Voiko äitiysloman keskeyttää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eiymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eiymmärrä

Vieras
Siis olen hakenut äitiyslomaa sen maksimimäärän ja se loppuu syyskuun alussa. Olin työtön ennen äitiysloman alkua ja nyt olisi työpaikka heinäkuun alusta tiedossa. Voiko äitiysloman keskeyttää?

kysehän on vanhempain vapaasta ja jos sinä lähdet kesken vanhempain vapaan töihin niin sen toisen vanhemman pitäis jäädä kotiin. Tai sitten sinun on järjestettävä päivähoito muutoin, kunnalliseen hoitoon taikka yksityiseenkään päiväkotiin ei oleta "alaikäisiä" eli alle sen ~10kk ikäisiä.

Otetaan kunnalliseen hoitoon vauvojakin, ehkä riippuu tosin paikkakunnasta. Voit keskeyttää äitiys/vanhempainloman, ei Kela ole kiinnostunut kuin siitä, paljonko sinulle maksetaan päivärahaa ja tulot joudut siis sinne ilmoittamaan.

Eri asia on sitten, löytyykö vauvalle paikka, jossa hänellä oikeasti on hyvä olla päivät. Muoks. teillä onkin hoito omasta takaa :).

Mut sitä ihanaa vauva- ja taaperoaikaa et saa koskaan takaisin :( Menetät todella paljon, jos jo tuossa vaiheessa töihin lähdet. Asiat tärkeysjärjestykseen! Joskus voi elää hyvinkin pienillä tuloilla; lapsesi on pieni vain hetken...

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Mut sitä ihanaa vauva- ja taaperoaikaa et saa koskaan takaisin :( Menetät todella paljon, jos jo tuossa vaiheessa töihin lähdet. Asiat tärkeysjärjestykseen! Joskus voi elää hyvinkin pienillä tuloilla; lapsesi on pieni vain hetken...

Kaikkien talous ei valitettavasti veny olipa se taaperoaika miten ihanaa tahansa..tai jos saa harvinaisen työtilaisuuden ni se ei valitettavasti ehkä uusiudu sen vuoden päästä..pitää ajatella vähän pidempijaksoisesti.

Voisko mies jäädä vanhempainvapaalle. Hän saisi sen päivärahan laskettuna omista tuloistaan. Tosin siinä on se ilmoitusvelvollisuus työnantajalle 2kk aikaisemmin, mutta meillä miehen työnantaja ainakin jousti, kun minä pääsin kurssille.

Mies ei voi jäädä kotiin, valitettavasti. Meillä lapsia on 4, isommat koulussa pienin 6kk ja seuraava 1,5v. Olen ollut kotona jo yli 2v ja töihin on pakko melkein mennä, jos vielä aikoo joskus töitä saada...

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä