Voiko hyperventilaatiokohtaus olla vaarallinen sikiölle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Janna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Janna"

Vieras
Olen raskaana ja mulla oli tänään luultavasti hyperventilaatiokohtaus. TÄrisin, itkin, aluksi tuntui ettei saanut henkeä ja sitten alkoi se todella nopeatahtinen hengittäminen. Tätä kesti kokonaisuudessaan n. 15min.

Mietimme nyt miehen kanssa voiko tuosta olla jotain haittaa sikiölle? Huomenna ollaan menossa lääkäriin niin kysytään tätä myös siellä mutta nyt jo tahtoisin tietää mitä kokemuksia teillä on asiasta, kun huolettaa.

Tuskin on vaarallinen.. Mulla löi välillä raskausaikana sydän kahtasataa ja siitäkään ei kuulemma oo haittaa sikiölle. Eihän se tietty oo sama asia kun hyperventilaatio, mut..

Ei pitäisi olla haittaa. :) Itselläni oli raskausaikana useitakin hyperventilaatiokohtauksia ja soitin silloin ensiapuunkin huolissani. Ajattelin tosiaan, jos sikiölle tulee happivajetta. Mutta vakuuttivat siellä, että kyllä sikiö saa tarpeeksi happea. Ja terveenä ainakin vauva syntyi. :)

[QUOTE="vieras";26260084]tuskin on haittaa, tuli sen verran puuskuteltua ainakin synnytyksessä että itseltä meinas taju lähteä mutta vaiva voi ihan normaalisti silloin..[/QUOTE]

ohops :D no voihan tuota vauvaa vaivaksikin sanoa :)

Yhteistyössä