Voiko flunssasta olla haittaa alkuraskaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskas

Vieras
Kova flunssa on, ei kuitenkaan kuumetta, pientä lämpöä vain. Nenä tukossa, yskittää ja aivastuttaa, silmät vuotavat jne.. Voiko raju aivastuspuuska tai yskä aiheuttaa keskenmenon?

Ei voi keskenmenoa aiheuttaa yskä eikä nuha, mutta oliko se niin, että virusperäinen tauti saattaa aiheuttaa häiriöitä sikiölle juuri esimmäisellä kolmanneksella. Eiköhän sulla kuitenkin ole perusnuha vain, joten ei huolta.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Ei voi keskenmenoa aiheuttaa yskä eikä nuha, mutta oliko se niin, että virusperäinen tauti saattaa aiheuttaa häiriöitä sikiölle juuri esimmäisellä kolmanneksella. Eiköhän sulla kuitenkin ole perusnuha vain, joten ei huolta.

On varmaan ihan perusnuha. Mä en ole ottanut sikainfluenssa rokotetta, mutta sitä tää nyt tuskin on, kun ei ole kerran kuumetta. Periaatteessa voin kyllä sairastua virustautiinkin, koska lasten parissa työskentelen.

Mulla on ollut flunssa alkuraskaudesta. Niin myös kaverillani (jopa 2 kertaa + poskiontelotulehdus) ja myös veljen vaimollani ollut monta kertaa.

Joten varmaan aika yleistä. Ja jostain luin, että alkuraskaudesta voi vastustuskyky heikentyä ja sen takia tulla helpommin kipeeksi. Myös neuvolasta mulle sanoivat, että "Flunssassa äiti voi huonosti, mutta vauva hyvin".

Joten älä huoli.

Yhteistyössä