voiko adoptoida

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lasten ystävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lasten ystävä

Vieras
minua kiinnostaa tietää voiko adoptoida jos toisella vanhemmista mennyt luottotiedot,parisuhteen takia käyty ennen terapiassa(nyt onnellisia ja ongelmista selvitty),olen tukistanut :( lastamme joskus vuosia sitten ja meillä on kolme lasta ja biologisia lapsiakin vielä suunnitteilla?? haaveilen suuresta perheestä ja adoptiota voisi ajatella kun biologiset lapset on "tehty" .entäs varallisuus vaikuttaako adoptioon?? ihan hyvin tullaan toimeen vaikka vaan mies töissä-tuli vaan joskus elettyä yli varojen.asutaan omakotitalossa ja tilaa on monenkin lapsen temmeltää :) Haaveena olisi adoptoida kiinasta alle vuoden ikäinen terve vauva... onnistuuko tuollainen haave kun kolme biologista lasta jo on ja mitä muita maita josta voi kolmilapsinen perhe adoptoida??? entä jos lapsia neljä niin yhäkö kiinasta voi adoptoida?ymmärrän että lapsettomat varmasti etusialla ja niin pitää ollakkin ja tuossa terveydessähän voi tulla myöhemminkin esiin jotain. naimisissakaan ei vielä olla ja kiinnostaa tietää kuinka kauan pitää olla ollut naimisissa jotta voi saada adoptio "luvan".voiko lapsen sukupuolta toivoa? paljoko adoptioon menee rahaa??? en tarvitse summaa kun siihenhän vaikuttaa maa yms mutta haluaisin tietää mihin kaikkeen adoptiossa menee rahaa ja mihin kelan tuki on tarkoitettu.ja tuleekohan ikä vastaan jos tehdään vielä neljäs lapsi ja aletaan esim neljän vuoden päästä adoptioneuvontaan jolloin olen33v ja mies 36v?minkä ikäinen ei enään saa adoptiolasta?kuinkahan kauan voi odotus kestää(niillä joilla jo biologisia lapsia)kaikkinensa??olen erittäin kiitollinen jos joku jaksaa vastata! sylissäni ja sydämessäni olisi vielä paljon tilaa lapsille :)

Luottotiedot mennyt? Miten voi olla varaa adoptioon,jos jos luottotiedotkin päästänyt käsistä.

Silloin ei voi olla varaa adoptioon,joka on tuhansia euroja jopa kymmeniä tuhansia.

Ei adoptio ole mitään halpaa,kiinakin kallis adoptiomaa.

Aika utopiselta tuntuu.. Onkohan realiteetit pikkasen hukassa? Tiedän, että maksut ovat todella suuria. Hakureissuihinkin tuhraantuu todella paljon rahaa, lentoliput, hotellit... Nykyään on yhä vaikeampi saada adoptiolapsia, odotusajat pitkiä...

Noi varallisuus ja tollaset asiat määrää se lapsen lähtömaa eli säännöt vaihtelevat maittain ja muuttuvatkin aika ajoin.

Yläikärajasta en tiedä, mutta ette missään nimessä olisi liian vanhoja. Olikohan niin, että vanhemman ja lapsen ikäero ei saisi olla yli 45 vuotta eli yli 45 vuotiaille annetaan mielummin vähän vanhempia lapsia.

Naimisissa pitää olla, mutta sitä vanhaa kahden vuoden sääntöä sovelletaan kai niin, että avoliitto kelpaa. Mutta siis prosessin alkaessa pitää olla naimisissa. Saattaa tääkin vaihdella lähtomaittain.

En usko, että teidän on noilla kriteereillä kovin helppo adoptoida lasta ja monet maat on vielä kiristäneet adoptiosääntöjään. Kannattaa ehkä nauttia niistä lapsista jotka teillä on ja yrittää omaa lasta vielä.

kiitos ÖÖ asiallisista vastauksista!! lämmittää sydäntä tuollaiset hyvät ihmiset jotka ei heti tuomitse jos esim luottotiedot mennyt.ne voi mennä kellä vaan..elämäntilanteet voi muuttua,mutta tosiaan sillon kun ne meni oli myös parisuhteessa ongelmia ja sit kaikki vaan kasaantu.rahaa on silti nykyään käydä ulkomaillakin(nytkin lähdemme kahden viikon matkalle koko perheellä)että miehen tulot yksissään niin hyvät kun minä tosiaan kotiäitinä,mutta sitten kun adoptio voisi olla ajankohtainen voi raha asiat olla vielä paremmin jos olen töissä myös.olemme aikoinaan käyneet lapsettomuushoidoissa yksityisellä ja rahaa löytyi niihinkin.ymmärrän että rahaa menee,mutta ei kai kaikki adoptoijat oo upporikkaita???tottakai nautin halipupu biologisista lapsista..hehän ovat parasta tässä maailmassa,mutta niin olisi myöskin adoptiolapsemme.jokainen lapsi on LAHJA ja jokainen lapsi ansaitsee hyvän elämän.sellaisen voisin tarjota adoptiolapsellenikin! olen kolulutukseltani lastenhoitaja ja lapset ovat olleet sydäntäni lähellä pienestä asti joten miksi en voisi adoptoida biologistenkin lapsiemme lisäksi ja antaa rakkautaa lapselle joka sitä jossain kipeästi tarvitsisi??

Lukasepa vaikka uutta Kaksplussaa. Siinä on justiin adoptioista juttua ja siitä miten adoptioiden määrä on kääntynyt laskuun. Syynä ei ole se, ettei ottajia olisi, vaan kaikki halukkaat ei yksinkertaisesti saa lapsia, ei vaikka olisi kaikki kunnossa. Lapsia ei enää anneta ulkomaille niin paljon. Eli luultavasti melko tarkkaan syyniin joudutte.

olen lukenut sen jutun ja kaikki muutkin mitä olen lehdissä nähnyt.haluttas vaan jostain saada aika varmaa tietoa siitä että haaveillaanko tyrhaan ja alotettasko adoptioneuvonta turhaan..siinä mielessä turhaan että jos ei oo mahdollisuutta saada adoptiolasta

Yhteistyössä