Voiko apteekin jotain rasvaa käyttää liukasteena?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Spermisidit tappaa siittiöt...Ne taas ovat ehkäisyvaahdoksikin (+jotain muuta muotoakin) kutsuttuja.

Apteekissa myydään liukuvoiteita. Jos käyttää kortsua, niin silloin ei öljypohjaiset käy. Eli esim. se ceridal.

yks vaan
Uusin Me Naiset (29.4.) sivu 63 käsittelee aihetta. Artikkelin mukaan vesipohjainen sopii herkillekin limakalvoille. Turvallisia ovat myös apteekin perusvoiteet. Silikonipohjaiset pitää pestä huolellisesti pois eikä seksikaupoissa myytäviä öljypohjaisia suositella. Mitä tahansa öljyä alapäähän ei kannata läiskiä - ethän laita rypsiöljyä kasvoillesikaan. Jos äkkitarve iskee, voi käyttää pienen määrän vartalo- tai kasvovoidetta. Ja tietyt liukasteet voivat tosiaan tappaa niitä siittiöitä.

minä,
http://justblushing.blogspot.com/2009/05/rypsioljy.html
Nyt kuulolle erityisesti kaikki jotka haluavat unelmaiset jalat kesäkenkiä varten!
Pohdin epätoivoisena vartalovoiteeni loputtua mitä tunkisin rutikuiviin sääriini ja sain loistoidean! Olin lukenut, että erinäisiä öljyjä voi käyttää kostealle iholle suojaamaan ihon omaa kosteustasapainoa ja rasvakerrosta, joten nappasin rypsiöljypullon mukaani saunaan. Hieroin sitä märälle iholle niin käsiini kuin jalkoihinikin. Hetken muhittelun jälkeen öljy olikin imeytynyt ja sitä sai lisätä.
En pessyt ihoani enää saippualla tämän jälkeen joten öljyä jäi juuri sopiva kerros iholle. Ei puhettakaan, että iholle olisi tarvinnut lisätä tämän jälkeen kosteusvoidetta. Itse asiassa, iho ei kaivannut sitä vielä seuraavankaan suihkuttelun ja pesun jälkeen!
Saunoittelun lisäksi olen levittänyt ohuelti rypsiöljyä iltaisin käsiini sekä jalkoihin kosteusvoiteen alle. Se imeytyy yllättävän nopeasti eikä tarvitse pelätä, että lakanoihin tarttuisi öljy.
Mikä olisikaan tämän parempi ihonhoitotuote? Puhdas luonnontuote, ei mitään ylimääräistä.
Suurimmalta osalta sitä paitsi löytyy rypsiöljyä kaapista joten kokeilu ei edes maksa mitään!

Ainiin, niitä huonoja puolia. Niitä ei ole ;)

Yhteistyössä