Voiko huuliherpes olla kivuton?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mä huomasin mun huulessa tänä aamuna rakkulan, ulkopinnalla. Se ei oo yhtään kipeä, pieni parin millin rakko vaan. Ei oo osunu mihinkään tms. Mulla ei oo koskaan ollu herpestä, mut miehellä on sillon tällöin (ei kuitenkaan nyt). Mikähän toi vois olla? Mun huulet on nyt tosi rohtuneet ja kuivat, mut eihän se voi rakkuloita aiheuttaa? Miten nopeasti herpes puhkeaa jos oon antanutkin miehelle pusun ja sillä ois siellä huulessa herpes tulossa? Voiko mennä montakin päivää vai puhkeaako heti? Mä en halua herpestä!!!!!!! Aftakaan toi ei voi olla koska ei oo kipeä... Voiko jokin allergisoiva aine aiheuttaa kivuttoma rakon? Ihmettelen vaan suuresti kun toi ei kipuile, yleensä rakkohan on kipeä!!!???

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no kyllä mulla ainakin on aina ollut kivulias, riippuu tietty rakon koosta, voi tulla jopa muutamassa minuutissa!!!!

Niin kyllä mieskin aina sanoo, että on kipeä jos on rakkoja suupielissä... Ja hänellä monest tulee kunnon rykelmä niitä rakkoja ja ne ei oo huulen päällä vaan huulen vieressä! Mulla vain yksi pieni rakko keskellä huulta...i

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no toivottavasti ei siitä isone, jos se on finni

Mulla on kyllä finnitkin kipeitä... Oon koko ajan räplänny nyt tota rakkoa kun oon ihan paniikissa jos se on herpes, ihan "tunnoton" toi rakko on edelleen. Ihan kuin siitä vuotais vähän jotain nestettäkin...

No yleensä herpesrakkula on kyllä kipeä, mutta kai niitä poikkeuksiakin voi olla.

Älä nyt kuitenkaan hyvä ihminen sitä räplää, olkoon mikä vain. Voithan laittaa siihen päälle zoviraxia vaikkei varsinainen herpes olisikaan. Ei siitä haittaakaan ole (mitä nyt voi vähän kuivattaa).

Sori kun vielä nostan, mut lueskelin tosta herpeksestä googlesta ja joka paikassa oli, että ennen kuin rakko puhkeaa, huulessa tuntuu kihelmöintiä ym. Mulla ei siis oo tuntunut mitään tuntemuksia siinä, tänään vaan peilin edessä sattumalta huomasin rakon... Eilen kävin hammaslääkärissä, voiskohan jokin siellä käytettävä aine aiheuttaa rakon huuleen? Luulis kyllä sitten, että ois tullut useampikin. Huh huh, oon nyt ihan luulotautinen tän näppyni kans kun koko elämäni oon inhonnut herpestä ja yrittänyt olla tarkka etten sitä sais. En halua, että tää on sitä. :(

Nuorempana mulla oli rakkulat ihan hirmu kipeitä. Jostain syystä näin vanhemmiten ne kihelmöi enää harvoin. Ja jos kihelmöi, niin sitten siitä rakkulasta tulee tosi iso ja kipeä. Noista mitkä ei niin kihelmöi tulee suht pieniä, eikä ne ole kipeitä laisinkaan.

Jotain hyötyä siitäkin että vanhenee. Vissiin jotkut kipureseptorit häviää :)

Mulla nousee rakkulat aina huomaamatta ilman alku kihelmointiä tai kutinaa sitten kun rakkula on jo noussut niin sitten alkaa oireilla ja kipuilla, mutta kipuilu alkaa muutaman tunnin kuluttua siitä kun rakkula on jo noussut ja yleensä nousee yöllä.

Voi olla afta tms, itellä on noita kanssa välillä ja yleensä tulee jos on ollu huuli rrikki, suun sisään tulee kanssa välillä. Ei oo varsinaisesti kipee eikä kutkua mut tuntuu kun koskee että joku siinä on ja yleensä sitten päädyn vaan poksauttaa ne, kun häiritsee vaan mieltä että siinä joku on. Tulee sellasta nestettä sisältä ja täts it. Ainaki mulle on lapsesta saakka sanottu että ne on aftoja, eikä ne kyllä imo herpekseltä vaikuta ja luulis että hampilääkäri ois tunnistanut jos ois ollut kun kävin joskus näyttämässä. Mainitsit että huulet on rohtuneet niin oiskp sit joku haava ollut mihin päässy joku pöpö, mulla ainakin tulee yleensä sillon jos vaikla huuli kuivuttuaan haljennu tai purru rikki. En usko että tarvii kuumotella mut menes kuitenki näyttää lääkäriin.