Voiko 8 ja 3 vuotiaan jättä puoleksi tunniksi kahdestaan?

  • Viestiketjun aloittaja äidi
  • Ensimmäinen viesti
???
Alkuperäinen kirjoittaja Näin;28400918:
8-vuotias pystyy hädin tuskin vastaamaan itsestään. Joten ei todellakaan.
Miten niin???Ei tällä ole esim tokaluokkalaislle mitään up-kerhoja hyvä jos edes ekaluokkalaisiin kaikki mahtuu.En voi työntekoakan lopettaa....
 
"mie"
Ei. 8- vuotias pärjää kyllä sen puoli tuntia mutta 3-vuotiasta en jättäisi noin nuoren vastuulle. Kotona voi tapahtua mitä vaan: pienempi leikkii liedellä, kaivelee kaapeista veitsiä yms, piirtelee seinät täyteen, kaatuu portaissa, menee ulos yksi ja jää auton alle,juo pesuaineita tai syö lääkkeitä yms yms yms.lista on loputon. Kun lapsilla on tylsää mitä tahansa voi tapahtua ja se tylsyys voi iskeä ihan yhtäkkiä.
 
"vieras"
EI TIETENKÄÄN! Järki käteen hyvä rouva sentään! Tällaistako pitää kysyä, pitäisi olla itsestään selvää ettei 3-vuotiasta jätetä yhtään mihinkään!!!!!!!!!!!!
 
"vieras"
Minä olen jättänyt kauppareissun (n. 20 min) ajaksi tuonikäiset useamman kerran. Tosin 3-vuotias on ollut jo lähempänä neljää ja 8-vuotias lähes 9. Telkun ääressä ovat viettäneet ajan, kaikki muut leikit kielletty. 8-vuotias osaa jo soittaa, jos mitään kysyttävää. Tiedän, että moni paheksuu tällaista, mutta itse pidän riskiä, että jotain sattuu tällaisessa hyvin pienenä. Suurempi mahdollisuus, että jotain sattuu kun olen itse kotona ja pojat riehuvat ja kiipeilevät.
 
"Miranda"
Mä voisin jättää mun kolmivuotiaan kahdeksanvuotiaan serkkunsa kanssa. Mutta ovat molemmat sellaisia tapauksia, että ne uskaltaa jättää.

Mutta sitten en taas oman lapseni kolmevuotiasta serkkua jättäisi kenenkään kahdeksanvuotiaan kanssa.

Eli tapauskohtaista.
 

Yhteistyössä