Voiko 80 kg mies lähteä ajamaan autoa kahden 0,33 oluen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse olen ymmärtänyt että yhden tuopin (2 annosta) voi huoletta ottaa ja vielä lähteä ajamaan. Ei tietenkään kannata heti juomisen jälkeen lähteä, mutta jos vaikka nauttii lasin vettä siinä sen jälkeen.

Itse joku vuosi sitten jouduin ratsiaan aurinkoisena kesäiltana. Olin yhden lonkeron ottanut terassilla (painoa mulla n60kg), ja vähintäänkin paniikissa olin kun pysäytettiin. Mutta promillet oli vain 0,04. Silti poliisi sätti että vähän pitäisi miettiä onko juominen ja ajaminen kuitenkaan hyvä yhdistelmä. Ihan ajattelemisen arvoinen asia tosiaan :D

Olen koko pitkän ikäni ajellut 2,5 promillen tilassa, vastaavalla kuin poliisin alkometrillä tarkastetaan. En ole koskaan aiheuttanut mitään ongelmia ja olen ajanut sentään 35 vuotta ammatti autoilijana. Siis ikäni on nykyään 60 v.
En suosittele ajamaan alkoholiin tottumatonta ajamaan edes keskarin jälkeen.

Laakureiden mukaan ton painoinen mies voi juoda 2,3 annosta (eli vähän ylikin sen kahden pienen oluen) ja on silti alle 0,5 promillen rajan.

Täysin nollilla taas olisi vajaan kolmen tunnin päästä ensimmäisen oluen avaamisesta.

Yhteistyössä