V.ieras
Me ollaan eletty viikko-viikko systeemillä jo pitkästi yli 10v, lapset olivat aika pieniä erotessamme. Molemmilla vanhemmilla uudet vakiintuneet (kesto8v tai yli...) parisuhteet. Molempien uudet puolisot luonnollisesti paljon mukana lasten arjessa, siltikään ei koskaan ikinä milloinkaan ole tullut mieleen, että mun mieheni olis lasten isäpuoli tai isän uusi kumppani äitipuoli....ihan "Seppo" ja "Pirkko"Alkuperäinen kirjoittaja Äitipuoliko?;30369532:Onpas hajontaa mielipiteissä :O Itse olen ainakin sitä mieltä, että jos lapsen suhde etäisän ja tämän uuden naisen kanssa perustuu ainoastaan joka toinen viikonloppu - tapaamisiin, niin silloin on täysin turhaa ja aiheetonta kutsua tuota naisystävää lapsen äitipuoleksi.
Tilannehan olisi toinen, jos olisi vaikkapa viikko-viikko systeemi, ja uusi nainen osallistuisi aktiivisesti lapsen kanssa puuhailtaviin ARJEN asioihin, eikä vain viikonloppuisin vietettäviin lomahetkiin, josko edes niihinkään.
Silloin ehkä saattaisi jo kutsua uutta naista äitipuoleksi. Olettaen, että ovat olleet suhteessa jo pidemmän aikaa isän kanssa ja suhde olisi vakiintunut. Oleellista olisi myös, kuinka paljon uusi kumppani olisi kiinnostunut miehen lapsesta.. Sama tietysti pätee myös näihin ns. isäpuoliin ja äitien uusiin kumppaneihin