hei heinäallergikot

onni löytyy arjesta

Aktiivinen jäsen
06.08.2007
4 064
0
36
Millainen olo teillä on oireillessa?
Epäilen vahvasti että minä ja tyttö 5v ollaan allergisia eikä flunssassa.

Tytön kanssa menin lääkäriin kun edellispäivän aamuna silmät aivan rähmäiset. Putsauksen jälkeen simmut todella siistit koko päivän ja lekurikin meinas ettei tulehdusta ole. Nenä vuotaa kirkasta ja öisin köhää.
Itellä röörit aivan tukossa, alussa myös kurkkukipu, köhää, silmät vuotavat (ei rähmi). Välillä myös aivan pientä lämpöä 37,4. Voiko lämpö nousta jos allergiaa? Muistelen et itellä aina ollut näitä samoja oireita tähän aikaan vuodesta ja Histec iltaisin helpottaa. Tytöllä ei ole ennen ollut mitään oireita.

Silmien rähmiminen ei kuulu allergiaan vaan bakteerin aiheuttamaan silmätulehdukseen. Tosin jos silmät ovat kutisseet kovasti ja niitä on hinkannut saattavat alkaa rähmimäänkin... Kirkasta vuotaa nenästä allergiassa. Lisäksi yleensä nenän tukkoisuutta, aivastelua, silmien punoitusta/kutinaa. Lämpö ei kuulu allergiaoireisiin. Jos allergialääke helpottaa oireita niin silloinhan diagnoosi on selvä.

Ei ne silmät tytöllä kutia, punoita eikä muutenkaan vaivaa eivätkä myöskään rähmi päivisin. Aamuisin ovat rähmässä, ajattelinkin et ehkä vuotavat yöllä enemmän?
Itsestäni olen melko varma, tytön kohdalla vähän epävarmaa.
Kestävätkö oireet koko heinäajan vai helpottaako josain välissä?

täytyypi tyttöä seurailla et meneekö ohitte. ostin nyt sellasia allergia silmätippoja Lomudal. parin viikon päästä tarttis lähteä reissuun, toivon et helpottaa siihen mennessä. päivät menee kyl suht kivasti likalla, illalla ja yöllä sit vaikeempaa..

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Ei ne silmät tytöllä kutia, punoita eikä muutenkaan vaivaa eivätkä myöskään rähmi päivisin. Aamuisin ovat rähmässä, ajattelinkin et ehkä vuotavat yöllä enemmän?
Itsestäni olen melko varma, tytön kohdalla vähän epävarmaa.
Kestävätkö oireet koko heinäajan vai helpottaako josain välissä?

Silmätulehdus voi oireilla myös noin ettei päivisin juuri rähmi mutta aamulla on silmät ihan rääpässä. Kyllä allergisiin silmäoireisiin kuuluu aina kutina. Tyttösi silmäoireet eivät kuulosta allergialta.

Selvästi on kyllä tytöllä nuo Lomudal-tipat helpottaneet jo heti yhden päivän jälkeen =) Rähmässä ovat vielä nyt aamulla, mutta paaaljon paaaljon vähemmän.
Täytyisköhän noita allergiatippoja vaan sinnikkäästi jatkaa oireiden poistumisen jälkeenkin?
Miten te "oikeesti" allergiset erotatte flunnsan ja nämä allergian oireet?
Aina sanotaan et allergiassa kirkasta nuhaa mut kyllä mulla aamulla tuli ihan kunnon räkää :snotty:

Kyllä mulla allergikkona joskus silmtä rähmii ilman että ois tulehdus. Mulla on sellaista, että silmät kutiaa, rähmii, pää on ihan "täynnä" räkää niin sanotusti, myös lämpöä vähän joskus. Saattaa olla jokatoinen pvä hyvä, jokatoinen huono.

Alkuperäinen kirjoittaja h:
Kyllä mulla allergikkona joskus silmtä rähmii ilman että ois tulehdus. Mulla on sellaista, että silmät kutiaa, rähmii, pää on ihan "täynnä" räkää niin sanotusti, myös lämpöä vähän joskus. Saattaa olla jokatoinen pvä hyvä, jokatoinen huono.

kuinka kauan sulla kestää tää olotila? Ei kai vaan koko heinäkuun? :/

Tosi hyvä apu on suolapiippu.Meidän heinäallergikko sai siitä ehdottomasti parhaan avun.
Hoitaa ja suojaa limakalvoja.
Lapsillekin on oma suolafantti.
Meidän 3 v on sitä hengitellyt kun ollut infektioita.
Auttaa niissäkin, ei yskä ole niin sitkoista eikä rajua enää.

Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Tosi hyvä apu on suolapiippu.Meidän heinäallergikko sai siitä ehdottomasti parhaan avun.
Hoitaa ja suojaa limakalvoja.
Lapsillekin on oma suolafantti.
Meidän 3 v on sitä hengitellyt kun ollut infektioita.
Auttaa niissäkin, ei yskä ole niin sitkoista eikä rajua enää.

:o never heard suolapiipusta tai suolafantista..

Yhteistyössä