Voiko hiillosta jättää vahtimatta takassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ddd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kyllä mä oon jättänytesim 10 min ajaksi ja pienen hiilloksen ihan kokonaankin. Mutta alaluukut olen sulkenut. Niinhän se vaan turun suurpalokin aikanaan sai alkunsa vahtimattomasta hiilloksesta.

Eihän niitä savunpoistopeltejä parane sulkea jos vahtimatta jättää/nukkumaan käy. Uudemmat pellit on sitä paitsi varustettu häkäreiällä, noiden häkämyrkytysten estämiseksi.

Kyllä uskaltaa jättää. Meíllä aina yöksi jätetään hiillos sinne ja aamulla laitetaan luukut kiinni tai herätään yöllä laittamaan. Ollaan myös jätetty takkaan täys tulikin ja lähdetty itse käymään kylässä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eihän niitä savunpoistopeltejä parane sulkea jos vahtimatta jättää/nukkumaan käy. Uudemmat pellit on sitä paitsi varustettu häkäreiällä, noiden häkämyrkytysten estämiseksi.

En tiedä, mutta pari vuotta vanha talo oli tässä kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja ixus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

En tiedä, mutta pari vuotta vanha talo oli tässä kyseessä.

Niin siis siinä savunpoistopellissä on esim. valmiiksi taitettu kulma, joka pitä vasaralla tms. lyödä irti, jolloin pellin nurkasta lähtee pala pois ja siihen jää rako joka on siis aina auki, joten häkä pääsee siitä ulos. Ja tälläiset versiot on ollut jo vuosituhannen alussa.

Yhteistyössä