkuperäinen kirjoittaja osaako joku vastata?:t. kauheesti kysyttävää