Voiko 3-vuotias olla autossa ilman turvaistuinta puolen tunnin matkan edestakaisin?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Siis menemme junalla häihin ja hääpaikalle olisi puolen tunnin ajomatka, kuopukselle tietenkin turvakaukalo mukana, mutta esikoinen joutuisi matkaamaan vöissä. Hieman mietityttää, miten ratkoisitte tilanteen?
 
sanoisin ei
Puolen tunnin matka on jo pitkä matka eli päälle 20 kilsaa. Matkan pituudella eikä kestolla ole mitään tekemistä sen kanssa, että aina voi joutua kolariin. Mielestäni EI VOI olla ilman turvaistuinta autossa minkäänpituista tai kestoista matkaa, JOS haluaa huolehtia lapsensa turvallisuudesta.
Itse en voisi ainakaan elää sen tiedon kanssa, että jotain saattaisi sattua ja olisin altistanut lapseni vammautumisen vaaraan suuremmassa määrin ilman turvaistuinta. Lakikin kieltää alle 3-vuotiaan kuljettamisen ilman asianmukaista istuinta.
 
Mandi
Koskaan ei voi ennalta tietää, koska vahinko yllättää. Ei ole olemassa mitään sääntöä siitä kuinka pitkän matkan jälkeen onnettomuus sattuu, se voi tapahtua heti kotipihasta lähtiessä. Lapselleen haluaa parasta, joten suosittelen käyttämään turvaistuinta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pähkinäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Stressaan itsekin pelkästä ajatuksesta, tietääkö joku voiko istuinta vuokrata jostain Kuopiossa?
lastentarvike liike ainakin vuokraa
http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/2238/pl

Kuopion liikkeeseen: 017 - 282 6930 / kuopio@babystyle.fi.
 
ei voi matkustaa ilman istuinta eikä korokkeella. tollasessa tilanteessa jos ei ratkaisua löytyisi ja menisi liian vaikeaksi niin minä mieluummin jättäisin menemättä koko häihin kun laittaisin tuon 3 vuotiaan autoon ilman istuinta. tosi pienihän tuo on vielä, ainakin meidän 3v on pituudeltaan tosi pikkuinen vielä. liikenne on sellanen jonka suhteen mä en ota mitään riskejä
 

Yhteistyössä