Voiko facebookissa "piiloutua" joltain henkilöltä niin ettei hän pysty löytämään toista edes yhteisten kaverien

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
kaverilistojen kautta tai esim. jos kirjoitan jonkun yhteisen kaverin seinälle niin voiko jostain säätää asetukset niin ettei tämä tietty henkilö niitä näe?
Omalta seinältähän voi näkymisen estää tietylle henkilölle mutta voiko toisen seinälle kirjoitetun päivityksen näkymistä estää?
Tai estää itsensä näkymisen jollekin tietylle henkilölle yhteisten kavereiden kaverilistalta?

Jos minulla ja estetyllä käyttäjällä on yhteisiä kavereita, näkeekö estetty käyttäjä yhteisille kavereillemme kirjoittamani kommentit?
Voit estää lähes kaiken yhteydenpidon Facebookin välityksellä. Estämäs...
Voit estää lähes kaiken yhteydenpidon Facebookin välityksellä. Estämäsi käyttäjät eivät löydä tietojasi haun avulla eivätkä näe profiiliasi, eivätkä he voi ottaa sinuun yhteyttä tökkäämällä, kirjoittamalla seinällesi tai lähettämällä viestejä. He eivät myöskään näe sinun kirjoittamiasi seinäkirjoituksia, kommenttejasi yhteisten kaverienne seinillä eivätkä jäsenyyttäsi samoissa ryhmissä kanssaan.

Yhteisten kaverien julkaisuihin kirjoittamasi kommentit näkyvät kuitenkin myös estämillesi käyttäjille. Myös sinä näet heidän kommenttinsa.

Tuossa suora kopio facebookin ohjesivuilta, eli tuon mukaan kyllä estetyn henkilön ja estäjän yhteisten kavereidensa sivuille kirjoittamat viestit näkyvät myös toisilleen.

Voisiko joku suomentaa tuosta edeltä tuon lauseen "yhteisten kaverien julkaisuihin kirjoittamasi kommentit näkyvät kuitenkin myös estämillesi käyttäjille. Myös sinä näet heidän kommenttinsa", tarkoittavatko nuo julkaisuihin kirjoittamasi kommentit siis yhteisten kaverien seinäkirjoituksiin kirjoitettuja kommentteja vai mitä?

[QUOTE="vieras";23456166]Voisiko joku suomentaa tuosta edeltä tuon lauseen "yhteisten kaverien julkaisuihin kirjoittamasi kommentit näkyvät kuitenkin myös estämillesi käyttäjille. Myös sinä näet heidän kommenttinsa", tarkoittavatko nuo julkaisuihin kirjoittamasi kommentit siis yhteisten kaverien seinäkirjoituksiin kirjoitettuja kommentteja vai mitä?[/QUOTE]

Siis jos sä laitat jonkun estolistalle niin hän ei tasan näe sinun juttujasi etkä sinä hänen juttujaan, ette edes yhteisten kaverien kautta. Hän ei myöskään sinua löydä haulla.

Mikäli olette kavereita ja estät hänet mutta sen jälkeen poistat eston niin hän ei palaudu automaattisesti enää kaverilistalle sillä kaverin estäminen poistaa kaiken yhteisen, kaveruuden, parisuhteen ja muut :)

Ja tässä on siis eroa siihen, että "estät/määrittelet kuka näkee seinäsi kirjoitukset" omalla seinälläsi tietyt ihmiset sillä Estolista on täysin eri asia.

Tässä Estolistasta:

Kun estät jonkun henkilön, hän ei voi enää olla kaverisi Facebookissa tai olla tekemisissä kanssasi (paitsi sovelluksissa ja peleissä, joita te molemmat käytätte).

Ja pystyt siis laittamaan jonkun estolistalle joko menemällä hänen profiiliinsa ja vasemmassa reunassa kaverilistojen alapuolella löytyy kohta "Ilmianna/estä tämä henkilö" TAI menemällä Käyttäjätili -> Yksityisyysasetukset -> alareunasta Estolistat ja Muokkaa listojasi -> Estä käyttäjä

Tätä edellistä reittiä käyttämällä pystyt myös poistamaan eston. Muista kuitenkin, että eston poistamisen jälkeen et pysty lisäämään ko. henkilöä 48 tuntiin listalle uudestaan :)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
[QUOTE="Öö";23456067]profiileissa kyllä ole mitään estä nappia... sen sijaan omalla seinällä voit estää päivitysten näkymisen estämällä[/QUOTE]

Kyllä siellä profiilisivulla vasemmalla alhaalla on vaihtoehtona ilmianna/estä tämä henkilö. Tuosta kun klikkaa ja valitsee myöhemmin estä niin eipä tuo henkilö estäjäänsä löydä koko naamakirjasta ei tietenkään estäjä myöskään löytdä estämäänsä tyyppiä sieltä. Mitkään näiden kahden kirjotukset ei näy yhtään missään näille kummallekaan

Jos yhteisen kaverin kaverina on joku tällainen henkilö joka on laittanut minulle eston niin näenkö kaverin kaverilistan lukumäärän yhtä isompana kuin mitä näen listalla kavereita, eli näkyykö tämä eston laittanut henkilö tuon yhteisen kaverilistan lukumäärässä minulle vaikka ei itse henkilöä näykään?

[QUOTE="vieras";23456382]Jos yhteisen kaverin kaverina on joku tällainen henkilö joka on laittanut minulle eston niin näenkö kaverin kaverilistan lukumäärän yhtä isompana kuin mitä näen listalla kavereita, eli näkyykö tämä eston laittanut henkilö tuon yhteisen kaverilistan lukumäärässä minulle vaikka ei itse henkilöä näykään?[/QUOTE]

En ole varma mut uskoisin noin olevan. Samoin noi tykkäämiset ja kommenttien lukumäärät

Jos estät jonkun niin silloin sä et nää hänestä mitään ja toisin päin hän ei nää sinusta, kaverilistat kertoo lukumäärän mut jos lähtee laskemaan niin tää estetty puuttuu kuvista ;)
Ja jos hän kommentoi jonkun yhteisen kaverin päivitystä se ei näy sulle - mä just luin yhtä "keskustelua" se oli aika hauskaa kun noin joka toinen kommentti ei näkyny, tää kaveri jutteli niinku yksinään

[QUOTE="vieras";23456429]Jos estät jonkun niin silloin sä et nää hänestä mitään ja toisin päin hän ei nää sinusta, kaverilistat kertoo lukumäärän mut jos lähtee laskemaan niin tää estetty puuttuu kuvista ;)
Ja jos hän kommentoi jonkun yhteisen kaverin päivitystä se ei näy sulle - mä just luin yhtä "keskustelua" se oli aika hauskaa kun noin joka toinen kommentti ei näkyny, tää kaveri jutteli niinku yksinään[/QUOTE]

Eli siis kaverin kaverilistan lukumäärä on esim. 56 mutta jos käyn laskemaan kaverin listalta kavereita saan lukumääräksi vain 55 jos kaverilla on kaverina joku tällainen tyyppi joka laittanut minulle eston?
Onko tämä varma tieto vai oletus?

Minä olen estäny pari henkilöä joiden kanssa meillä on yhteisiä kavereita fb:ssä enkä minä näe enää heidän kommennteja yhteisen ystävämme kommenteissa einkä siis edes haulla näe heitä eikä he minua :) Tiedän et kommentoivat yhteisen ystävän juttuja koska tää ystävä vastaa nimellä kommenttehin eikä sitä kommenttia näy mihin on vastannu :) Sekava sepustus mut siis pystyy estämään.

• Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
[QUOTE="vieras";23456441]Eli siis kaverin kaverilistan lukumäärä on esim. 56 mutta jos käyn laskemaan kaverin listalta kavereita saan lukumääräksi vain 55 jos kaverilla on kaverina joku tällainen tyyppi joka laittanut minulle eston?
Onko tämä varma tieto vai oletus?[/QUOTE]

Varma tieto, ainakin mulla on näin. Tiedän varmaksi yhden henkilön jonka kanssa mulla on useampikin yhteinen kaveri siellä, ja mä oon tän estäny.

[QUOTE="vieras";23456509]Varma tieto, ainakin mulla on näin. Tiedän varmaksi yhden henkilön jonka kanssa mulla on useampikin yhteinen kaveri siellä, ja mä oon tän estäny.[/QUOTE]

Kiitos, tämä selvensi paljon.

[QUOTE="vieras";23456429]Jos estät jonkun niin silloin sä et nää hänestä mitään ja toisin päin hän ei nää sinusta, kaverilistat kertoo lukumäärän mut jos lähtee laskemaan niin tää estetty puuttuu kuvista ;)
Ja jos hän kommentoi jonkun yhteisen kaverin päivitystä se ei näy sulle - mä just luin yhtä "keskustelua" se oli aika hauskaa kun noin joka toinen kommentti ei näkyny, tää kaveri jutteli niinku yksinään[/QUOTE]

Näin minustakin asia on, eli eston laittanut kaveri näkyy minulle yhteisen kaverin kaverilistan kokonaslukumäärässä mutta itse eston laittanutta kaveria en voi listalla nähdä, eli tällaisessa tapauksessa facebookiin näyttämä kavereiden kokonaismäärä on isompi kuin itse listalla näkyvien kaverien määrä.

Mites sellainen tilanne jos käyttäjä blokkaa kaverin mutta haluaakin ruveta uudestaan kaveriksi? Voiko hän halutessaan estää muita käyttäjiä näkemästä tätä "kaveruutta"? Voiko kaverilistaa halutessaan muokata niin että siinä näkyy vain osa kavereista?

Moi,

Pystyykö estämään henkilöitä facebookissa niin että estetty ei sitten pysty löytämään minut facebookissa? Eli sille en ole olemassa facebookissa. Miten estän hänet? Ja miten estän hänen kaverit? Miten voi estää sen että joku hakee minut googlehakukoneella...siis miten pystyy estää sen että minun nimi näkyy google hakutuloksissa? Pstyykö henkilöitä estämään vaikka he eivät olisivat kavereirani? Olisin todella kiitollinen jos joku vastaisi. :)

t. epätoivoinen

Jos menet tämän tietyn henkilön profiiliin, löydät sieltä "Estä"-napin. Silloin tämä ei näe mitään kirjoittamaasi eikä kommenttejasi tms.

Toimiiko tämä toisinkin päin? Exä on estänyt minut totaalisesti, en siis näe hänen kommentteja tai mitään, minulle hän ei ole fb:ssä ollenkaan.

Se on ihan fine minulle, mutta haluaisin että se ois täysin samalla tavalla hänellekin. Meillä on paljon yhteisiä kavereita ja ärsyttää jos hän näkee minun kommentit mutta minä en hänen.

Yhteistyössä