Voihan päiväkoti sentäs...

Moi...pakko purkaa harmitus tänne. Poika 2v 1kk aloittaa torstaina päiväkodissa. Päiväkoti sijaitsee noin 20m päästä kotoa,eli on ihan tossa vieressä. Tarkoitus ei ollut vielä poikaa sinne laittaa,mutta sain hemmetin hyvän vakituisen duunin,jonka halusin ottaa vastaan,täälläpäin kun ei oikein töitä ole iha hirveästi tarjolla.

No me ollaan nyt käyty viikon ajan joka päivä tutustumassa ja lapsi tykkää ihan tosi paljon olla siellä. MUTTA! eräs hoitaja (liekkö joku päähoitaja tai jotain) on alusta asti tehnyt minulle selväksi että poika on aivan liian pieni päivähoitoon ikänsä puolesta....Ja sitä se jankutti tänäänkin.

Hoitopaikkoja täällä ei ole ja perhepäivähoidossa oli aivan täyttä. Ainut vaihtoehto oli tuo "iso päikkäri" tosi ihan vieressä tai kauempana oleva hieman pienempi. Katsoin kuitenkin paremmaksi tämän lähellä olevan koska sillä lailla hoitopäivät on lyhyemmät.

Tulee suht paha mieli kun hoitajien asenne on jo valmiiksi tuo :( Muutenkin ahistaa kun en voi pojan kanssa kotona olla,ni on toi syyllistäminen ehkä vähä liikaa mulle.

Poika on reipas ja sosiaalinen,eikä ole osoittanut mitenkään ettei haluaisi siellä olla. Innoissaan tänäänkin juoksi sinne. Ja illalla puhuu viimesenä päiväkodin bussista.

Ärgh...Ja ei siinä poika oli muute pessy tänää mun meikitki pyykkien mukana ;)
 
Hölmö hoitaja (olihan ongelmana vain yksi hoitaja eikä kaikki?).

Hyvin sun lapses tulee pärjäämään, etenkin kun on saanut rauhassa totutella paikkaan ja tutustua päikyn henkilökuntaan ja muihin lapsiin.
Voit sanoa sille hoitajalle että omalla olemuksellaan & asenteellaan se voi helpottaa pienen sopeutumista tarhaan tai sitten vaikeuttaa sitä jos se jatkaa tuollaista nurinaa.
 
"viima"
tyhmä hoitaja. aika moni aloittaa tuon ikäisenä hoidossa. meidän kunnassa ei ole muita hoitopaikkoja tällä hetkellä kuin iso päiväkoti johon siis menee kaikki, ne 9kk vauvat myös.
 
Hölmö hoitaja (olihan ongelmana vain yksi hoitaja eikä kaikki?).

Hyvin sun lapses tulee pärjäämään, etenkin kun on saanut rauhassa totutella paikkaan ja tutustua päikyn henkilökuntaan ja muihin lapsiin.
Voit sanoa sille hoitajalle että omalla olemuksellaan & asenteellaan se voi helpottaa pienen sopeutumista tarhaan tai sitten vaikeuttaa sitä jos se jatkaa tuollaista nurinaa.
Peesaan tätä.

Sitä paitsi ei 2 vuotias ole edes kovin pieni enää. Olen ite töissä pk:ssa ihan pienten, 1-2 vuotiaiden ryhmässä. Oon sitä mieltä, että 1 vuotiaan olis parempi olla vielä kotona, mutta aina se ei ole mahdollista syystä tai toisesta. Ja silloin haluan antaa kaikkeni, että pienten olis hyvä olla tarhassa ja päivät olis mahdollisimman kivoja. En tosiaan paasaa vanhemmille asiasta, tosin pehmeästä aloituksesta kyllä. :D Ja teillähän tää asia oli kunnossa, joten hoitajan on vaan otettava uus asenne hommaan. Ihme tyyppi. :headwall:

Tsemppiä, hyvin teillä hoidon aloitus menee!
 
Otas selville, millä nimikkeillä lapsesi tulevassa, erittäin tärkeässä paikassa työntekijät työskentelevät. Päähoitaja...... eih.
No voi kiitos tästä,mahdoin ehkä tarkoittaa,että se on se hoitaja joka hoitaa tutustuttamiset yms kuten minulle on kerrottu.... Olisin toki voinut kirjoittaa sen juurikin noin. Mutta lyhensin olettaen ettei tarvitse vääntää rautalangasta.
 
Aika kapeakatseinen hoitaja osunnut kohdallenne. Tietysti jokaisella saa olla oma mielipide siitä, mikä on sopiva ikä aloittaa hoitorumba, mutta alan ammattilaisen kuitenkin toivoisi omaavan taitoa pitää mölyt mahassaan.

Ei kannata alistua kynnysmatoksi. Seurailet itse, miten lapsi hoidossa viihtyy ja jos ongelmia ei ole, kerrot se myös tädille kun seuraavan kerran satutte puheisiin aiheesta.

Jos ei tokene, ottaisin yhteyttä kunnan päivähoitotoimistoon /päiväkodin johtajaan ja tekisin valituksen.
 
Peesaan tätä.

Sitä paitsi ei 2 vuotias ole edes kovin pieni enää. Olen ite töissä pk:ssa ihan pienten, 1-2 vuotiaiden ryhmässä. Oon sitä mieltä, että 1 vuotiaan olis parempi olla vielä kotona, mutta aina se ei ole mahdollista syystä tai toisesta. Ja silloin haluan antaa kaikkeni, että pienten olis hyvä olla tarhassa ja päivät olis mahdollisimman kivoja. En tosiaan paasaa vanhemmille asiasta, tosin pehmeästä aloituksesta kyllä. :D Ja teillähän tää asia oli kunnossa, joten hoitajan on vaan otettava uus asenne hommaan. Ihme tyyppi. :headwall:

Tsemppiä, hyvin teillä hoidon aloitus menee!
Juuri näin :) Kiitos täst vastauksesta! Ja tunnen poikani ja tiedän,et varmasti tulee päräämään,ja ei hän kuitenkaan ainut 2 vuotias ole. Kyllä mie tiiän ettei ne mielellään pieniä sinne ota,mutta kun vaihtoehtoja meille vanhemmille ei annettu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tägi;27432741:
No voi kiitos tästä,mahdoin ehkä tarkoittaa,että se on se hoitaja joka hoitaa tutustuttamiset yms kuten minulle on kerrottu.... Olisin toki voinut kirjoittaa sen juurikin noin. Mutta lyhensin olettaen ettei tarvitse vääntää rautalangasta.
Itse asiassa pitää. Yleensä ei oo tiettyä hoitajaa joka tutustuttaa jne. Eikä siis päähoitajaakaan. Mut siis aika ikävä asenne hänellä. Sanosin kyl äitinä tuosta. Ja Sulla ei enää vauva oo se vähän yli 2v.
 
jos vielä kerran vihjailee, niin sanot napakasti, että jos tuo jatkuu vielä niin otet yhteyttä päiväkodin johtajaan. Kysyt, että onko tänne joku ikäraja ja miksi lapsesi on tänne hyväksytty jos hän muka on liian pieni!? Eiköhän ala se suu pysymään kiinni!
 
  • Tykkää
Reactions: tägi
Aika kapeakatseinen hoitaja osunnut kohdallenne. Tietysti jokaisella saa olla oma mielipide siitä, mikä on sopiva ikä aloittaa hoitorumba, mutta alan ammattilaisen kuitenkin toivoisi omaavan taitoa pitää mölyt mahassaan.

Ei kannata alistua kynnysmatoksi. Seurailet itse, miten lapsi hoidossa viihtyy ja jos ongelmia ei ole, kerrot se myös tädille kun seuraavan kerran satutte puheisiin aiheesta.

Jos ei tokene, ottaisin yhteyttä kunnan päivähoitotoimistoon /päiväkodin johtajaan ja tekisin valituksen.
Se mahassapitotaito on oltava ammattilaisella. Kuiteen on oikeus tuoda 2v hoitoon joten suu suppuun ja lapsi otetaan vastaan.
 
Aika kapeakatseinen hoitaja osunnut kohdallenne. Tietysti jokaisella saa olla oma mielipide siitä, mikä on sopiva ikä aloittaa hoitorumba, mutta alan ammattilaisen kuitenkin toivoisi omaavan taitoa pitää mölyt mahassaan.

Ei kannata alistua kynnysmatoksi. Seurailet itse, miten lapsi hoidossa viihtyy ja jos ongelmia ei ole, kerrot se myös tädille kun seuraavan kerran satutte puheisiin aiheesta.

Jos ei tokene, ottaisin yhteyttä kunnan päivähoitotoimistoon /päiväkodin johtajaan ja tekisin valituksen.
Näin olin ajatellut tehdäkkin...Seurailen aikani ja jos edelleen jatkuu tollane suht inhottava asenne,ni juttelen ite johtajalle. Ei siinä saaha se mulle märistä,kunhan ei siirrä poikaan sitä asennetta. Poju on kuitenkin vielä innoissaan asiasta,mut kaipa seki alkaa oppii et huono juttu tuo päiväkoti jos hoitaja sitä jankuttaa.

Mies kun oli yks päivä mukana,ni oli asene ihan toinen,silloin oli vain hienoa että mein lapsi tulee heille hoitoon. Mut tänään jatku minulle sit se märinä et "ei me voida täällä koko aikaa vahtia ja jos poika on sit illalla levoton ni ei ole meidän vika. ja jos oppii huonoja tapoja ni sellasta se kuule on isossa ryhmässä,ei me keretä kaikkeen puuttua" ja aivan tarkalleen noilla sanoilla.
 
Itse asiassa pitää. Yleensä ei oo tiettyä hoitajaa joka tutustuttaa jne. Eikä siis päähoitajaakaan. Mut siis aika ikävä asenne hänellä. Sanosin kyl äitinä tuosta. Ja Sulla ei enää vauva oo se vähän yli 2v.
No okei,se yksi niistä hoitajista joka nyt on se joka meille ton alun opetti. Se nainen joka aina kuulemma sen tekee. :D (tämän tiedän siitä kun hän itse sen sanoi että hän aina ottaa uudet lapset ja vanhemmat vastaan ja neuvoo alkuun)
 
Voit sanoa hänelle, että olet itseasiassa samaa mieltä, mutta kun työpaikka tuli eteen, niin tilanne on nyt tämä ja toivot heiltä ymmärtävää asennetta perhettänne kohtaan. Eiköhän se päähoitsukin siitä vähitellen hiljene, kun vähän myötäilet, ja sehän on kertomasi mukaan ihan totuuskin.
 
.......
Alkuperäinen kirjoittaja tägi;27432781:
Mies kun oli yks päivä mukana,ni oli asene ihan toinen,silloin oli vain hienoa että mein lapsi tulee heille hoitoon. Mut tänään jatku minulle sit se märinä et "ei me voida täällä koko aikaa vahtia ja jos poika on sit illalla levoton ni ei ole meidän vika. ja jos oppii huonoja tapoja ni sellasta se kuule on isossa ryhmässä,ei me keretä kaikkeen puuttua" ja aivan tarkalleen noilla sanoilla.
Tuohan osoittaa sen, että hoitajalla on realistinen käsitys asioista. Ja jos hän noin sinulle puhunut, hän ei ole sanallakaan valittanut, että juuri sinun lapsesi on liian pieni aloittamaan päiväkodin. Syyllisyys on saanut sinut kuvittelemaan ties mitä.

Tosiasiat on myönnettävä, koska päivähoito vaikuttaa vahvasti pienimpien jaksamiseen illalla. Oletkohan itse aloittanut keskustelun siitä, että lapsesi on ollut levoton ja vaatinut jotain ettei niin kävisi?
 
Tuohan osoittaa sen, että hoitajalla on realistinen käsitys asioista. Ja jos hän noin sinulle puhunut, hän ei ole sanallakaan valittanut, että juuri sinun lapsesi on liian pieni aloittamaan päiväkodin. Syyllisyys on saanut sinut kuvittelemaan ties mitä.

Tosiasiat on myönnettävä, koska päivähoito vaikuttaa vahvasti pienimpien jaksamiseen illalla. Oletkohan itse aloittanut keskustelun siitä, että lapsesi on ollut levoton ja vaatinut jotain ettei niin kävisi?
Siis et ole tosissas :D Tottaha mie tiijän et se vaikuttaa lapseen :D En ole sitä missään vaiheessa kiistänyt. Ja enpä ole kuule aloittanut,koska lapseni ei ole ollut levoton ja en odotakkaan et päivähoidon tehtävä on katsoa onko lapseni levoton KOTONA :D Ja mun mielestä 2 vuotias ei ole vauva ja varmasti pärjää hoidossa,ni et vaikka haikeaa tämä hoitoon vieminen on mutta en tunne syylisyyttä siitä.
 
"Kaisa"
Hoitaja toimii epäammattimaisesti, mutta suosittelisin sitä että annat motkotukset mennä yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos. Itse tiedät lapsesi ja joka tapauksessa perhe pääsee helpommalla jos päiväkoti on lähellä.
En suosittele rähisemään asioista koska kokemus on opettanut että sellainen vain huonontaa hoitajan ja vanhemman välejä.
 

Yhteistyössä