Voiko e-pillereihin ehkäisytehoon luottaa jos on tiputteluvuotoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jomppa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jomppa"

Vieras
Alotin uuden Zoelly-merkkisen pillerin käytön ja nyt on menossa 10. päivä. Koska aiemmin ei ollut hormonaalista ehkäisyä, eka pilleri otettiin poikkeuksellisesti menkkojen ekana vuotopäivänä. No, menkat ei käytännössä oo vieläkään loppuneet eli pientä vuotoa on ollut päivittäin. Nyt mietin voinko luottaa ehkäisytehoon? Tarkoitus oli syödä puoli vuotta putkeen ja jos tulee tiputtelua, lopettaa menkkojen ajaksi mutta nyt en tiedä miten pitkään katselen tätä. Onko tää nyt merkki siitä, ettei noi pillerit sovi mulle? Ja joo, tietty apteekista ja lääkäriltäkin asia varmaan selviäis mutta palstahan tuntee käytännön kokemuksen..

Mulla on pillerit sairauden vuoksi tasapainottamassa hormonaalisia juttuja kehossa, toissijainen juttu on ehkäisy mutten viitsisi huvikseenkaan mieheni kanssa kumia käyttää kun kerran ehkäisy pitäis hoitua. Viimeksi oon kokeillut hormonaalista ehkäisyä vuosia sitten.

Mullakin vuoti Yasminien aloittamisen jälkeen kaksi viikkoa putkeen pientä tuhrua. Ärsytti, mutta loppuihan se kuitenkin, eikä se sen jälkeen palannut (seitsemän vuotta olen syönyt).

Siis siten poikkeuksellisesti, että kun myöhemmässä vaiheessa muissa kierroissa menkkojen annetaan tulla eikä niinä päivinä oteta pilleriä (paitsi tässä Zoellessa lumepilleri kylläkin). Oon miettinyt sen pohjalta että voiko tää tiputteluvuoto johtua lähinnä just tosta, että nyt onkin tavallaan "väärään" aikaan napsittu niitä vaikkakin ihan ohjeen mukaisesti.

Yhteistyössä