Voiko 8- ja 6-vuotiaat lapset jättää kahdestaan tunniksi?

  • Viestiketjun aloittaja mitäs nyt
  • Ensimmäinen viesti
mitäs nyt
Eli olisi kohta neuvola vauvan kanssa ja kotona on 8- ja 6 vuotiaat lapset.. En millään viitsisi raahata heitä mukaan, kun tosiaan kävellen täytyisi lähteä.
8-vuotias on ollut jo usein lyhyitä aikoja itsekseen, mutta uskallanko jättää tuon 6-vuotiaankin? Olisin poissa kotoa n. 1 tunnin.
 
vieras
Minä itse olin kuusivuotiaana yksin kotona iltapäivisin 1-2 tuntia ja hyvin pärjäsin. Ja jos 8 vuotias seurana nii mikä ettei.. Kunhan on vaan puhelin millä soittaa. Oppiipahan lapsetkin ottamaan hiukkasen vastuuta.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja pirullinen emäntä:
voit jättää... harjottelua yksinoloon ja tunti on lyhyt aika
onko kännykkää tai kotipuhelinta
Ajattelin oman puhelimeni jättää kotiin, jotta voivat hätätapauksessa soittaa isälleen, kun ei kotona ole kahta puhelinta..
Eiköhän nuo nyt vähän aikaa selviydy ;)
 
m
Hyvin tuon ikäiset jo pärjää ja varsinkin jos jätät heille sen kännykän hätätapausta varten. Valitset hyvän lastenelokuvan ja eivät edes huomaa että olet ollut poissa. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ZIKI:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
ei. pitää oottaa, että on 17v. siihen vahdit kun haukka. Muuten sossu tulee ja vie
:LOL: Voipi olla hyvinkin mahdollista nykyään :LOL:
Tää suomen malli on niin perseestä ja kiero, että täällä kytätään ihmisten tekemisiä ja soitellaan turhista. Sama ku porukat kattoo kieroon, jos muksun kanssa ollaan jossain terassilla, missä se vetää limun ja mä kaljan. On jumalauta kauhiaa. Sossut perään vaan. Missähän laissa lukee, että kaljan tai kahden juominen terassilla lasten kanssa on jotenki kiellettyä

 
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Alkuperäinen kirjoittaja ZIKI:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
ei. pitää oottaa, että on 17v. siihen vahdit kun haukka. Muuten sossu tulee ja vie
:LOL: Voipi olla hyvinkin mahdollista nykyään :LOL:
Tää suomen malli on niin perseestä ja kiero, että täällä kytätään ihmisten tekemisiä ja soitellaan turhista. Sama ku porukat kattoo kieroon, jos muksun kanssa ollaan jossain terassilla, missä se vetää limun ja mä kaljan. On jumalauta kauhiaa. Sossut perään vaan. Missähän laissa lukee, että kaljan tai kahden juominen terassilla lasten kanssa on jotenki kiellettyä
ei tuo vielä mitään, mut ku mie kuulin kaupassa ku kaks vanhaa naista kuiski et kato tuos on taas yks alkoholisoitunu teiniäiti.( olin vaunujen kanssa liikenteessä ) Ku ostin itelleni yhen siiderin ja miehelle yhen saunakaljan...oon siis tosi nuoren näköinen, alaikäiseksi luullaan mut oon 23, ja lapsi oli kyllä erittäin toivottu. Mut ei minuu kyllä muuta ku nauratti vaan. Ja ihan vittuillessaan siinä kaupan pihassa sytytin heti oikein tupakankin kun ne akat kyyläs =D
 
4 ja 7 vuotiaatkin meillä joskus vartin yksin
Kyllä sä mun mielestä voit jättää ja tosiaan laita jokuk leffa pyörimään niin eivät edes
huomaa sun olevan poissa. Eikö 8 vuotiaalla ole vielä omaa puhelinta, se tuo semmoista turvaa mitä ei voi korvata! Toki kotipuhelinkin riittää.
 
8 vee kotiin 6 vee mukaan
En ole jättäny 6 vuotiasta kotiin. Mutta 8 vuotias toki on kun koulunkin jälkeen joutuu yksin olemaan eli ottaisin 6 vuotiaan mukaan ja 8 vuotias saisi jäädä kotiin =)
 

Yhteistyössä