Voiko häihin pukeutua mustaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mummy3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ennen vanhaan morsiamen hääpuku olikin musta. Siis kaaaauan sitten :) En nyt muista, oliko meidän häissä joku pukeutunut mustaan kun kyllä siinä oli huomio ihan muualla, kaikkee muutakin ajateltavaa kuitenkin. Itselleni olisi tärkeintä että pukeudutaan hyvin ja näytetään huolitellulta, ei sillä värillä niin väliä.

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Tuossapa tuo puku

Aivan ihana. Pitääpä näyttää siskollekin että saadaan vähän vinkkejä. Oletko ostanut jostain vai teettänyt?

tehnyt itse molemmat puvut.

Olispa itsekin noin taitava, kätevän näköistä muuten tuossa toisessa kuvasssa, että sullahan oli värikäs asuste mustan seurana, hiukset :D

Alkuperäinen kirjoittaja myös mustissa:
jos et ole morsian:)

Mustaa pukua voit elävöitää mm.värikkäillä koruilla tai kengillä. Musta on aina tyylikäs.

Miksei muka morsian vois pukeutu mustaan? Itsellä oli musta hääpuku, jossa punainen korsetti.

Siskon häissä olin mustissa ja viime kesänä olin yksissä häissä ja miulla oli musta mekko, jossa vähän lilaa. JOllei itse tykkää pukeutua kirkkaisiin tai hempeisiin väreihin vaan mustaan, ni miksi pitäisi pakottautua häiden takia pukeutumaan muuhun?

Vaate joka ei ole täysmusta=valkoinen kukkamekko...
Tuo sinun hääpukusihan ei todellakaan ole täysmusta. Nyt kysymys oli etiketistä ja etiketin mukaan häihin ei pukeuduta TÄYSMUSTAAN eikä täysvalkoiseen, koska musta on suruväri ja valkoinen varataan (varmuudenvuoksi) morsiammelle. Ihmiset, joilla täysi musta kuuluu omaan tyyliin, eivätkä ole siitä valmiita luopumaan, eivät yleensä myöskään kysy muilta mielipidettä pukeutumiseensa. Mikä tarve sinulla on hyökätä ja puolustella omaa pukeutumistasi? Upea on hääpukusi ja varmasti juuri sinulle sopiva!

Tuossapa tuo puku

Aivan ihana. Pitääpä näyttää siskollekin että saadaan vähän vinkkejä. Oletko ostanut jostain vai teettänyt?

tehnyt itse molemmat puvut.

Olispa itsekin noin taitava, kätevän näköistä muuten tuossa toisessa kuvasssa, että sullahan oli värikäs asuste mustan seurana, hiukset :D

:D Juu ja siinä tokassa mekossa siellä oli takana korsettinyöritys, jonka alla oli mustaa tylliä ja lila vuorikangas, jolloin se lila näky vähän läpi...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Mustaa pukua voit elävöitää mm.värikkäillä koruilla tai kengillä. Musta on aina tyylikäs.

Miksei muka morsian vois pukeutu mustaan? Itsellä oli musta hääpuku, jossa punainen korsetti.

Siskon häissä olin mustissa ja viime kesänä olin yksissä häissä ja miulla oli musta mekko, jossa vähän lilaa. JOllei itse tykkää pukeutua kirkkaisiin tai hempeisiin väreihin vaan mustaan, ni miksi pitäisi pakottautua häiden takia pukeutumaan muuhun?

Vaate joka ei ole täysmusta=valkoinen kukkamekko...
Tuo sinun hääpukusihan ei todellakaan ole täysmusta. Nyt kysymys oli etiketistä ja etiketin mukaan häihin ei pukeuduta TÄYSMUSTAAN eikä täysvalkoiseen, koska musta on suruväri ja valkoinen varataan (varmuudenvuoksi) morsiammelle. Ihmiset, joilla täysi musta kuuluu omaan tyyliin, eivätkä ole siitä valmiita luopumaan, eivät yleensä myöskään kysy muilta mielipidettä pukeutumiseensa. Mikä tarve sinulla on hyökätä ja puolustella omaa pukeutumistasi? Upea on hääpukusi ja varmasti juuri sinulle sopiva!

Empä mie ole mitenkään hyökännyt :o Mutta esim. siskoni häissä olin täysmustissa. Ei se nykyään ole enää niin, että pitäisi mennä etiketin mukaisesti vaan ihmiset pukeutuvat hieman vapaammin. Ja mustahan on aiemmin ollut morsiamen hääpuvun väri. Vasta myöhemmin se on muuttunut valkoiseksi, sillä valkoinen on puhtauden ja neitseellisyyden väri, jota nykypäivän morsiamet harvoin taitaa olla :D

Mä oli keväällä, kun ei ollut muuta mitä päälle laittaa. Enkä ymmärtänyt edes hävetä.
Muutoin siis tykkään enempi väreistä kuin mustasta, mut se oli vähän "pakko".

voi morsian pukeutua mustaan...siskolla oli täys mustahääpuku omissa häissään..
jos en nyt väärin muista niin eikös se ollut ennen vanhaan (karjalassa??) perinne että oli musta hääpuku jossain 1900luvun tuntumissa?

mutta vieraalle.. ei kyllä mun mielestä sovi täys musta puku. Ennemin musta alaosa ja kirkkaampi yläosa. Olkoonkin koristeilla (vyöt ym) se koko musta puku niin jokseenkin kolkko,kylmä ja tylyn oloinen.

Mulla oli viime kesänä ystävien häissä musta mekko, mustat polvisukat ja mustat kengät. Toki nyt sukissa oli vihreät satiininauhat koristeena etten ihan täys mustissa mennyt :D Ja illalla kun ilma viileni niin harteilla oli limen vihreä itse tekemäni alpakka huivi.

Ja tässä viime kesän hääjuhlien pukuni:

n559469669_646846_1044.jpg

Siun väriläiskä on selkeesti sun hiukset ;)

Eikös miehetkin (myös sulhanen) oli häisä pukeutunut lähes pelkästään mustaan? Miksi naisilla pitäisi olla tuhat kolttua jokaista juhlaa varten, jos miehetkin menevät samalla puvulla niin häät kuin hautajaisetkin? Minusta riittää, että vaatetus on tarpeeksi juhlava kyseessä olevaan juhlaan.

Yhteistyössä