voih,mun vauva on kipee....nyyyhhh

aamulla alkoi raju oksentelu,poika 11kk.
oksennellut parka koko päivän,heräillyt on välillä mutta ei jaksa pysyä hereillä....taidan valvoa tän yön ettei lapsi vaan mee veltoks ku muutenkin on poikaseni niin väsähtänyt.
vettä on juonut mutta nekin on tullu samantien ulos...juotan kyllä tiheeseen tahtiin ku kyllä siinä varmaan jokunen pisara kerkee imeytyy...

onneks esikko meni jo eilen mummolaan....

kiitos kun jaksoitte lukea...

Niiskunen
Tuon ikäinen kuivuu aika äkkiä. Meillä päivässä kuivui 10 kk. Ja oli muuten tosi huonossa kunnossa. Tuo on jo yks merkki ettei jaksa pysyä hereillä. Kokeile sen käsiä ja jalkoja että onko ne kylmät. Meil oli ihan jäiset ja siniset ja sit mentiinkin jo kiireesti tiputukseen. JJa kaikii mitä suuhun sai tuli heti ulos.
Paranemisia pienelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:
Tuon ikäinen kuivuu aika äkkiä. Meillä päivässä kuivui 10 kk. Ja oli muuten tosi huonossa kunnossa. Tuo on jo yks merkki ettei jaksa pysyä hereillä. Kokeile sen käsiä ja jalkoja että onko ne kylmät. Meil oli ihan jäiset ja siniset ja sit mentiinkin jo kiireesti tiputukseen. JJa kaikii mitä suuhun sai tuli heti ulos.
Paranemisia pienelle.
joo,mä oon tarkkaillu pikkusta koko päivän,sama on jos painaa sormella pikkusren reiteen ja siitä tulee selvä painauma tai valkoinen läikkä joka ei lähe pois,ni sillo on kuivuminen kyseessä.

nyt on tunnin sisällä tullu myös kuume...annoin pamol F puol tuntii sit,ja nyt tuntuu et kuume laskee.

mulle saa antaa lisää vinkkejä miten tarkastaa lapsen vointi,ja millo olis syytä lähtee sairaalaan.
olen aika uusi näissä lasten oksennustapauksissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Alkuperäinen kirjoittaja teeri:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
voi voi,onneksi on mummola johon törkätä toinen hoitoon..
esikko on mummolassa ja kuopus on kipeenä kotona.....ja mummo ilmoitti jo viikkoo aijemmin että haluu ottaa esikon mukaansa.
eli en oo tyrkänny mitään...
Älä välitä, harmaat vit**ilee taas.. :hug:
joo tiiän,harmaat on vaa joskus niin harmaita....kettuilkoot,minä otan kettuilut vastaan kuin nainen :D

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Pamolia ei saa antaa kun yli 6v.Kannasko mennä lääkäriin eikä kysellä täällä?sunhan se lapsi on.
höpö höpö,pamol F 125mg on pienille lapsille,mun molemmat pojat käyttää samaa valmistetta.
jep,ja oikeessa oot,mun lapsi tämä on....voit poistua. :eek:

Niiskunen
Meillä ei saatu sitä kuumetta laskemaan millään lääkkeellä. Oli neljässäkympissä. Yritin suun kautta antaa ja sitten suppona, mut kun nekin tuli samantein ulos.
Silmät meni ihan kiillottomiksi ja harmaiksi. Ja meil oli kyseessä rotavirus.
Mä olisin jo melkein huolissani siitä ettei hereillä pysy. :)
Tosin meillä se ei ottanut mitään kontaktia edes. Katse oli niin outdon näköinen. Jonnekki kaukaisuuteen tuijotti. Nii ja sit sitä vaippaa kannattaa seurata. Useempi pisu olis hyvä tulla päivän aikana.

mä varmaan oisin jo siel päivystyksessä pienen kans..
ite oon kans seuraillu tääl poikaa ku on kuumeessa eikä laske ku korkeintaan hetkeks kuume pamolilla :| no jos se nytei tänä yönä kiipeilis yli 40 se kuume ni jos sais pikkusen nukkuu, miettikää, vähänkö oon itsekäs!

Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:
Meillä ei saatu sitä kuumetta laskemaan millään lääkkeellä. Oli neljässäkympissä. Yritin suun kautta antaa ja sitten suppona, mut kun nekin tuli samantein ulos.
Silmät meni ihan kiillottomiksi ja harmaiksi. Ja meil oli kyseessä rotavirus.
Mä olisin jo melkein huolissani siitä ettei hereillä pysy. :)
Tosin meillä se ei ottanut mitään kontaktia edes. Katse oli niin outdon näköinen. Jonnekki kaukaisuuteen tuijotti. Nii ja sit sitä vaippaa kannattaa seurata. Useempi pisu olis hyvä tulla päivän aikana.
aamulla mä huolestuinkin jo hieman,pissaa ei ollu tullu moneen tuntiin,mutta nyt illan mittaan on tullut jo monet pissat.
musta tuntuu et mun poika on vaa väsynyt itse sairastelusta ettei jaksa olla hereillä,ei oo lasittunut harmaa katse.
mutta tosiaan luulen kumminkin valvovani tämän yön jatarkkailen tilanetta.
jos nyt lähtisin sairaalaan ni ne vaa käännyttäis pois...kotiin tarkkailemaan tilannetta.
poika on juonut nyt 2 pullollista vettä,tosin myös oksentanut sitä ulos.
mutta luulen tietäväni että ei ole vielä kuivuminen kyseessä.

antakaa vielä vaa lisää vinkkejä jos löytyy....

Yhteistyössä