Voiko HPV-virus hävitä itsekseen elimistöstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja selittäkään minulle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

selittäkään minulle

Vieras
Minulla epäiltiin 15 vuotta sitten kondyloomaa papakokeen perusteella. Itse en ollut huomannut mitään oireilua ja unohdin koko asian.

Vuosi sitten kävin seulonta-papassa, jossa näytteenottaja sanoi, että minulla on joskus todettu HPV-tartunta. Olin ihan äimänä. Tämän takia minulta otettiin uusi papa vuoden päästä eli tänä syksynä.

Kaikki testit on tehty kunnallisessa terveydenhoidossa. Nyt sain kirjeitse tuloksen ja siinä luki, että HPV-testi negatiivinen.

Mitä tämä siis tarkoittaa? Onko minulla siis HPV vai ei? Onko sitä koskaan ollutkaan? Voiko se hävitä elimistöstä itsekseen kokonaan vai lymyileekö se jossakin piilossa ja voi aktivoitua taas joskus uudelleen? En ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja selittäkään minulle;27639005:
Minulla epäiltiin 15 vuotta sitten kondyloomaa papakokeen perusteella. Itse en ollut huomannut mitään oireilua ja unohdin koko asian.

Vuosi sitten kävin seulonta-papassa, jossa näytteenottaja sanoi, että minulla on joskus todettu HPV-tartunta. Olin ihan äimänä. Tämän takia minulta otettiin uusi papa vuoden päästä eli tänä syksynä.

Kaikki testit on tehty kunnallisessa terveydenhoidossa. Nyt sain kirjeitse tuloksen ja siinä luki, että HPV-testi negatiivinen.

Mitä tämä siis tarkoittaa? Onko minulla siis HPV vai ei? Onko sitä koskaan ollutkaan? Voiko se hävitä elimistöstä itsekseen kokonaan vai lymyileekö se jossakin piilossa ja voi aktivoitua taas joskus uudelleen? En ymmärrä.

Jos ei kukaan vastaa, niin laita Milannalle yv, saat cd:n jossa kaikki tieto. Rosalio on lisäksi tulossa suomeen, voi antaa piikin :)

http://www.cancer.fi/tiedotteet/?x33745=49874729

Googlettamalla löysin asiallista tietoa. Näköjään virus häviää elimistöstä itsekseen. Selvisi myös, että hpv-testi on tarkempi ennustamaan syövän saamista kuin papa-koe. Tuosta jutusta sai kuitenkin sen kuvan, että vaikka hpv-testi on negatiivinen, niin silti olisi olemassa riski saada syöpä. Ymmärsinköhän oikein?

ja kolppia vuoronperään. Jatkuva seuranta päällä, mutta esiasteet uusii vaikka poistettaisiin.

Lääkärit sinnikkkäästi jatkavat poistamista "koska olen nuori", mutta kohta olen onneksi niin "vanha" jotta päästään radikaalisimpiin ratkaisuihin.

[QUOTE="vieras";27642548]ei voi[/QUOTE]

Kyseenalaistat siis tämän syöpäjärjestöjen tiedotteen:

Valtaosa, noin 90 prosenttia HPV-infektioista paranee itsestään, viimeistään parissa vuodessa. Tutkimukset näyttävät osoittavan, että papilloomavirusinfektion keskimääräinen kesto nuorilla, eli 13–23-vuotiailla naisilla, on kahdeksan kuukautta. Infektiot eivät läheskään aina näy Papa-näytteessä.

[QUOTE="aapee";27643101]Kyseenalaistat siis tämän syöpäjärjestöjen tiedotteen:

Valtaosa, noin 90 prosenttia HPV-infektioista paranee itsestään, viimeistään parissa vuodessa. Tutkimukset näyttävät osoittavan, että papilloomavirusinfektion keskimääräinen kesto nuorilla, eli 13–23-vuotiailla naisilla, on kahdeksan kuukautta. Infektiot eivät läheskään aina näy Papa-näytteessä.[/QUOTE]

Infektion paraneminen ei kai ole sama asia kuin viruksen häviäminen elimistöstä?

[QUOTE="vieras";27643107]Infektion paraneminen ei kai ole sama asia kuin viruksen häviäminen elimistöstä?[/QUOTE]

Aivan.

Voinko siis tartuttaa viruksen mieheeni, vaikkei minulle olisikaan infektio päällä?

Yhteistyössä