Voihan leivinuuniin laittaa ruokaa,vaikka hiillos vielä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emppuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

emppuli

Vieras
Luulen ettei meidän leivinuuni ole tehokkaimmasta päästä..mutta onko mitään merkitystä kun luukut ovat vielä auki ja hiillos pesässä ruoanlaiton kannalta..tota ei kai sitä häkää mitenkään ruokaan voi mennä (tyhmä kysymys,mutta nolaanpa itseni..)

Laitoin ihan siksi,että tuo leivinuuni on oikeasti huono,viimeksikään peltien kiinnilaiton jälkeen ei sämpylät edes nousseet saatika paistuneet..Mutta siis ruoka on nyt uunissa,voi kai sitä ihan turvallisesti syödä..

Alkuperäinen kirjoittaja emppuli:
Luulen ettei meidän leivinuuni ole tehokkaimmasta päästä..mutta onko mitään merkitystä kun luukut ovat vielä auki ja hiillos pesässä ruoanlaiton kannalta..tota ei kai sitä häkää mitenkään ruokaan voi mennä (tyhmä kysymys,mutta nolaanpa itseni..)

voi sua onnenpossua ku sulla leivinuuni oon kade:)

Alkuperäinen kirjoittaja ire:

voi sua onnenpossua ku sulla leivinuuni oon kade:)

Juu harjoittelen vasta sen käyttöä :)

Laitoin ihan siksi,että tuo leivinuuni on oikeasti huono,viimeksikään peltien kiinnilaiton jälkeen ei sämpylät edes nousseet saatika paistuneet..Mutta siis ruoka on nyt uunissa,voi kai sitä ihan turvallisesti syödä..

onhan sitä hiilillä ennekin paistettu. mutta miksi et lämmitä leivinuunia tarpeeksi. meillä leivinuuni on näin syksyllä, talvella aina lämmin ja on varmaan 50 vuotta vanha ja toimii. leivinuunin lämmitääminen vie aikaa.

Esim. K-Rauta myy sellasia alta kympillä. Leivinuuni harvoin lämpeää ns.kerta lämmityksellä paistotehoon. Meillä aina peruslämmitys eka 2-3 päivää ja sit vasta leivontapäivä. Niin,ja häkä ei tartu ruokaan. Pizzauunit etelässä, pizza ja hiillos vierekkäin esim.

Alkuperäinen kirjoittaja Osta mittari :):
Esim. K-Rauta myy sellasia alta kympillä. Leivinuuni harvoin lämpeää ns.kerta lämmityksellä paistotehoon. Meillä aina peruslämmitys eka 2-3 päivää ja sit vasta leivontapäivä. Niin,ja häkä ei tartu ruokaan. Pizzauunit etelässä, pizza ja hiillos vierekkäin esim.

totta peruslämmitys pitää olla ei se uuni kerralla lämpiä. mittari olis hyvä mutta itse olen jo oppinut vuosien saatossa kokeilemaan uunikylkiä onko sopivan läämin eli näppituntumalla paistelen onnistuneesti. tämä tosin vaattii tottumusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Meillä on sellanen leivinuuni-takka yhdistelmä. Monasti on vielä takassa tuli kun laittaa ruoan leivinuuniin, yleensä silloin joku lihaköntsä, tulee kivasti savunmakua.

Tällainen meilläkin on ja taloa lämmittäessä lämmitän usein jotain pientä leivinuunissa.Vielä en ole niin kokenut että alkaisin ihan laatikkoruokia,paisteja tms.tekemään leivinuunissa.
Kiitoksia vastauksista.

Yhteistyössä