voiko 3-4 siiderin juonnin jälkeen imettää?

  • Viestiketjun aloittaja VOIKO
  • Ensimmäinen viesti
maidon puolesta kyllä
Kyllä voi. Maidossa on saman verran alkoholia kuin veressäsi eli sellaista promillen eli yhden tuhannesosan eli 1 ml litrassa maitoa luokkaa. Koska maitoa ei mene litraa kerralla jää alkoholimäärä suunnilleen samaan kuin mitä on Jekovit-tipoissa.

Olettaen, että lapsenkäsittelytaitosi riittävät, mutta jos eivät riitä niin eivät riitä pullotteluunkaan.
 
mp
mulle kätilö sanoi synnärillä että jos voi vielä laillisesti ajaa autoa voi myös imettää. 4:n siiderin jälkeen ei vissiin voi enää ajaa? Mutta todellakin maidossasi on mitätön määrä alkoholia.
Täytyy kyllä tässä vielä todeta, että alkoholi tekee monet uneliaaksi ja imettävä äiti on usein mutenkin väsynyt niin kannattaa ainakin pitää huolta ettei vauvalle satu mitään, jos imettää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
http://www.alko.fi/fi/24F1E0A2FF149FDCC22575530042944A?opendocument&src=5%2C1
No pakko myöntää että tuo oli uutta tietoa :). Itseäni aikoinaan peloteltiin ettei voi enää imettää jos on nauttinut enemmän kun yhden siiderin tai oluen...
 
eräs äiti
Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
http://www.alko.fi/fi/24F1E0A2FF149FDCC22575530042944A?opendocument&src=5%2C1
No pakko myöntää että tuo oli uutta tietoa :). Itseäni aikoinaan peloteltiin ettei voi enää imettää jos on nauttinut enemmän kun yhden siiderin tai oluen...
Niin oli mullekkin. Minä kun olen potenut syyllisyyttä siitä, kun kerran tytön ollessa aikas vauva imetin häntä aamulla, kun olin illalla ollut viihteellä. Eli anoppi joka oli ollut vauvan hoitajana yön, ei tiennyt että olin juonut illalla. Toi tytön sitten luokseni aamulla ja olin aika krapulassa, enkä kehdannut sitä sanoa anopille. Imetin jonkun verran ja annoin sitten loput pullomaitoa, vauva nukkui hyvin sikeäsi sen jälkeen ja pelkäsin että olin aiheuttanut hänelle aivovamman tai jotain muuta kauheaa sen vuoksi että maidossani oli ollut alkoholia. Kärsin siitä ajatuksesta vuosia.
 

Yhteistyössä