Voiko halut palautua ennalleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haluton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Haluton

Vieras
Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä yli 7 vuotta ja meillä on kaksi lasta. Alkuun oli tosi kiihkeää ja seksi mahtavaa, raskauksien ja vuosien jälkeen en tunne miestäni kohtaan mitään seksuaalista. Seksi ei tunnu miltään, jos todella kovasti teen töitä, saatan saada todella laimean orgasmin, harvemmin jaksaa edes nähdä vaivaa kun lopputulos on niin pliisu. En tiedä, onko haluni ja kykyni nauttia seksistä lopullisesti kadonneet vai onko näin vain oman mieheni kanssa.

Leluja on koitettu, voiteita, asusteita, elokuvia, novelleja, pelejä yms. on hankittu vuosien varrella, mikään ei ole merkittävästi auttanut.

Hormonaalista ehkäisyä ei oo ollu vuoteen, miehelle on tehty vasektomia.

Suhde on periaatteessa kunnossa, ei riitoja, arki sujuu suhteellisen hyvin, mutta täysin tyytyväinen siihen en miehen osalta ole. Asiasta keskustellessa asiat paranee hetkeksi... Isoin ongelma on kuitenkin minun haluttomuus, mies haluaisi useammin.

Minäkin haluaisin haluta, mutta vaikka oon mitä yrittäny, ei mitään hyötyä. Alkuun olin varma, etten edes kaipaa seksiä, mutta nykyisin kaipaan tunnetta että himottaa, haluaisin nauttia seksistä, että sen ajatteleminen saisi minut hymyilemään.

Onko kellään kokemuksia että vastaavasta olisi vielä selvitty ja saatu seksi toimimaan? Vai onko vika vain siinä ettei minun ja miehen seksuaaliset kemiat kohtaa?

Ja sanottakoon myös, että mies on innokas hoitelemaan minuakin, ei keskity vain omaan nautintoonsa. Yleensä ei vaan maksa vaivaa, kun mikään ei tunnu miltään..

Täytyy myöntää, että olen alkanut ymmärtää, miksi niin useat päätyvät sivusuhteisiin. En kuitenkaan halua miestäni pettää, joten se siitä.

En ihan ymmärtänyt, miten tuo "kuohinta" vaikuttaa, ihan sama ongelma meillä on ollut jo pitkään ennen operaatiota.

Oletko treenannut lantionpohjalihaksia?

Aloita uusi harrastus, esim. vatsatanssi, jooga ja baletti muokkaavat vartalon lisäksi myös ilolihakset kuntoon. Itse harrastan noita kaikkia ja voin kertoa että toimii :)

• Tykkää
Reactions: Äidin blogi
Sulla ei ole enää mitään biologista tarvetta seksille kun sun miehelle on tehty vasektomia. Kannattaisko sun harkita vaihtaa mies toiseen lisäntymiskykyiseen, niin seksi voisi alkaa taas maistua? Kun naisella mahdollisuus tulla raskaaksi, niin seksikin on nautinnollista.
Ootko miettinyt nuorempaa hoitoa? Alle kolmekymmpiselle kun ei noita vasektomioita tehdä.

Kuten jo aiemmin kerroin, ongelmia on ollut jo vuosia ennen miehen vasektomiaa, joten en usko että se on se ongelma. :) ja ollaan molemmat hieman yli kolmikymppisä ja mies edelleen todella halukas, se ei oo muuttunu mihinkään.

Onko sulla joku säännöllinen lääkitys? Jotkut sairaudet tai lääkkeet voi vaikuttaa seksihaluihin. Enkä usko että laimeat orgasmit paranisivat toisen miehen kanssa? Kuulostaa siltä että sun hormonitasapaino on pielessä tai sitten lihakset todella huonossa kunnossa. Myös tietyt verenkiertoelimistön sairaudet sekä diabetes voivat heikentää alapään verenkiertoa.

Harrastatko itsetyydytystä? Onko orgasmit silloinkin laimeita? Haaveiletko toisista miehistä harrastamassa kanssasi seksiä? Oletteko miehesi kanssa ylipainoisia? Onko ruokavaliosi terveellinen? Poltatko tupakkaa? Liikutko tarpeeksi?

Tässä muutama kysymys joita voisit miettiä.

Minulla on ollut masennusta ja siihen eri lääkkeitä. Viimeiset pari vuotta lääkitys sellainen, minkä ei pitäisi haluihin vaikuttaa, nyt oon ollu kaks kuukautta kokonaan ilman lääkkeitä ja olo on ollut normaali jo kauan.

Ylipainoa on, oon saanu laihdutettua about 15kg ja saman verran pitäisi saada tiputettua. Painon tippuminen ei toistaiseksi ainakaa oo vaikuttanu haluihin.

Mut ei kuitenkaa diabetestä, en tupakoi. Ruokavalio on ok, voisi olla kuitenkin parempi ja sitä ollaan miehen kanssa pikkuhiljaa muuttamassa.

Itsetyydytystä oon koittanu lisätä, orkku ehkä aavistuksen "parempi" kuin miehen kans, mut ei niin ihmeellistä että tekisi mieli lisää. En oikeastaan haaveile seksistä jonkun muun kanssa, vaan siitä että nauttisin seksistä enemmän.

Liikkua minun pitäisi enemmän, en vain ole koskaan pitänyt liikunnasta enkä yrityksistä huolimatta oo löytäny lajia joka ei olisi vastenmielistä pakkopullaa. Silloinkaan kun olen liikkunut enemmän, en ole huomannut sen vaikutusta haluihin.

mitä hormooniarvoja pitäis mittauttaa jotka vois vaikuttaa? Kilppariarvot on mitattu ja ne on hyvät.

jotenki tuntuu, et mun koko alapää on viallinen, mikä kostuu kyllä mutta ei tunne mitään :(

Masennuslääkkeet kyllä tutkitusti vaikuttaa seksihaluihin ja niistä on lääkärin velvollisuus kertoa ennen lääkityksen aloittamista. Lääkkeen poistuminen elimistöstä voi kestää pitkään, jos olet kauan käyttänyt sitä. Antaisin keholle aikaa puhdistautua ja aloittaisin sinuna jonkun liikuntaharrastuksen. Pakkopullaa se voi aluksi olla mutta kun siitä on tullut tapa, et voi elää ilman sitä. Aloitat rauhallisesti ja laitat samalla ruokavalion kuntoon. Muuttuva keho lisää itseluottamusta, joka myös ruokkii sitä seksuaalisuutta.

Paljon koskettelua ja halailua miehen kanssa, niin oksitoniinin tuotanto lähtee käyntiin :)

Kiitos vastanneille :)

Läheisyyttä ja koskettelua meillä on mielestäni ihan hyvin, ehkä sitäkin pitäisi sitten vielä lisätä.

Yksikään lääkäri ei oo kertaakaan puhunu lääkkeiden vaikutuksista haluihin. Yksi nauroi päin naamaa kun yritin kysellä sellaista mikä ei haluihin vaikuttaisi ja kuulemma vähän niinkuin kuuluu asiaan. Tää viimeisin oli tosiaan sellainen, minkä ei pitäisi siihen vaikuttaa ja mitä oon itse ottanu selvää niin muutkin käyttäneet niin ajattelevat.

On vaan niin turhauttava koko tilanne :(