Voiko äidinmaidonkorvikkeeseen tehtyä sosetta pakastaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysyvä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysyvä

Vieras
Eli teen vihannessoseen, jonka ajattelin löysentää Semperin maidolla, voiko sen pakastaa vai kannattaako käyttää vettä? Tulee omaakin maitoa mutta seos jää paljon karkeemmaksi joten aattelin käyttää korviketta.

Mitä vihanneksia soseeseen laitat? Meinaan että mä en ole koskaan joutunut soseita ohentamaan sen enempää vedellä kuin maidollakaan kun olen laittanut riittävän vetisiä kasviksia.

Laitan perunaa ja bataattia. Tein pari viikkoa sitten peruna-parsakaalisosetta ja laitoin omaa maitoani. 6 kk ikäinen vauvelini ei syönyt sitä lainkaan eli olisi varmaan pitänyt lisätä vettä... ehkä teen tuon soseen suosiolla veteen. Tiedän kyllä, että peruna menee pakkasessa rakeiseksi, mutta kun taitaa tulla isohko annos niin en viitsi heittää hukkaankaan. Ja huomisen tarpeet voin jättää jääkaappiin...

voit laittaa sen maidon vasta sitten sekaan kun otat sosetta käyttöön. Mä ainakin pakastan semmosia aika tanakoita soseita (pelkällä keitinvedellä soseutettuja). Sit kun lämmitän annoksen niin lisään lypsämääni maitoa hieman notkistamaan evästä :)

Yhteistyössä