Voiko 4,5v pojan ottaa kierukan tarkastukseen mukaan?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Vai uskaltaisiko sitä jättää lapsen siksi aikaa leikkimään neuvolan odotussaliin jossa leluja? Jos ei mies kerkiä töistä kotiin ajoissa, niin minun olisi otettava lapsi mukaan :/
 
yks mamma
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä ei saanu ottaa, kuulemma traumaattista lapselle..
No nykyään kyllä saadaan traumoja ihan mistä vaan.

Ota pojalle kirja tms. mukaan, mikä nyt kiinnostaa. On varmasti jokin nurkkaus, mistä ei ole suoraan "näkymiä". Kierukan paikallaanolo tarkastetaan ultralla, ei siinä kauaa mene.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Omani (samanikäinen) odottaisi odotussalissa.
Eli sinä uskaltaisit jättää leikkimään siihen odotussaliin? Tuolla neuvolassa odotussali on juuri hoitajan oven toisella puolella, joten olisi siinä' "lähellä" lapsi kuitenkin. Minua niin ahdistaa varsinkin nuo kystat rinnoissa ja haluisin ne tutkituttaa. parina viikkona olen jo soitellut aikoja, mutta en niitä ole saanut ja tänään tuo aika oli peruutusaika ja ainut vapaa, ensi viikollekaan ei vapaita ollut.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja yks mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä ei saanu ottaa, kuulemma traumaattista lapselle..
No nykyään kyllä saadaan traumoja ihan mistä vaan.

Ota pojalle kirja tms. mukaan, mikä nyt kiinnostaa. On varmasti jokin nurkkaus, mistä ei ole suoraan "näkymiä". Kierukan paikallaanolo tarkastetaan ultralla, ei siinä kauaa mene.
Tuolla ei ole kertaakaan tarkistettu ultralla vaan katsomalla, että näkyykö langat. Ja ne kyllä tiedänkin, että näkyy kun ne tuntuukin. Kierukka on nyt 2,5 vuotta ollut.
 
kahden äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voisiko lapsen jättää leikimään siihen oven toiselle puolelle lelujen kanssa? On hirveän kiltti ja leikkii aloillaan.
No, jos lapsesi on tollainen, että leikkii aloillaan, niin tietenkin voit jättää sinne odotustilaan leikkimään! Tossa iässä vaan lapset ovat aika erilaisia tuossa suhteessa, toisia ei vielä voi päästää kotipihallekaan yksinään ja toiset voi laittaa kauppakeskuksessa naapuriravintolan leikkipaikalle itsekseen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli sinä uskaltaisit jättää leikkimään siihen odotussaliin? Tuolla neuvolassa odotussali on juuri hoitajan oven toisella puolella, joten olisi siinä' "lähellä" lapsi kuitenkin. Minua niin ahdistaa varsinkin nuo kystat rinnoissa ja haluisin ne tutkituttaa. parina viikkona olen jo soitellut aikoja, mutta en niitä ole saanut ja tänään tuo aika oli peruutusaika ja ainut vapaa, ensi viikollekaan ei vapaita ollut.
Ainahan mä jätän, jos menen itse lääkäriin, hammaslääkäriin tai esikoisen kanssa lääkäriin, ja kuopuskin on mukana reissussa.

Ei tuo häviä mihinkään :), istuu kuin tatti tuolilla lukemassa kirjaa, tai leikkii jos on leluja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Omani (samanikäinen) odottaisi odotussalissa.
Eli sinä uskaltaisit jättää leikkimään siihen odotussaliin? Tuolla neuvolassa odotussali on juuri hoitajan oven toisella puolella, joten olisi siinä' "lähellä" lapsi kuitenkin. Minua niin ahdistaa varsinkin nuo kystat rinnoissa ja haluisin ne tutkituttaa. parina viikkona olen jo soitellut aikoja, mutta en niitä ole saanut ja tänään tuo aika oli peruutusaika ja ainut vapaa, ensi viikollekaan ei vapaita ollut.
Mä ottaisin mukaan ja kysyisin joutaako joku hetken pitämään lasta silmällä siinä odotustilassa. Mulla on tähän asti ollu aina mukana mut nyt poika alkaa olla sen verran iso etten enää halua ottaa tutkimustilaan.
 
mm
Mun 4,5v tyttö odottaa usein neuvolassa ulkopuolella kun käyn vauvan kanssa siellä. Odotussalissa paljon mielenkiintoisia leluja eikä halua nähdä rokotuksia. Kerro missä huoneessa olet ja että voi koputtaa oveen jos tulee tarvetta =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Siis ihan oikeastikko jotkut äidit on näin yksinkertaisia? Levitänkö toosani 4 vuotiaan näkösälle? Pitääkö oikeasti miettiä? Niin, no, eikai siitä sen kummempaa traumaa saa kun veristen rättien vaihdon näkemisestäkään :xmas:
Onkai sillä äidillä pääpuolikin. Omani ei ikinä ole nähnyt muuta kun mun pääpuolen kun on ollu mukana alapäätutkimuksissakin. Muutenkaan pidetty mitään elämää asiasta, äiti makaa hetken pöydällä ja täti jotain tekee sielä toisessa päässä. Enää en ota kun tenava on sen verran jo puhelias ja liikkuvainen ettei pysyisi paikallaan.
 

Yhteistyössä