Voihan vittujen vittu! Juuri rakennettu unelmatalo juuri meidän perheelle ja nyt yllätysraskaus

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Meille ei todellakaan pitänyt enää lapsia tulla. Mies hakeutumassa sterilisaatioon (vasta nyt pääsi isän takia) ja sovittu että ei enää lapsia ja rakensimme talon jossa 3 makkaria ja tämän piti olla loppuiän talo. Kortsu puhkes, jälkiehkäisy pian ja nyt paksuna. Voi VITTU! joo, tämä kuulostaa naurettavalta ja nyt kaikki pienemmässä asunnossa asuvat tulevat kertomaan että lapsille on yhteiset huoneet mutta minusta tämä tuntuu katastrofilta, kun ekana mietin että liian pieni talo kolmelle. En haluaisi lapsia enää edes sen takia että ne vie rahaa :ashamed: Tavallaan tunnen jopa pientä vauvakuumetta mutta järki sanoo IHAN toista. Ja mulla on ollut vakavia mielenterveyshäiriöitä, tosin toipumassa mutta pieni pelko perseessä. Argh!

Saraldo
Onneksi Suomessa on vapaus valita, antaako raskauden mennä loppuun asti vai ei. Jos sulla ei ole mitään uskonnollista vakaumusta tai et muuten ole mikään abortin äärimmäinen vastustaja, sinuna miettisin sitäkin vaihtoehtoa. Ikävä myöntää, mutta jos mä olisin nyt sun tilanteessa, mä varaisin ajan jo heti huomenna.

"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;26710028:
Siis teillä kolme makkaria ja yks lapsi..? Eikös siinä sitten oo molemmille omat huoneet.
2 lasta.

Abortin olen tehnyt 15-vuotiaana, se jätti kyllä sellaiset muistot ettei ikinä enää...kai. :/

Saraldo, saanko kysyä miksi varaisit heti ajan?

"hippula"
hei meitä on nelljä yhteensä ja yksi makkari! toiveissa toki isompi asunto.

toi mielenterveys on toinen juttu, sitä pitääkin sit miettii tarkemmin, koska vauva kyllä vaatii aika paljon. jos on vaativa vauveli.

usotjo
[QUOTE="a p";26710050]2 lasta.

Abortin olen tehnyt 15-vuotiaana, se jätti kyllä sellaiset muistot ettei ikinä enää...kai. :/

Saraldo, saanko kysyä miksi varaisit heti ajan?[/QUOTE]

:headwall:

Lapsi kasvaa kyllä ihan normaaliksi aikuiseksi vaikka sillä ei oiskaan omaa huonetta vaan joútus jakamaan sisaruksen kanssa.

"Vieras"
Et voi tosissasi harkita aborttia sen vuoksi että lapselle ei riittäisi huonetta?
Ei olis ensimmäinen ikä viimenen talo missä lämmin varasto ois rakennusluvan vastaisesti muutettu lastenhuoneeksi ja rakennettu varasto pihan perälle.

justjoo
[QUOTE="a p";26710097]Niin varmaan mutta minusta lapsille omat huoneet on tärkeät, varsinkin kun isot ikäerot. En edes tiedä miten huoneeseen mahtuisi kahta :/[/QUOTE]

TÄysin asennekysymys. Kyllä mahtuu kaksi lasta samaan huoneeseen. Miten ne menneet sukupolvet on oikein selvinneet kun on pitäny olla jopa monta lasta samassa huoneessa. Asennevammaisuus pois niin ei oo mitään ongelmia.

"a p"
TÄysin asennekysymys. Kyllä mahtuu kaksi lasta samaan huoneeseen. Miten ne menneet sukupolvet on oikein selvinneet kun on pitäny olla jopa monta lasta samassa huoneessa. Asennevammaisuus pois niin ei oo mitään ongelmia.
Kun huone on niin pieni niin eipä sitä isommaksikaan tuosta vaan saa. Ja minä olen elänyt ikäni samassa huoneessa vanhempien kanssa ja se oli KAMALAA! Hävetti niin ettei voinut edes kavereita kotiin tuoda kun ei ollut koskaan omaa huonetta, edes sisaruksen kanssa.

Ei talo olisi ainoa abortin syy tietenkään...

"a p"
..*huokaus*....tasan eivät mene onnen lahjat..:ashamed:

Minähin sinuna miettisin jo tuolla asenteella aborttia..pahoitteluni jo etukäteen kun näin suoraan tämän sanon..tuli vain heti tällainen tunne.
Niin minäkin tai siis me mietimme. Tosin en usko että kaikki vanhemmat ovat heti valmiina ottamaan aina vauvan vastaan kun raskaus tulee ilmi...huoh. Helpompaahan tämä toki olisi jos ajattelisi että mitä rahasta, kyllähän se sossu sitten auttaa ja lapset ei tartte mitään jne mutta kun päässä liikkuu vähän muutakin...

"vieras"
Mä en ajattelisikaan ketään tappaa sen takia että sille ei ole omaa huonetta. Entäpä jos teidän tupa vaikka palaa, listit sitten loputkin kun ei ole omaa huonetta. Teiltä loppuu työt, talo menee alta ja sä laitat lapset pois kun niille ei ole omaa huonetta. Voiko joku oikeasti edes ajatella nuon pinnallisesti???

• Tykkää
Reactions: Katylina
Saraldo
[QUOTE="a p";26710050]
Saraldo, saanko kysyä miksi varaisit heti ajan?[/QUOTE]

Koska mä en missään nimessä halua toista lasta. Tai kolmatta tai neljättä. Mulla on yksi ja näin on hyvä. Mä sairastuin ensin synnytyksen jälkeiseen masennukseen, josta se muuntui sitten keskivaikeaksi masennukseksi. Mä en muista tytön parista ensimmäisestä vuodesta oikeastaan yhtään mitään. En jaksa sen pitemmin tässä selittää, mutta siis mielenterveydelliset syyt on yksi. Toinen on se, että mä en jaksaisi enää uudelleen vauva- ja taaperoaikoja. Nyt kun tyttö on jo kohta ekaluokkalainen, elämä on huomattavasti helpompaa. Kolmas on raha. Hyvä kun nyt tullaan toimeen, toinen lapsi ja siitä seuraavat äitiyslomat ja vanhempainvapaat veis meidät varmaan konkurssiin. Neljäs olis asunnonvaihtorumba. Asutaan nyt kolmiossa, joka riittää kolmelle mainiosti. Neljäs huone olisi vähän pakko saada, mun mielestäni koululainen tarvitsee oman huoneen, etenkin kun se sisarus olisi niin paljon pienempi.

Joten siinä nyt ensimmäiseksi mieleen tulevat syyt.

• Tykkää
Reactions: Marakatti ja Lex

Yhteistyössä