Voiko ajokortin maksaa erissä?

  • Viestiketjun aloittaja "köyhä"
  • Ensimmäinen viesti
Soitto
Vähän epäilen, mutta autokouluja on varsinkin isoilla paikkakunnilla paljon ja kilpailua.

Soita oman kaupunkisi autokouluhin ja kerro tilanteestasi. Kysy voiko.
Ei koskaan tiedä, vaikka onnistuisi kaikissa tai sitten edes yhdessä
 
yvuhu
Niin kuin jo sanottiin niin ei sitä kerralla makseta vaan vaiheittain, esim. alussa teoriatunnit, sitten ajotunnit jne.
Jos ihan osissa haluaa maksaa, tyylii joka kk tietyn summan niin kaikissa autokouluissa ei onnistu, monessa kyllä mutta korot ym. kulut sellaset että järjetöntä.
 
"Vieras1"
Itse ajoin lilliputissa, ja siellä muistaakseni sivuilla maininta että voisi keskustella/sopia maksuvaihtoehdoista. Muuten laskut tuli vissiin kolmessa(?) erässä.
 
Piupiy
Tampereella yksi autokoulu tarjoaa ainakin todella joustavat osamaksut. Ihmettelin jopa, että onko moinen koululle edes kannattavaa, mutta ilmeisesti on kun vuosia samalla menolla pyörinyt.

Menin autokouluun kun pääsin töihin ja maksoin heti aloittaessa 500e ja sen jälkeen missä sattuu osissa kuukausittain. Välillä reilua 100e ja joskus tiukan kuukauden tullen vain 20e. Käytin samaa viitettä kokoajan ja pidin itse kirjaa maksuistani. Minulla oli ollut kortti jo vuoden, kun lasku oli kokonaan maksettu.

Maksoin myös kakkosvaiheen samalla tavalla osissa vaikka siitä ei erikseen edes sovittu. Koskaan en saanut kotiin minkäänlaista laskua kummastakaan, ei korkoja, ei mitään. Siitä en tiedä, miten nopeasti alkavat toimia jos joku ei maksaisi ollenkaan. Kai niitäkin tapauksia joskus sattuu.

Sekin vielä, että luottotietoni eivät olleet tuolloin vielä edes kunnossa. Velat oli kyllä maksettu, mutta vanha merkintä näkyi edelleen. En usko että edes tarkistivat. Mainitsin kyllä merkinnästä itsekin heille, mutta ei tuntunut kiinnostavan. Toivottivat vain tervetulleeksi tunneille. :)
 
khyl
Perjaatteessa kestää 2v. Kun joutuu sen kolmannen vaiheen käydä viim. 2v sen jälkeen kun on kortin saanu, muuten menee vanhaksi... ja saa ton vaikka 20 erään kun sieltä se lasku tulee, annat mennä vaikka ulosottoon ja sovit ulosottofirman kanssa uuden maksusuunitelman, tottakai siihen korot tulee mut näin saat sen vaikka viiteen vuoteen.. itse tein näin, hintaa sit loppujenlopuks tuli melkeen kolmekiloo mut ainakin kortti on.. ????
 

Yhteistyössä