minun mielestäni puhuminen EI ole sitä, että äiti (/isä/muu läheinen hoitaja) YMMÄRTÄÄ mitä lapsi YRITTÄÄ SANOA..Alkuperäinen kirjoittaja ihan miten vain:No en nyt tuota ihan oikeaksi puheeksi menisi haukkumaan.Sen nyt kuitenkin pitäisi olla sellaisat mistä saa ihan selvääkin,ilman että tietää et tämä lapsi tässä puhuu nyt sitten sanan puolikkailla.Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Voi olla totta.
Meillä puhui myöskin kunnon lauseita jo tuossa iässä, mutta pelkillä sananpuolikkailla...
Ää mii haa jää kaa daa nii! Ilmoitti vesseli tyytyväisenä kun oli hakenut ihan itse välipalaa...siis danoninoa.
Päiväkuiva ei meillä tuossa iässä vielä ollut, mutta serkun tyttö oli!
Niin- niinku vaikka se neuvolantäti? Mutta okkei- älkää nyt enää MUN kimppuuni käykö- olihan täällä muitakin joiden lapset siis puhuu ihan oikeasti...Alkuperäinen kirjoittaja just joo:minun mielestäni puhuminen EI ole sitä, että äiti (/isä/muu läheinen hoitaja) YMMÄRTÄÄ mitä lapsi YRITTÄÄ SANOA..Alkuperäinen kirjoittaja ihan miten vain:No en nyt tuota ihan oikeaksi puheeksi menisi haukkumaan.Sen nyt kuitenkin pitäisi olla sellaisat mistä saa ihan selvääkin,ilman että tietää et tämä lapsi tässä puhuu nyt sitten sanan puolikkailla.Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Voi olla totta.
Meillä puhui myöskin kunnon lauseita jo tuossa iässä, mutta pelkillä sananpuolikkailla...
Ää mii haa jää kaa daa nii! Ilmoitti vesseli tyytyväisenä kun oli hakenut ihan itse välipalaa...siis danoninoa.
puhuminen on sitä, että myös tuntematon tajuaa sen asian.
tärkeämpäähän se kuitenkin on, että lapsi osaa ILMAISTA itseään kuin että osaa muodostaa täydellisiä, pitkiä lauseita... eikä ollut siis tarkoitus käydä yhtään kenenkään kimppuun.Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Niin- niinku vaikka se neuvolantäti? Mutta okkei- älkää nyt enää MUN kimppuuni käykö- olihan täällä muitakin joiden lapset siis puhuu ihan oikeasti...
Mulle tuli jotenkin selväksi jo
no sit ei meidän kuopusosaa tuolla mittapuulla puhua vieläkään ja täyttää keväällä 8v. sillä kun on puhevika. tykkää puhmisesta, mutta kun innostuu niin ei tule k,s ja r kirjaimet oikein. vaan puhuu tyyliin: Kukka =tutta jneAlkuperäinen kirjoittaja just joo:minun mielestäni puhuminen EI ole sitä, että äiti (/isä/muu läheinen hoitaja) YMMÄRTÄÄ mitä lapsi YRITTÄÄ SANOA..Alkuperäinen kirjoittaja ihan miten vain:No en nyt tuota ihan oikeaksi puheeksi menisi haukkumaan.Sen nyt kuitenkin pitäisi olla sellaisat mistä saa ihan selvääkin,ilman että tietää et tämä lapsi tässä puhuu nyt sitten sanan puolikkailla.Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Voi olla totta.
puhuminen on sitä, että myös tuntematon tajuaa sen asian.
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:tärkeämpäähän se kuitenkin on, että lapsi osaa ILMAISTA itseään kuin että osaa muodostaa täydellisiä, pitkiä lauseita... eikä ollut siis tarkoitus käydä yhtään kenenkään kimppuun.Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Niin- niinku vaikka se neuvolantäti? Mutta okkei- älkää nyt enää MUN kimppuuni käykö- olihan täällä muitakin joiden lapset siis puhuu ihan oikeasti...
huvittaa vaan lukea näitä palstamammojen lasten juttuja, kun tuntuu että kaikki lapset ovat _erittäin_varhaiskypsiä_ ja kehittyneitä, "kävelevät" alle vuoden ikäisenä, "puhuvat" reilun vuoden ikäisinä, "osaavat käydä potalla" myös hyvin varhain jne jne. loppujen lopuksihan kysymys on kuitenkin vain määritelmistä...
Einstein oppi puhumaan vasta kouluiässäAlkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Alkuperäinen kirjoittaja just joo:tärkeämpäähän se kuitenkin on, että lapsi osaa ILMAISTA itseään kuin että osaa muodostaa täydellisiä, pitkiä lauseita... eikä ollut siis tarkoitus käydä yhtään kenenkään kimppuun.Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Niin- niinku vaikka se neuvolantäti? Mutta okkei- älkää nyt enää MUN kimppuuni käykö- olihan täällä muitakin joiden lapset siis puhuu ihan oikeasti...
huvittaa vaan lukea näitä palstamammojen lasten juttuja, kun tuntuu että kaikki lapset ovat _erittäin_varhaiskypsiä_ ja kehittyneitä, "kävelevät" alle vuoden ikäisenä, "puhuvat" reilun vuoden ikäisinä, "osaavat käydä potalla" myös hyvin varhain jne jne. loppujen lopuksihan kysymys on kuitenkin vain määritelmistä...
Mä olen niin herkkä aamuisin :ashamed:
Ja jokaisen lapsihan on se etevin ja paras ja kaunein
Mutta potalla tuo einstein osaa jo sujuvasti käydä :snotty: