Voihan..enkö mie oikeesti saa mitään rahaa mistään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22751272]Karu totuus on se, että valtaosa ihmisistä on työssä, joka ei ole se unelmaduuni heille, mutta siitä saa elantonsa.[/QUOTE]

Ymmärrän tän, pääasiassa oon koittanut miettiä alaa sairauteni suhteen, mitä pystyisin tekemään mut pitäis sen olla ees vähän kiinnostavaakin.

joku tossa neuvo, että menet hakemaan töitä ihan liikkeestä liikkeeseen menetelmällä.
En suosittele. itse kokeilin ja kävelin varmaan sata liikettä läpi, monestakin kaupungista, vastaus oli aina sama: Pistäppä kuule sähköpostia kun olen vain myyjä/joku muu työtenkijä täälä, eikä pomo ole nyt paikalla. JOKAIKISESTÄ paikasta sama vastaus. sain minä sitten s.postilla töitä tietysti, mutta en siis suosittele kävellen kiertelemään paikkoja kun ei niitä ihmisiä sillain töihin oteta, ainakaan esim, myyjiksi tms. sen huomasin. itelläni ei ollut silloin mitään koulutusta, joten hainkin töitä siis vaan tollasista kaupoista ja liikkeistä, lähinnä myyjän hommaa..

mutta tsemppiä! ja ahkerasti vaan kirjottelet niitä s.posteja duunipaikkoihin niin eiköhän jostai tärppää!

Vaikkei sulla ole koulutusta, varmaan kuitenkin OSAAT jotain? Vapaaehtoisjärjestöt varmaan ottaisi riemuiten lisäkäsipareja, oli se sitten ulkoiluttamaan vanhuksia rullatuolissa, syöttämään, pitämään seuraa, päivittämään löytöeläintalojen jäsenrekisteriä, hoitamaan eläimiä tms jos työ on vaan sellaista että työkkäri voi sen hyväksyä. Kannattaa kysyä jo aluksi onko jotain selkeitä rajauksia joita ei hyväksytä, niin tiedät vähän alustavasti. Mutta sun pitäisi miettiä myös mikä ala olisi sua kiinnostavaa jota voisit tehdä, ettei se menisi ihan hukkaan.

Mä olen myös kohta lähdössä työkkäriin ilmottautumaan työttömäksi työnhakijaksi. Mutta siinä on vaan se että mä en mitään työtä nyt edes halua. Ja oon kans ihan pihalla noista työkkärin systeemeistä..
Ja ennen kuin joku tulee valittamaan, niin sanon sen että valmistuin viime viikolla ammattiini, ja en hae siks edes työtä kun helmikuussa alkaa äitiysloma, sairaslomaa on tammikuun puoleen väliin saakka (ja sitä saa varmaan lisääkin) ennenaikaisten supistusten ja selkäkivun vuoksi, mutta pakko mennä tuonne työkkäriin että saan toimeentulotukea..

Menet ja ilmottaudut työttömäksi työnhakijaksi ja sanot että äitiysloma alkaa millon se alkaa. ei sulle aleta etsimään aktiivisesti mitään töitä.

Itse ilmottauduin ammattikoulun jälkeen työttömäksi työnhakijaksi ja ehdin olla sitä 4kk ennen äitiysloman alkua ja mulle sanottiin suoraan että en tule mitään töitä kyllä saamaan, mutta työtön työnhakija toki silti olen. Kävin alkuinfot sun muut, tosin ifopaketti oli hieman muuteltu minun lähtökohtaan sopivaksi.

Mä olen myös kohta lähdössä työkkäriin ilmottautumaan työttömäksi työnhakijaksi. Mutta siinä on vaan se että mä en mitään työtä nyt edes halua. Ja oon kans ihan pihalla noista työkkärin systeemeistä..
Ja ennen kuin joku tulee valittamaan, niin sanon sen että valmistuin viime viikolla ammattiini, ja en hae siks edes työtä kun helmikuussa alkaa äitiysloma, sairaslomaa on tammikuun puoleen väliin saakka (ja sitä saa varmaan lisääkin) ennenaikaisten supistusten ja selkäkivun vuoksi, mutta pakko mennä tuonne työkkäriin että saan toimeentulotukea..

Oikeampi raha olis että haet kelasta sairaspäivärahan. Eli lääkäriltä todistus ja raha-anomus menemään. Sossulle kelpaa ihan hyvin sairaspäiväraha siinä missä työmarkkinatukikin. Etenkin jos et pysty töihin menemään ja voit sitten sairaspäivärahalta jäädä suoraan äitiyslomalle.

[QUOTE="vieras";22751400]Vaikkei sulla ole koulutusta, varmaan kuitenkin OSAAT jotain? Vapaaehtoisjärjestöt varmaan ottaisi riemuiten lisäkäsipareja, oli se sitten ulkoiluttamaan vanhuksia rullatuolissa, syöttämään, pitämään seuraa, päivittämään löytöeläintalojen jäsenrekisteriä, hoitamaan eläimiä tms jos työ on vaan sellaista että työkkäri voi sen hyväksyä. Kannattaa kysyä jo aluksi onko jotain selkeitä rajauksia joita ei hyväksytä, niin tiedät vähän alustavasti. Mutta sun pitäisi miettiä myös mikä ala olisi sua kiinnostavaa jota voisit tehdä, ettei se menisi ihan hukkaan.[/QUOTE]

Joo, pitää miettiä tätäkin.

Kiitos myös pupeltajalle vinkistä s-postien suhteen.

Tsemppiä harjoittelupaikan löytymiseen, siitä se toivottavasti lähtee.:)
Sanonpa nyt vielä että hyvä ystäväni aikoinaan otti puhelinluettelon käteensä, soitti läpi monen monta paikkaa ja tarjosi itseään töihin, yhdestä paikasta tärppäsi ja nyt on jo monta vuotta työskennellyt samassa paikassa.:)
Että ole ihmeessä niin aktiivinen kuin vaan pystyt!

Yhteistyössä