Voihan laskutoimitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei niin matikkapää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei niin matikkapää

Vieras
Nyt ei vaan leikkaa. Ihan hävettää, kun en keksi miten tämän lasken...

Miten saan selville montako millimetriä on 1/32 inchiä.

Ensin kai pitäisi selvittää motako prosenttia on yksi kolmaskymmeneskahdenosaa, mutta siihen jo tyssää. Miten sen sa selville? Sitten muuntaa se määrä millimetreiksi... eikun.. Äh....

Apua... Pyydän nöyrästi...

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29391470:
Ei mitään muttia. :D
Yksi tuuma on 25,4 millimetriä.

Ninhän se on... Ja yhden kolmaskymmeneskahdesosaa saa niin, että sen jakaa sillä...

Mun ei tarvii laskea paljonko on yksi kolmaskymmeneskahdesosaa tuumaa ja muuntaa sitä millimetreiksi. Huoh...

Alkuperäinen kirjoittaja Ei niin matikkapää;29391488:
Ninhän se on... Ja yhden kolmaskymmeneskahdesosaa saa niin, että sen jakaa sillä...

Mun ei tarvii laskea paljonko on yksi kolmaskymmeneskahdesosaa tuumaa ja muuntaa sitä millimetreiksi. Huoh...
Jos ei halua laskea yhtään mitään niin voi kirjoittaa googleen "1/32 inch to millimeters". :D

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29391470:
Ei mitään muttia. :D
Yksi tuuma on 25,4 millimetriä.

Matemaattisesti näin.

Mut jos tota tietoa tarttee työkalun valinnassa, niin oikee vastaus on se, et hakee ne tuumamittaiset, eikä lähde sähläämään lähimmällä millimittaisella.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29391501:
Jos ei halua laskea yhtään mitään niin voi kirjoittaa googleen "1/32 inch to millimeters". :D

Niin etsin ensin tuon laskurin ja sitten tajusin, että en tietä paljonko on yksi kolmaskymmeneskahdesosaa tuumaa. Eli mun piti ensin laske montako prosenttia on yksi kolmaskymmeneskahdesosaa ja sitten laskea se tuumiin ja sitten laitta se laskuriin.

Taidan ajatella asiaoita piiiikasen liian monimutkaisesti :D

Mutta olen syvästi kiitollinen. En ole ymmärtänyt, että asiat voi laskea noin helposti. Tätähän voisi niinkuin käyttää jatkossakin. Ettei aina tarvitse muuntaa prosenteiksi jne.

Mut jos tota tietoa tarttee työkalun valinnassa, niin oikee vastaus on se, et hakee ne tuumamittaiset, eikä lähde sähläämään lähimmällä millimittaisella.
Jep, puolituumaiseen mutteriin voi hyvällä säkällä mahtua 12-millinen hylsy mutta jos ei niin 13-millinen onkin jo iso ja sorvaa mutterin pyöreäksi.
Tosin tästä tuskin tässä avauksessa oli kyse :D

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29391530:
Jep, puolituumaiseen mutteriin voi hyvällä säkällä mahtua 12-millinen hylsy mutta jos ei niin 13-millinen onkin jo iso ja sorvaa mutterin pyöreäksi.

Ei ole ei, vaan lempi tatuointitaiteilijan suosituksesta rajausneulan syvyydestä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29391530:

Ei voi tietää. Ei o kerrottu.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei niin matikkapää;29391556:
Ei ole ei, vaan lempi tatuointitaiteilijan suosituksesta rajausneulan syvyydestä ;)

Hymiöstä huolimatta...
...onhan muuten hiton kiva neuvoa oikeilla neuvoilla henkilöä, joka vittuilee ihan oikeita neuvoja saadessaan.
Triplaisä kertoi sinulle miten tuumat muutetaan milleiksi.
Mä kerroin sulle, et jos tarttet tuumatyökaluja, niin käytät niitä.

Mä voin lisäksi toki kertoa, et noi ikivanhat mitat perustuu keskimääräisiin vartalonosiin ja tuuma on muistaakseni alunperin peukalonivelen pituus tjsp. Ota mittanauha kouraan, niin sillä pääset suurinpiirtein oikeelle hehtaarille.

Joskus sitä vaan virheellisesti olettaa, et kysyjä ei ole provo.

Hymiöstä huolimatta...
...onhan muuten hiton kiva neuvoa oikeilla neuvoilla henkilöä, joka vittuilee ihan oikeita neuvoja saadessaan.

Mä voin lisäksi toki kertoa, et noi ikivanhat mitat perustuu keskimääräisiin vartalonosiin ja tuuma on muistaakseni alunperin peukalonivelen pituus tjsp. Ota mittanauha kouraan, niin sillä pääset suurinpiirtein oikeelle hehtaarille.

Siis kuka vittuilee ja kenelle O.O

Jos minä niin ei todellakaan ollut tarkoitus.

Hymiöstä huolimatta...

Siis äää tämä jäi kyllä nyt ärsyttämään. En nyt yhtään ymmärrä mitä sanoin väärin. Kiitin todella kovasti laskuavusta, naureskelin vähän omalle tyhmyydelleni ja kerroin mihin laskua tarvitsen. En yhtään ymmärrä mikä nyt on vittuilua ja mikä provoa.

Kaipa se on nukkumaan. Ei vissin pelaa aivot enään yhtään, kun tämä meni ihan yli hilseen...

Alkuperäinen kirjoittaja Ei niin matikkapää;29391839:
Siis äää tämä jäi kyllä nyt ärsyttämään. En nyt yhtään ymmärrä mitä sanoin väärin. Kiitin todella kovasti laskuavusta, naureskelin vähän omalle tyhmyydelleni ja kerroin mihin laskua tarvitsen. En yhtään ymmärrä mikä nyt on vittuilua ja mikä provoa.

Kaipa se on nukkumaan. Ei vissin pelaa aivot enään yhtään, kun tämä meni ihan yli hilseen...
Ehkä aisis tulkitsi jotain väähin. En minäkään missän vaiheessa huomannut mitään kettuilua. Ihan asiallista keskustelua. Älä ressaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29391849:
Ehkä aisis tulkitsi jotain väähin. En minäkään missän vaiheessa huomannut mitään kettuilua. Ihan asiallista keskustelua. Älä ressaa :D

Okei :D Ajattelin jo, että verbaalisetkin taidot ovat jo totaalisen jäässä... Sitten olisi jo mennyt huonosti.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei niin matikkapää;29391866:
Okei :D Ajattelin jo, että verbaalisetkin taidot ovat jo totaalisen jäässä... Sitten olisi jo mennyt huonosti.

Juu, nou hard fiilings puolin ja toisin. Ittekin pyydän anteeksi.
Kas kun palsta on niin täynnä kaikenlaista porvoilua, tai avausta myöhemmin sellaiseksi paljastuvaa...
Jos kyseessä on oma koulutehtävä, niin semmoiseen ei mielellään anna vastausta hopealautasella.
Jos kyseessä on lapsen koulutehtävä, niin sit ihan mielellään virkistää muistia, jos vaan itte muistaa.
Jos kyseessä on käytännön juttu, niin millisillä työkaluilla ei tee tuuma- asteikolla mitään muuta kuin vahinkoa.

Tatuoinnin onnistumisen kanssa taas lie herttaisen yhdentekevää, et onko se tehty uudella vai vanhalla mantereella.

Uusimmat

Yhteistyössä