Voiko äitinsa kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mankell
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mankell

Aktiivinen jäsen
19.04.2004
5 095
0
36
olla aikuisena välittömissä, hyvissa, ystävällisissä väleissa?

Olen miettinyt, että onko olemassa sellaisia ihmisiä, jotka oikeasti, yli kolmikymppisinä ja/ tai omaaa elämää ja pitempään eläneitä ätinsä lapsia, jotka ovat oikeasti hyvissä väleissä äodin kanssa?

Mä huomaan itsestäni, että äitini ärsyttää minua jotenkin jo olemuksellaan ja puheillaan, sanoillaan. Ja kuitenkin hän on ns. normaali, ei tahallaan ilkeä tms. Ihan avulias ja sen sellaista. Mutta silti. :ashamed:

Että onko se evoluutin ja pakon sanelema juttu?

Että galluppia siis aiheesta. :D

Mä olen erittäin hyvissä ja lämpimissä väleissä oman äitini kanssa. Tietty joskus ärsyttää ja v*tuttaa, mutta noin pääsääntöisesti ei. Päivittäin soitellaan ja viikottain kyläillään. Mutta mä täytänkin 30 vasta maaliskuussa ;)

Täytyy sanoa et ollaa äitinio kanssa paivittäin puhelinyhteydessä ja useamman kerran vk nähdään, äitini on oikeastaan paras ystäväni samalla, riennoissakin käydään välillä kaksisteen =)

Mulla on ollut sellainen kausi, kun äitini ärsytti mua. Tavallaan se oli kohdallani osa sitä itsenäistymistä ja rajan vetoa, sen välillä mikä oli mun perheen asia eli mihin äidilä ei enää ollut tai olis pitänyt olla sanomista.

Nyt kun ollaan puolin ja toisin se napanuora katkaistu, äiti ymmärtää, että mulla on perhe ja oma elämä, eikä pyri rikkomaan rajoja niin ollaan paljon paremmissa väleissä. Äiti ei tule liian lähelle siis... Nyt pystytään hyvin keksustelemaan kaikista asioista, niinkuin nainen naiselle tai aikuinen aikuiselle. Ja oon oppinut huomaamaan, että mun äitihän on välillä todella hyvää seuraa!

Alkuperäinen kirjoittaja nirppurotta:
Mä olen erittäin hyvissä ja lämpimissä väleissä oman äitini kanssa. Tietty joskus ärsyttää ja v*tuttaa, mutta noin pääsääntöisesti ei. Päivittäin soitellaan ja viikottain kyläillään. Mutta mä täytänkin 30 vasta maaliskuussa ;)

Mäkin täytän 30 maaliskuussa :D

Mä olen pari vuotta alle 30 ja erittäin hyvissä väleissä äidin (ja isän) kanssa. Yhteyksissä lähes päivittäin, jos ei nähdä niin puhelimessa puhutaan ainakin. En osaisi edes kuvitella, että en olisi näin tiiviisti tekemisisää äidin ja myös isän kanssa. :heart:

Mä olen sitten varmaan myös outo.Äidin kanssa mulla nimittäin erittäin hyvät ja läheiset välit!On ollut niin aina.Soitellaan lähes päivittäin ja viikottain nähdään.Äiti on mulle tosi tärkeä ihminen ja oman äitiyden myötä meistä tullut myös erilailla ystäviä.Uskon väliemme pysyneen aina niin hyvinä osaksi sen takia,että en ole kasvanut äidin kanssa kuin kahdeksan vuotiaaksi saakka.Oikeasti emme ole ikinä edes riidelleet äidin kanssa,toisin kuin iskä raukan, joka sai tuntea kaikki nuoruuden angstini nahoissaan! :saint:
Niin juu,ja ikäähän mulla on vasta 27 vuotta,että lasketaanko mua nyt ollenkaan... :D

Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
Mä olen outo :)
Äiti on yksi mun parhaista ystävistä joihin lukeutuu myös anoppi

Samoin mulla, mutta en tunne olevani yhtään outo =) Molemmat ovat viisaita naisia omalla tavallaan.

Niin, ja mä olen 36, jos tässä iällä nyt jotain merkitystä on.

Ikää 27 ja mutsi vaan ei tajuu :headwall:
Ihan ookoo väleissä ollaan, mut toinen puoli musta melkeinpä inhoo sitä :whistle:
Kotoa olen muuttanut 18-vuotiaana pois ja mutsi ei ole vieläkään antanut "katkaista napanuoraa"

Mä nyt täytänkin vasta 26 pian, mutta toinen lapsi mulla tulossa ja himasta muuttanut valovuosia sitten ja omaan äitiini mulla on tosi läheiset ja lämpimät välit.
Vanhemmat asuvat tossa muutaman kilsan päässä ja ollaan paljon tekemisissä mut ei mitenkään liian paljon.
Mun mielestä ei oo ihan normaalia kun eivät aikuiset ihmiset tule toimeen oman äitinsä kanssa :o

mä en tajua miten joku voi soitella äipälleen joka päivä? saatikka kyläillä joka päivä..
äiti on mulle läheinen, soitellaa ehkä kerta viikossa ja vaihdetaan kuulumiset. tietty se välillä ärsyttää, niinkuin ihmiset aina joskus..

mun täytyy vastata tähän.. itse en ollut mitenkän älyttömän hyvissä väleissä äitiini, nämä ärsyttämis-asiat oli ehdottomasti suurin syy moiseen.. äitini kuoli helmikuussa ja mitään en ole koskaan niin paljon katunut, kuin sitä että annoin tämän ärsytyksen tulla meidän väliimme.. joskus pitää vaan niellä ne omat hassut ajatukset (ihan niin kuin muidenkin tuttavien kanssa ) ja asettua siihen asemaan että äiti on vain itsekin ihminen, luultavasti yrittää kuitenkin parhaansa ollaksee hyvissä väleissä lastensa kanssa.. itsellä ei enää ole mahdollista tehdä asialle mitään :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Mä nyt täytänkin vasta 26 pian, mutta toinen lapsi mulla tulossa ja himasta muuttanut valovuosia sitten ja omaan äitiini mulla on tosi läheiset ja lämpimät välit.
Mun mielestä ei oo ihan normaalia kun eivät aikuiset ihmiset tule toimeen oman äitinsä kanssa :o

haloo, no jos esim. äiti on ollut lapsesta asti kylmä,välinpitämätön ja päihderiippuvainen pilleri-nisti/alkoholisti tms, niin miten sitä vois olla hyvät välit äitinsä kanssa aikuisena?
näin ei itsellä mutta joillakin näin. surullista mutta totta.

Tottakai joku voi olla läheinen äitinsä kanssa, tiedän useitakin tapauksia. Itse tosin en ole läheinen, enkä ole koskaan ollut. Selitän tän itselleni sillä, että olen adoptoitu eli mun äiti ei ole mun biolog. äiti. Tunnen silti myös biologisen äitini, mutta ei sekään suhde mikään helppo ole. Mulla on paljon läheisemmät ja välittömämmät välit mun ystäviini. Heille mä uskoudunkin toisin kuin äidilleni, jolle kerron vaan pintapuolisesti asioita.

erittäin hyvät välit on:) jos sussa on moni piirre samaa kuin sinun äitisä ap ja se sitten ärsyttää alitajunnassa....mulla oli nuorena sammaa kun äitissä oli tiettyjä piirteitä ja huomasin itessä samoja,mutta riisin kautta pääsin sinuix:)

Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu-x:
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:

haloo, no jos esim. äiti on ollut lapsesta asti kylmä,välinpitämätön ja päihderiippuvainen pilleri-nisti/alkoholisti tms, niin miten sitä vois olla hyvät välit äitinsä kanssa aikuisena?
näin ei itsellä mutta joillakin näin. surullista mutta totta.

Haloo vaan itselles! :wave:
Kuka sanoi et puhuin nisteistä ym? Tarkoitinkin lähinnä "normaaliperheitä". Sellaisista kotoisin olevia ei vaan taida näillä palstoilla pyöriä?

Yhteistyössä